f-spot photo manager åbner, men lukker umiddelbart... (løst)

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
jsr

f-spot photo manager åbner, men lukker umiddelbart... (løst)

Indlæg af jsr »

hej forum,
jeg kan ikke længere bruge det ellers udemærkede f-spot photo manager
når jeg vælger det i menuen dukker der et lille f-spot vindue op, som umiddelbart efterfølgende lukker?!?

når jeg kører f-spot i terminalen får jeg følgende meddelelser:
datadumpster@datadumpster-pc:~$ f-spot

(/usr/lib/f-spot/f-spot.exe:3640): GLib-WARNING **: g_set_prgname() called multiple times
[Info 14:34:37.372] Initializing DBus
[Info 14:34:37.554] Initializing Mono.Addins
[Info 14:34:37.797] Starting new FSpot server (f-spot 0.6.1.5)

** (/usr/lib/f-spot/f-spot.exe:3640): CRITICAL **: atk_object_set_name: assertion `name != NULL' failed

** (/usr/lib/f-spot/f-spot.exe:3640): CRITICAL **: atk_object_set_name: assertion `name != NULL' failed

[Info 14:34:38.938] Starting BeagleService
[Info 14:34:38.965] Hack for gnome-settings-daemon engaged

(/usr/lib/f-spot/f-spot.exe:3640): GdkPixbuf-WARNING **: GdkPixbufLoader finalized without calling gdk_pixbuf_loader_close() - this is not allowed. You must explicitly end the data stream to the loader before dropping the last reference.
The program '/usr/lib/f-spot/f-spot.exe' received an X Window System error.
This probably reflects a bug in the program.
The error was 'BadAlloc (insufficient resources for operation)'.
(Details: serial 3712 error_code 11 request_code 53 minor_code 0)
(Note to programmers: normally, X errors are reported asynchronously;
that is, you will receive the error a while after causing it.
To debug your program, run it with the --sync command line
option to change this behavior. You can then get a meaningful
backtrace from your debugger if you break on the gdk_x_error() function.)
datadumpster@datadumpster-pc:~$

jeg har prøvet at afinstallere f-spot og så installere det igen -- samme resultat -- noget siger mig (g_set_prgname() called multiple times) at jeg måske har installeret flere f-spots oven på hinanden??
hvad er der gået galt?
mvh
jsr
Senest rettet af jsr 12. mar 2010, 11:11, rettet i alt 1 gang.
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Re: f-spot photo manager åbner, men lukker umiddelbart efter

Indlæg af Warhawk »

Hejsa,

Prøv at afinstallere f-spot igen. Slet følgende mappe: /home/datadumpster/.config/f-spot

Genstart maskinen.

Installer f-spot igen. Lad os se om det så kører igen.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
jsr

Indlæg af jsr »

ok prøvede det. hjalp ikke.
f-spot åbnede et lidt større vindue, men lukkede det igen med det samme.

(/usr/lib/f-spot/f-spot.exe:2943): GLib-WARNING **: g_set_prgname() called multiple times
[Info 20:25:33.174] Initializing DBus
[Info 20:25:33.337] Initializing Mono.Addins
[Info 20:25:33.613] Starting new FSpot server (f-spot 0.6.1.5)

** (/usr/lib/f-spot/f-spot.exe:2943): CRITICAL **: atk_object_set_name: assertion `name != NULL' failed

** (/usr/lib/f-spot/f-spot.exe:2943): CRITICAL **: atk_object_set_name: assertion `name != NULL' failed

[Info 20:25:34.851] Starting BeagleService
[Info 20:25:34.878] Hack for gnome-settings-daemon engaged

(/usr/lib/f-spot/f-spot.exe:2943): GdkPixbuf-WARNING **: GdkPixbufLoader finalized without calling gdk_pixbuf_loader_close() - this is not allowed. You must explicitly end the data stream to the loader before dropping the last reference.
(Details: serial 2939 error_code 11 request_code 53 minor_code 0)
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

jsr skrev:ok prøvede det. hjalp ikke.
f-spot åbnede et lidt større vindue, men lukkede det igen med det samme.

