Jeg har sådan en Nokia 5230.
http://maps.nokia.com/ovi-services-and-apps/ovi-maps
Jeg har hentet navigationsen ned på min cumputer og sendt via bluetooth til min nokia...
Hele programet virker fint untaget kortet og navigationsen.. jeg kan kun se et utydlig kort i 500km måleståk...
Er der nogen der kan sige mig mig hvad jeg her gjort galt....
Fejl i navigations på nokia..
-
- Geografisk sted: Erslev på Mors
Fejl i navigations på nokia..
Lubuntu 18.04 LTS
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: Fejl i navigations på nokia..
kent a skrev:Jeg har sådan en Nokia 5230.
http://maps.nokia.com/ovi-services-and-apps/ovi-maps
Jeg har hentet navigationsen ned på min cumputer og sendt via bluetooth til min nokia...
Hele programet virker fint untaget kortet og navigationsen.. jeg kan kun se et utydlig kort i 500km måleståk...
Er der nogen der kan sige mig mig hvad jeg her gjort galt....
Du spørger om hvad der sker inde i noget proprietær software (=ikke open source software)!
Du skal nok ikke regne med at få et kvalificeret svar på hvad der sker inde i det program fra andre end fra Nokia eller muligvis din operatør (operatør=dem du betaler din mobiltelefonregning til).
Henvend dig til til din operatør, eller til Nokia via deres forum system.
Hvis jeg var dig ville jeg dog bare prøve at smide de kort ind i telefonen en gang til - det kan være at det løser problemet.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
Der er jo et lidt ældre indlæg dette her og jeg har imellem tiden af emnet op på flere forumer...
Problemet ligger i at det selve navigations skal pakkes ud i Nokia PC suite og der efter ligges over på telefonen...
Men PC suite findes kun til Mac og Windows..
Så jeg skal ha instaleret windows i viatelboks.. Staveplade tak...
Problemet ligger i at det selve navigations skal pakkes ud i Nokia PC suite og der efter ligges over på telefonen...
Lubuntu 18.04 LTS
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
kent a skrev:Der er jo et lidt ældre indlæg dette her og jeg har imellem tiden af emnet op på flere forumer...
det er så meget nemmere for hvi du forbinder telefonen til et trådløst netværk så kan du opdatere telefonen direkte fra telefonen... jeg har også bøblet rigtig meget med min nokia 5300 ind til jeg fandt den mulighed
-
soundpartner skrev:kent a skrev:Der er jo et lidt ældre indlæg dette her og jeg har imellem tiden af emnet op på flere forumer...
det er så meget nemmere for hvi du forbinder telefonen til et trådløst netværk så kan du opdatere telefonen direkte fra telefonen... jeg har også bøblet rigtig meget med min nokia 5300 ind til jeg fandt den mulighed
Hvordan gør jeg det... Det lydre rimelig intersant...
Lubuntu 18.04 LTS
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
kent a skrev:soundpartner skrev:kent a skrev:Der er jo et lidt ældre indlæg dette her og jeg har imellem tiden af emnet op på flere forumer...
Hvordan gør jeg det... Det lydre rimelig intersant...
da jeg ikke har den præcise telefon kan jeg ikke hjælpe dig med det, men det kan du nok finde i en manual