[Rant] Hvad sker der lige for Vampyr Genren!?!

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

[Rant] Hvad sker der lige for Vampyr Genren!?!

Indlæg af Artificial Intelligence »

Jeg er en stor fan af Gyser genren, både i bog og film form. Især når det drejer sig om vampyr mytologien o.lign. Jeg har fuldt godt med genren både i ind og udland, og der har været både gode og dårlig film og bøger. Hvor de ældre værker er stadigvæk de bedste efter min mening, såsom Bram Stoker (som jeg tilbeder).
Jeg har ikke noget imod variationer og nytænkning inden for genren, ligesom den Irske Horror forfatter Darren Shan (rimelig ukendt i Danmark, men rigtig kendt i de engelsktalende lande), eller Anna Rices version af de bloddrikkende uhyrer.
Men men men....Hvad sker der lige for vampyr genren??? Her snakker jeg om "The Vampire Diaries" og "Twilight", hvad er det for en gang gylle? Siden hvornår, er vampyrer blevet forvandlet til emotionelle småtudende "High School" teenagers, der glimter i sollys??!? Det er godt nok tøset. Hvorfor ikke smide Klokke Blomst og et par lyserøde ponyer ind, og skrive det om til en Disney Musical?!? Hvorfor ikke fuldende transformationen når vi er igang. *adddrrgh*

Det er fanme en om'er, magen til makværk.

Så er der nok nogen der siger; "Jamen, "The Vampire Diarrhoea" og "Twilight" henvender sig til teenage piger. De elsker det "oooh, en mystisk emotionel handsome teenage dreng, med en mørk fortid....iiiihh han glimter tilmed!". Det vil jeg da skide på! Hvis de ikke kan klare mosten med the real deal, skal de holde sig fra vampyr genren! At maltraktere vampyr genren med det pis, er utilgiveligt!

Billede

/rant over
cmay
Indlæg: 461
Tilmeldt: 24. feb 2009, 22:45

Re: [Rant] Hvad sker der lige for Vampyr Genren!?!

Indlæg af cmay »

LOL. :lol:

however. jeg er selv rimelig meget intresserret i horror. ikke bare vampyre men alle horror figurere. Jeg tror det har noget at gøre med at der har været en enkelt film eller bog som har proøvet at illustrere den opringelige mythologiske figur som vampyren er tolket som i højere psykologiske kredse eller en drømmetyder som arbejder med freudianske symboler og det er der andre der har taget til sig uden at forstå den oprindelige inspiration.

vampryren er lidt spændede fordi den bygger på flere ting end bare lige en flagermus som forvandler sig til en dracula og spiser små piger til aftensmad. der var jo som mange ved en fætter ved navn dracul som spiddede sine ofre og nød at spise sin aftensmad ved et bord hvor han kunne sidde og se folk blive spiddet.

derefter er der så kommet dracula som navngivet sagnfigur udfra førhen liggende myter. vampyrern er et symbol på tidliger sexuel aktivitet. at manden penetrerer kvinden og tranformere hende. gammel sagn som skulle afskrække unge piger fra at blive gravide for tidligt. kristen symbolik til vuggevise historier indprintet i ungmøens sind fra tidlig alder.

da dracul blev kendt så fik andre kulture en rigtig ond man dde kunne henvise til ligesom djævelen var ham dernede under jorden og den gode fr var ham der oppe kunne man så nemmer udpege en skrækkelig figur til pege på når man forklarede de unge piger hvad de skulle passe på.

dog skete der det at vi blev udviklet som samfund og vi har ikke folk som decidedet spidder andre mere. derfor blev myten vel til en genstand for yderlige symbol tolkning og derved opstod der en enkeltsående bog /film under genre confession og den solgte. andre så den solgte og flere købte den. nu køber de allesammne den.

