Hej.
Har 2 problemer:
1:
Prøver at installere via boot-cd men får i/o error:
stdin: i/o error
mount: mounting /dev/loop0 on //filesystem.squashfs failed: No such device
Can not mount /dev/loop0 (/cdrom/casper/filesystem.squashfs on
Der ligger en XP på i forvejen som jeg håber at Ubuntu installationen vil overskrive.
Men - det er nu lykkedes at mig at få kørt en installation via USB Wubi og der er lagt en Ubuntu boot-option på Windows boot.ini filen så jeg kan boote Ubuntu el. Windows.
Men ak - problem 2:
Når jeg vælger at boote Ubuntu skriver den at den vil 'Complete installation', men der sker intet.
Jeg kan så boote Ubuntu igen og trykke 'esc' og får følgende valgmuligheder som jeg ikke forstår:
Normal mode
Safe graphic mode
ACPI workarounds
Verbose mode
Demo mode
Har prøvet 'Safe graphic mode' men samme resultat - ingenting.
Problemet er vel at den ikke kan Complete installationen.
What to do?
På forhånd tak.
Ps: Er det ikke muligt at få en altenate text-based installation fra getUbuntu uden at have en bit-torrent client?
Fujitsi Siemens AmiloD installations problem
-
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Re: Fujitsi Siemens AmiloD installations problem
Hej og velkommen.
Jeg har selv med succes installeret på en Amilo d 6820, kender du også hele navnet på din?
Hvis du har installeret som wubi skal du i hvert fald ikke slette windows - bare lige så vi er enige.
Min amilo's CD-rom drev er begyndt at strejke lige ved boot-tid, så jeg kan ikke længere installere fra den. Det ville for så vidt gælde både windows og linux. Desværre kan min model heller ikke boote fra usb, kan din måske det?
Men måske har vi samme hardwarefejl... (jeg kan dog ikke komme helt så langt som dig)
Under problem 2, hvad betyder 'intet'. Bliver den bare hængende ved skærmen med valgmulighederne eller booter den ind i en sort skærm, eller noget med en cursor?
Jeg har selv med succes installeret på en Amilo d 6820, kender du også hele navnet på din?
Hvis du har installeret som wubi skal du i hvert fald ikke slette windows - bare lige så vi er enige.
Min amilo's CD-rom drev er begyndt at strejke lige ved boot-tid, så jeg kan ikke længere installere fra den. Det ville for så vidt gælde både windows og linux. Desværre kan min model heller ikke boote fra usb, kan din måske det?
Men måske har vi samme hardwarefejl... (jeg kan dog ikke komme helt så langt som dig)
Under problem 2, hvad betyder 'intet'. Bliver den bare hængende ved skærmen med valgmulighederne eller booter den ind i en sort skærm, eller noget med en cursor?
-
Og tak.
Min Amilo model nr. hedder CY-23. Ja - den er gammel - ihvertfald 7-8 år.
Jeg er ligeglad hvis min Window ryger og jeg havde håbet på at jeg efterfølgende når Ubuntu er installeret via Wubi kunne skille mig af med Windows.
Men det er måske noget jeg har misforstået og skal nok derfor forfølge cd-boot installationen og løse problem 1 først.
Og nu har jeg i mellemtiden lavet en ny Ubuntu-boot disk på en cdr disk og kan nu boot'e og får det første ubuntu opstarts billed op hvor jeg vælger 'Installér Ubuntu' men der sker intet - dvs. billedet fryser og den reagere ikke på keyboard'et.
Det er ligegyldigt hvilken option jeg vælger - når først jeg har valgt noget fryser billedet.
Jeg kan høre at disk-drevet køre og jeg kan læse fra det i Windows, så jeg tror ikke det er defekt.
Irriterende at være så tæt på og ikke komme videre.
Min Amilo model nr. hedder CY-23. Ja - den er gammel - ihvertfald 7-8 år.
Jeg er ligeglad hvis min Window ryger og jeg havde håbet på at jeg efterfølgende når Ubuntu er installeret via Wubi kunne skille mig af med Windows.
Men det er måske noget jeg har misforstået og skal nok derfor forfølge cd-boot installationen og løse problem 1 først.
Og nu har jeg i mellemtiden lavet en ny Ubuntu-boot disk på en cdr disk og kan nu boot'e og får det første ubuntu opstarts billed op hvor jeg vælger 'Installér Ubuntu' men der sker intet - dvs. billedet fryser og den reagere ikke på keyboard'et.
Det er ligegyldigt hvilken option jeg vælger - når først jeg har valgt noget fryser billedet.
Jeg kan høre at disk-drevet køre og jeg kan læse fra det i Windows, så jeg tror ikke det er defekt.
Irriterende at være så tæt på og ikke komme videre.
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Vil det sige at der var forskel på hvor langt du kom med den ene og den anden CD. Så kunne noget nemlig tyde på at det har noget at gøre med brændingen - eller CD'en. Husk at brænde på laveste hastighed. Måske kan du ikke læse de brændte cd'er ordenligt. Du kunne måske på at kontakte AJenbo som i går kom med et generøst tilbud i en anden tråd: viewtopic.php?f=2&t=9908
Jeg kan også læse cd'er på min gamle amilo (ok, det er en jeg har lånt) uden problemer, men jeg kan ikke boote fra dem. Det er som om at den ikke kan "få fat". Den har så en helt umiskendelig løst som om den lige prøver at få fat, men så giver op. Men når først computeren er tændt fungerer den fint. Både under windows og linux (xubuntu).
Ved du hvor meget RAM du har? Ikke at det direkte har noget med sagen at gøre...
Her er et par danske links til alternate installers:
http://mirror.u-soft.dk/ubuntu-releases ... e-i386.iso
http://mirrors.dotsrc.org/ubuntu-cd/9.1 ... e-i386.iso
ftp://ftp.klid.dk/ubuntu-cd/karmic/ubun ... e-i386.iso
Flere her: http://www.ubuntu.com/getubuntu/downloadmirrors#mirrors
Jeg kan også læse cd'er på min gamle amilo (ok, det er en jeg har lånt) uden problemer, men jeg kan ikke boote fra dem. Det er som om at den ikke kan "få fat". Den har så en helt umiskendelig løst som om den lige prøver at få fat, men så giver op. Men når først computeren er tændt fungerer den fint. Både under windows og linux (xubuntu).
Ved du hvor meget RAM du har? Ikke at det direkte har noget med sagen at gøre...
Her er et par danske links til alternate installers:
http://mirror.u-soft.dk/ubuntu-releases ... e-i386.iso
http://mirrors.dotsrc.org/ubuntu-cd/9.1 ... e-i386.iso
ftp://ftp.klid.dk/ubuntu-cd/karmic/ubun ... e-i386.iso
Flere her: http://www.ubuntu.com/getubuntu/downloadmirrors#mirrors
-
Ok - tak.
Der er 256mb ram.
Jeg prøver de links til Alternate installers og ellers må jeg prøve Ajenbo.
Super at få noget support med på vejen i min Linux quest.
Der er 256mb ram.
Jeg prøver de links til Alternate installers og ellers må jeg prøve Ajenbo.
Super at få noget support med på vejen i min Linux quest.
-
- Geografisk sted: Gedesby/Sydfalster
Hej jeg er selv ejer af en amilo og jeg har gjort det at jeg hentede unetbootin og oprettede en install på usb og det har virket for mig hver gang .
sticken skal bare formateres til fat 32 så har det lykkedes for mig hver gang det er også billigere end at skulle brænde en disk hver gang.
og det med cd drevet er også løst ved at bruge usbstick.
Held og lykke
Lars
sticken skal bare formateres til fat 32 så har det lykkedes for mig hver gang det er også billigere end at skulle brænde en disk hver gang.
og det med cd drevet er også løst ved at bruge usbstick.
Held og lykke
Lars
Sømand af Verden
FAR T4 UBUNTU 11.04 64bit
What do you wear - freeware
Acer Aspire 8943g 2 x hdd/500gb 8 gb.ram
FAR T4 UBUNTU 11.04 64bit
What do you wear - freeware
Acer Aspire 8943g 2 x hdd/500gb 8 gb.ram
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
He he, sider faktisk med det samme problem med en Amilo Pro V2060 maskine i dag (også en brændt cd).
Skal vi bare konstatere at Fujitsu bruger meget ringe CD drev i deres maskiner
Skal vi bare konstatere at Fujitsu bruger meget ringe CD drev i deres maskiner
-
Ok - tak for USB unetbootin tippet. Lyder som vejen frem.
Har prøvet et første hug, men fik ikke oprettet et Live USB drive som jeg kan boote på som de skriver på deres hjemmeside når man definere USB-sticken som Target.
Men jeg prøver et nyt forsøg i aften.
Stand by Houston.
Har prøvet et første hug, men fik ikke oprettet et Live USB drive som jeg kan boote på som de skriver på deres hjemmeside når man definere USB-sticken som Target.
Men jeg prøver et nyt forsøg i aften.
Stand by Houston.
-
- IRC nickname: PiranhaBoss.dk
- Geografisk sted: 2630 Taastrup
Hmm.
Jeg bruger bruger selv en noget bedaget Amilo M 1450G til at lære Ubuntu godt at kende inden jeg overfalder huset øvrige maskiner.
Jeg har både Ubuntu 9.10 Desktop og ditto Netbook Remix, som jeg hentede fra Ubuntu.org og brændte på hver sin CD-r med Nero Express, mens der stadig var XP på min maskine, og begge har installeret til rent UG+.
De problemer jeg har haft er udelukkende betingede af mine windows-hærgede tanke-mønstre. Men jeg tror da jeg er færdig med det for nu.
Men jeg vil trække nogle data om min hardware-konfiguration ud af i aften, og smide det op her, bare for en sammenlignings skyld.
Jeg bruger bruger selv en noget bedaget Amilo M 1450G til at lære Ubuntu godt at kende inden jeg overfalder huset øvrige maskiner.
Jeg har både Ubuntu 9.10 Desktop og ditto Netbook Remix, som jeg hentede fra Ubuntu.org og brændte på hver sin CD-r med Nero Express, mens der stadig var XP på min maskine, og begge har installeret til rent UG+.
De problemer jeg har haft er udelukkende betingede af mine windows-hærgede tanke-mønstre. Men jeg tror da jeg er færdig med det for nu.
Men jeg vil trække nogle data om min hardware-konfiguration ud af i aften, og smide det op her, bare for en sammenlignings skyld.
-
Men - Ajenbo - som jeg forstod fra en anden tråd har du en ægte trygt Canonical 9.10 (32bit).
Kan du heller ikke boot'e din Amilo fra den?
Jeg fik ikke prøvet Unetbootini igen da jeg blev lidt 'træt', men jeg vil gøre et forsøg igen i aften - tror jeg.
Jeg fik ikke prøvet Unetbootini igen da jeg blev lidt 'træt', men jeg vil gøre et forsøg igen i aften - tror jeg.
-
- Admin
PeterMøller skrev:Men - Ajenbo - som jeg forstod fra en anden tråd har du en ægte trygt Canonical 9.10 (32bit).
Det var min chefs maskine, men jo den vil gerne starte fra de trygte cd'er. Jeg hade bar ikke nogen med på arbejde og skulle teste nogle problemer ved hans maskine (den ville ikke vogne fra stand-by).
Fujitsu sage at det var en meget sjælden fejl i Windows der var næsten umulig at løse og at jeg skulle kontake Microsoft for at få yderligere hjælp.
Det viste sig at være et problem når modemet er installeret i Windows (fik ikke ringet til MS).
-
Jeg opdagede at harddisken var proppet til max. Der er 20 Gb og jeg har nu fået 1.5 Gb fri, men lige meget hjælper det.
Jeg har installeret en Unetbootin på selve c: drevet da jeg ikke kan boot'e på usb og har nu Unetbootin som option når jeg boot'er men der sker det samme som ved boot på cd-drevet.
Jeg får et langsomt blinkende Ubuntu logo på skærmen i ca. 5. min. og derefter en sort skærm og så.......ja - ingenting.
Det er nok ikke lige i denne omgang at det skal lykkedes for mig for jeg synes at jeg er ved at løbe tør for tålmodighed.
Jeg takker for alle de gode råd - men har da ikke givet op - og håber at der dumper flere ind.
Jeg har installeret en Unetbootin på selve c: drevet da jeg ikke kan boot'e på usb og har nu Unetbootin som option når jeg boot'er men der sker det samme som ved boot på cd-drevet.
Jeg får et langsomt blinkende Ubuntu logo på skærmen i ca. 5. min. og derefter en sort skærm og så.......ja - ingenting.
Det er nok ikke lige i denne omgang at det skal lykkedes for mig for jeg synes at jeg er ved at løbe tør for tålmodighed.
Jeg takker for alle de gode råd - men har da ikke givet op - og håber at der dumper flere ind.
-
- Admin
Dit grafik kort er sikker ikke ordentligt understøtter under live cd, når du henter iso så tryk på advanceret og vælge alternativ install. Det burde løse problemet. Det kan dog stadig ske at du skal lave en manuel konfiguration af xorg under første boot. Held og lykke