(/usr/lib/f-spot/f-spot.exe:2943): GLib-WARNING **: g_set_prgname() called multiple times
[Info 20:25:33.174] Initializing DBus
[Info 20:25:33.337] Initializing Mono.Addins
[Info 20:25:33.613] Starting new FSpot server (f-spot 0.6.1.5)

[Info 20:25:34.851] Starting BeagleService
[Info 20:25:34.878] Hack for gnome-settings-daemon engaged

(/usr/lib/f-spot/f-spot.exe:2943): GdkPixbuf-WARNING **: GdkPixbufLoader finalized without calling gdk_pixbuf_loader_close() - this is not allowed. You must explicitly end the data stream to the loader before dropping the last reference.
(Details: serial 2939 error_code 11 request_code 53 minor_code 0)

jeg har fundet flere bugs på dette der siger at det er fikset og vil virke i lucid. men at de ikke lige gider at fikse det i karmic når det jo vrker i den kommende version om ca en måned

en enkelt skriver dog :
Why don't you just apt-get source the gtk package, and put the patch
into the debian/patches dir and dpkg-rebuild, like I did? It works!

jeg må dog indrømme at jeg ikke får så meget ud af det, men det kan jo være en anden gør
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
jsr

Indlæg af jsr »

hm... ja det bliver nok ikke mig ;) jeg holder mig helst fra at lave mine egne builds -- er stadig meget grøn i linux verdenen
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

jsr skrev:

hm... ja det bliver nok ikke mig ;) jeg holder mig helst fra at lave mine egne builds -- er stadig meget grøn i linux verdenen

well jeg har nu brugt alle livliner...
1: 50/50 som resulterede i: lev med det, eller opdater til 10.04 alfa
2: spørg publikum (er der nogen der kan finde ud af sådanne ting) som detsværre endnu ikke har givet et brugbart resultat
3: ring til en ven, eller i dette tilfælde ping ham på irc. han kommer forbi senere i dag eller i morgen når han har tid, og så skal han nok lige se om ikke han kan guide dig nemt igennem det.

det er detsværre alt hvad jeg kan gøre, men lad os se om ikke der dukker en løsning op. det kunne jo være at en af hajerne lige dukkede op og gav en walktrough i hvad der skal gøres og hvordan. Det er jo sådan rimelig specificeret hvad det er der skal gøres.

et andet forslag der kom som havde fikset en lignende bug dog mned et andet program var at det skyldes nogle iconer der havde forkerte titler, og det skulle hjælpe at skifte til et andet gtk-tema jeg tror at det er desktop-themes der mener. du kunne jo prøve det
højreklik på skrivebordet, vælg skift baggrund, vælg fanebladet tema og prøv med de andre temaer.
jeg bruger selv et tilpasset tema, men human og dust temaerne kommer jo med som standart så jeg kunne forestille mig at disse ikke skulle indeholde den fejl, men du kan jo prøve
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
jsr

Indlæg af jsr »

soundpartner skrev:et andet forslag der kom som havde fikset en lignende bug dog mned et andet program var at det skyldes nogle iconer der havde forkerte titler, og det skulle hjælpe at skifte til et andet gtk-tema jeg tror at det er desktop-themes der mener. du kunne jo prøve det
højreklik på skrivebordet, vælg skift baggrund, vælg fanebladet tema og prøv med de andre temaer.
jeg bruger selv et tilpasset tema, men human og dust temaerne kommer jo med som standart så jeg kunne forestille mig at disse ikke skulle indeholde den fejl, men du kan jo prøve

tak soundpartner! det var løsningen -- efter jeg skiftede tema virker f-spot igen! :mrgreen: