VLC Playlist åbner ej.

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
mote
IRC nickname: mote
Geografisk sted: Århus

VLC Playlist åbner ej.

Indlæg af mote »

Hejsa.
Når jeg vil høre noget Shoutcast radio med vlc fra firefox får jeg følgende problem.

Når jeg klikker på den station jeg gerne vil høre spørger firefox om den skal gemme eller åbne. Jeg vælger "Open with" vlc. Det spiller fint nok.
Hvis jeg så åbner en anden station sker det samme igen, med vlc spiller den første station igen.

på listen over Firefox donwloadede filer er der så to ""tunein-station.pls""
I /TMP ligger der en "tunein-station.pls" og en "tunein-station-1.pls".

Det virker som om at firefox og vlc tror at playlisten hedder "tunein-station.pls" begge gange, men at den anden fil er blevet kaldt "tunein-station-1.pls"

ps: har prøvet at søge efter svar her, men søgeren er nede.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: VLC Playlist åbner ej.

Indlæg af Christian.Arvai »

Hvilken udgave af VLC bruger du ? (der er en fejl i 1.0.2 som gør at man ikke kan gemme en playliste)

Vi ved godt at forums søgemaskine er nede, men du kan bruge denne i stedet for viewtopic.php?f=11&t=9863
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Indlæg af zob »

Er det ikke også 1.0.3 og 1.0.4?
Jeg kan ikke komme til dem lige i øjeblikket, men måske...
Jeg mener nyere udgaver kan installeres med lidt hjælp fra ubuntu-tweak, som (hold da op!) har fået ny hjemmeside siden sidst jeg var der:
http://ubuntu-tweak.com/
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Jeg ved ikke lige om de nyere udgaver har samme fejl, jeg spurgte om det på VLC´s supportkanal, og der sagde de at fejlen skulle være rettet fra 1.0.3 (om den så er det ved jeg ikke).

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
zob
Redaktør

Indlæg af zob »

Jeg mener at huske at jeg testede (i hvert fald i 1.0.3) og det ikke virkede. Men, som sagt, jeg har ikke mulighed for at teste lige nu.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

og jeg er på 9.04 hehehe

mote

Indlæg af mote »

Hejsa.
Jeg har 1.0.2 det er den "sidste nye" til 9.10.

På min EEE 900 med xubuntu på har jeg ikke problemet.

Ligger fejlen ikke i Firefox? -Den gennem filen forkert i forhold til til hvad den beder ubuntu åbne?

Altså jeg beder Firefox om at åbne med VLC, firefox gennem så "tunein-station-1.pls", med beder Ubuntu eller VLC om at spille "tunein-station.pls"?
zob
Redaktør

Indlæg af zob »

Jeg tror godt du kan se bort fra vores kommentarer. Vi misforstod vist begge dit problem. Det ER nemlig en bug i VLC som gør den ude af stand til at gemme en playlist, men det er vist ikke det du har problemer med.

Jeg er til gengæld bange for at jeg ikke helt kan svare på dit problem så. Hvis du mener fejlen opstår i firefox kunne du jo prøve at installere opera eller chrome og se om problemet er det samme.

Sidst men ikke mindst er der en plugin til firefox der hedder mediaplayer connectivity, som giver større kontrol over hvilke streams der åbnes med hvad, og sådan. Ellers håber jeg at der er en anden der kan træde til.
mote

Indlæg af mote »

Jeg har allerede mediaplayer connectivity installeret.
Har dog slået den fra *.pls fordi jeg nogle gange synes at den besværliggør det lidt for meget.

-Nu har jeg slået den til igen, og prøver at leve med det. :-)

Thx