lige som de remakes der kommet ufattelige mange af.
jeg har selv samlet gyserfilm siden jeg var fjorten. har alle de kendte og et par af de kult film som man bør have. remakes af halloween, fredag den trettende. ikke fedt. ikke vellykket. motorsavs massakren er den mest kedelige film i orginal udgaven. toerend er bedre men mere tengefilms agtig. dog mere splat. det som gjorde toobe hoppers udgave bedre var at der fktisk var en fætter ved navn ed gein som llå bag filmes atmosfære- link http://da.wikipedia.org/wiki/Ed_Gein

han var en mand som rystede hele usa med de makrabe fund som der blev gjort og har haft en stor indvirknikning på sener film af horro genre. før var kannibal film vel det mest blodige. har selv nogen af de gamle klassikere. en skræmmede men ikke blodig film inspiret af den person er Henry . en massemorder. kan ses her. tror jeg. jeg har den selv på dvd http://video.google.com/videoplay?docid ... 789754830#

remakes har en tendes til at føre ting i extremes som ikke var tilstede i den orginale version. eller forklare med pladderpsykologiske begtragtninger hvad der lå til grund for personen bag masken. (halloween)

den gamle horro klassiker som også er remaket om det besatte hus i det lille landsby samfund (glemt titlen ) var baseret på en bog som solgte ufattelig gdt men var en fake. der er så en faktisk bedre remake men de folk som står bag den genindspillere også fredag den trettene 1. motorsavs massakreren og de gør et dårligt resutat . en film som fluen , invasion of the body snatchers , eller andre af de gamle klassikere som rosemarys baby , psycho for at nævne et par få kendte skal ikke remakes. eller gives techicolor. de skal ses og nydes osm de er.

der som sker i gyser genren er at der er ikke mere inspiration til genialitet. der er det som skader dine elskede vampyr film. (hvilket jeg også begræder)

håber du nyder den der link til filmen henry. den er alstå fed som dybere gående indblik i hvordan en seriemorder fra gammel tid blev opfattet. low budget film også. jeg skal sidde og se den nu selv :)
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}
cmay
Indlæg: 461
Tilmeldt: 24. feb 2009, 22:45

Re: [Rant] Hvad sker der lige for Vampyr Genren!?!

Indlæg af cmay »

Jeg skulle nok lige juske at sige den her film om henry er meget realistisk men i forhold til så meget andet ikke så blodig. dog er den ikke for sarte sjæle overhovedet.

den er lavet som realistisk portrat af to personer som faktisk har eksisteret. skuespillerene ligne dem meget men ikke helt nøjagtigt. den film og så den om ted bundy har været med til at farve mange de her film som hannibal the cannibal og andre hygge film. men essenesen af de her gamle lassikere stammer vel mest fra henry , bundy, og ed gein som motorsavs massakren er direkte inspireret af. motorsavs massakreren af tobe hooper som er dn orginale er filmen alle taler om men ingen har set. den er jævnt kedelig. der sker intet i den og når der endelig gør er det ikke noget i sammneligning med for eksembel den orginale fre dag den trettene. men det indledende image af lig som er gravet op og den her atmosfære med knogler og gammel skrammel som ligger henslængt stammer som inspiration fra billeder fra da politiet ransagede ed geins hjem.
som man nok kan se er min favorit inden for horror ikke lige vampyre selv de meget søde og sjove men tværtimod mere over i de gamle slasher og kult splatter. men seriemmorder som udgangspunkt er noget som jeg nære dy interesse for. vi har ingen her i danmark af lievende eksembler og i kriminal historien er der få veldokumenterede eksembler . et par for mange alligevel men ikke så mange iforhold til almene jalosi mord eller almene forbrydelser.

Jeg har kun et par af de gamle grev dracula i sort hvid. og så den her nye en van helsing. hvilket er ikke så fed en vampyr film ellers ser jeg alt hvad der hedder zombie , vampyr, spøgleser, seriemorder. besatte huse og så vdere typer af film. den mest voldsomme splatter film jeg har til at stå hedder itchi the killer. japansk splat kombineret med action. den er vildt overdrevet og kombinationen af netop action og splat gør den oplevel langt mere blodig end den egenltigt er.

for lige at vende tilbage til vampyrene. jeg har studeret lidt i gamel hekseovertro og totur af disse. fundet alt hvad jeg kunne om diverse nyter om grev dracul. og han var en barsk fætter. men ikle en type som baskede rundt om natten i form af en flagermus. jeg kan godt se at i den tid hvor torturen var så voldsom iforhold til idag hvor man har regler for hvordan man skal gøre når man føre krig og afliver folk og ikke har de simple men effektive toturredskaber ved hånden at der skulle nemmer opstå sagn omhandlene de mest voldsomt blodtørstige af slagsen. jeg så en film engang som lånte det her med at spidde folk. snuppet fra dracul spidderen. som han hed i folkemunde.

den nye trend med flotte unge vampyrere som tiltaler unge piger er vel måske udspringet af film som The lost boys-. og andre i den stil som tiltaler de skæve teenager med hang til lidt ramones og budwiesers hvorved at som hygge og underholdning man har forsøgt at ramme et mere bredt publicum.

der er lidt stilstand i horror genren lige nu. jeg har ikke set noget som helst nyt eller enestående overhovedet i senere tid. kun et par gode nok film men ikke noget særligt. jeg har så fået fingere i alle de gode gamle zombie film jeg har kunnet opdrive. dem er der også kommet en bølge af nu. ellendige nogen af dem men det er det som er spændede ved at se gyserfilm. nogen af dem er pænt elendige andre til grin alene og nogen få er virkelig deres navn værd. klassiske vampyr film fra sort hvid perioden er faktisk at fortrække frem for nye farve productioner . jeg har også varulve filmene fra gammel sorthvid perioden. og den her en amerikansk varulv i new york som eksembel på en nyere tids varuve film.

trenden er blevet at alt hvad man kan sende på markedt af remakes og andet skidt som de gamle mestere i horror generen nok idag ville give deres højre arm for at kunne have haft råd til ar fremstille er blevet for poulært og derfor falder kvaliteten. ligesom alt muligt rock som ikke er ordentligt produceret også bliver kaldt punk når det nu ikke er det kan man vel også forpeste film industrien med falske løfter om rigtige gyserfilm. jeg savner de gode gammle dage hvor film havde ordentlige handlinger og skuespillere og special effects var af bedre håndværksmægssig kvalitet end det er idag. eksorsisten er meget bedre end en hvilket som helst af de nye film som the ring eller anden i den stil. saw er også en tam underholdnings film i forhold til for eksemelhenry som linket til i øvre indlæg-

der er ikke noget ved fjernsynet generelt idag. det smitter vel af på alle typer film om det så er horror med vampyre eller spøgelser eller andet som x faktor eller bare sådan noget simplet noget som nyheder i tv avisen. de bliver også generet dårligere hverdag der går- ak og ve. måske man skulle smide både fjernsyn og computer ud for at slippe for det og så begynde at læse bøger istedet for ?

interesant emne du der har startet. : :D
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}
Jeg
Indlæg: 393
Tilmeldt: 20. apr 2008, 13:07
Geografisk sted: Århus

Re: [Rant] Hvad sker der lige for Vampyr Genren!?!

Indlæg af Jeg »

Kort resume af Twilight:
Billede
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!
cmay
Indlæg: 461
Tilmeldt: 24. feb 2009, 22:45

Re: [Rant] Hvad sker der lige for Vampyr Genren!?!

Indlæg af cmay »

jeg tror jeg er meget glad for ikke at have set twillight. :)

jeg ser heller nye film fra efter 2006 eller max 2007 da alle film efter den periode er blevet generelt dårlige. film som remakes af gamle klassikere har jeg en pligt til at samle for at danne helhed i min samling men det er ikke noget jeg nyder at skulle gøre. (kun et par enklte er det blevet til så stoppede det sjov)

Jeg har set et par af de her dårlige blair witch project efterligninger og et par af de her nye gyserfilm som house of wax for eksembel. jeg har ikke set særlige mange vampyr film fra senere tid andet end van helsing. måske meget godt.
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}
laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: [Rant] Hvad sker der lige for Vampyr Genren!?!

Indlæg af laoshi »

"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
Nordsig
Indlæg: 361
Tilmeldt: 1. nov 2009, 20:11
Geografisk sted: Varde

Re: [Rant] Hvad sker der lige for Vampyr Genren!?!

Indlæg af Nordsig »

Måske du (AI) skulle prøve at kikke på hvad en vampyr virkelig er. Blot fordi den ikke rammer din smag, behøves det jo ikke være noget makværk.
http://da.wikipedia.org/wiki/Vampyr
Og så lige det med at remakes og nye film er dårlige og at man ikke skal koge suppe på gamle ben, så havde der vel i teorien kun været en film i hver genre da alt andet ville være en ny fortolkning af genren.

Mener at der er gode film og dårlige. Der vil altid være nogle der er for og imod. Gamle splatterfilm er endda blevet kult i dag. Da nogle af dem kom frem var de sgu da til grin. Det hele kommer an på øjnene der ser.
Så jeg vælger at læse jeres indlæg som jeg læser andre anmelderes kommentare af bl.a. film. Altså har det ikke en skid betydning for om jeg ser filmen.

P.S. har heller ikke set Twillight
UBUNTU 22.04 på ToshibaSATELLITE-Z830-10W
Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: [Rant] Hvad sker der lige for Vampyr Genren!?!

Indlæg af Artificial Intelligence »

Måske du (AI) skulle prøve at kikke på hvad en vampyr virkelig er. Blot fordi den ikke rammer din smag, behøves det jo ikke være noget makværk.
http://da.wikipedia.org/wiki/Vampyr
Og så lige det med at remakes og nye film er dårlige og at man ikke skal koge suppe på gamle ben, så havde der vel i teorien kun været en film i hver genre da alt andet ville være en ny fortolkning af genren.


Som jeg sagde, har jeg ikke noget imod nytænking indenfor genren. Det jeg er meget imod i disse 2 serier er, at de ligger så langt væk fra det grundlæggende i definitionen af, hvad vampyrer er i forhold til de myter, sagn og historier vi kender til. En af de grundlæggende ting omkring vampyrer er, at de har overnaturlige evner, men så sandelig også overnaturlige svagheder. Det er her de to serier går ind og piller alle vampyrenes overnaturlige svagheder ud. Så har man altså ikke vampyrer mere, men mere tale om "demi-gods".
En af de svagheder vampyrer har er, at de ikke kan tåle sollys, da de er mørkets væsener. Solen er symbol på lyset (det gode), og det er derfor vampyrer ikke kan tåle sollys.
Så brugen af ordet vampyr i disse serier er i min mening misvisende. Serierne minder mig om Beverley Hills møder Superman and family.

Der findes faktisk nogen gode børne/familie-venlige nytænkende vampyrfilm, som jeg synes er rimelig vellykket. "Young Dracula" fra BBC, en komedie serie, der handler om at Draculas familie flytter til England, og hans søn der ønsker at være en normal knægt.
Så er der filmen "The Little Vampire", som er inspireret af "Angela Sommer-Bodenburg"s børnebog serie; "Der Kleine Vampir" (Tellerup forlag har stadigvæk nogen tilbage).
Disse eksempler giver en nytækning inden for genren, der humanisere vampyrer uden at ødelægge det grundlæggende omkring vampyrer.
cmay
Indlæg: 461
Tilmeldt: 24. feb 2009, 22:45

Re: [Rant] Hvad sker der lige for Vampyr Genren!?!

Indlæg af cmay »

Jeg faldt i søvn lige før den her tema aften. men jeg så faktisk det meste af det om grev dracul... er der nogen der ved om man kan se den her doc andre stedrer. kan ikke få det her mediaplayer halløj at vise den. højst spændene documentary. jeg missede de første syv minutter godtnok.

iøvrugt så er der den der dracula med leslie nielsen. meget sov parody på dracula film. jeg har den i min saming sammen med the yong boys et par andre dårlige vampyr film og finally van helsing. jeg har også gys i blomsterbuttikken. man ka finde mange gode sort hvide gyserfilm helt gratis på nettet på blandt andet youtube movies. eller igennem gratis tv kanaler osv osv. de er ligesom så gamle at dem ser man for interressen i de film som dannede fumdamentet for de nyer film. har selv den første warwolf film som der angiveligt blev lavet. sort hvid selvfølgelig. det gør mig intet film er sort hvid. især en som phsyco eller den første night og the living dead er jo kult som skal ses i sort hvid :)
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}