Dell stationær bortgives.

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
BrittaP

Dell stationær bortgives.

Indlæg af BrittaP »

Jeg får en stationær Dell Dimension et eller andet til overs. Når jeg har samlet den har den flg. specs.
1GB Ram. (2 x 512MB)
2GHz processor
CDrom drev (ikke brænder)
2 x 40GB HD
Floppydrev
Dell skærm medfølger, men ikke tastatur.
nyinstalleret med ubuntu 9.10 (10.04 hvis der går lang tid)

Altså ikke imponerende specs, men den er slet ikke dårlig nok til at blive kasseret. Jeg har selv brugt den indtil for to dage siden. Jeg ved at der sidder f.eks forældre til børn i den skolesøgende alder derude i eller omkring København. Jeg ved også at nogle af dem er så hårdtpressede at de ikke har råd til en computer, men personligt kender jeg ikke lige oplagte emner. Gør du?

Jeg hader at kassere ting der ikke fejler noget, især hvis jeg ved at andre kan blive glade for det, men på den anden side gider jeg ikke at samle den og installere hvis jeg ikke kan finde den ideelle modtager.

Bortgives altså kvit og frit til den rette.

Venligst,
Britta
Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Re: Dell stationær bortgives.

Indlæg af Pihl »

Hvis du tager et smut forbi Dortheavej 12 og FAIR Danmark, så kan din maskine helt sikkert bruges i Afrika ;-)

http://martinpihl.dk/blog/aflever-dit-b ... il-genbrug
BrittaP

Re: Dell stationær bortgives.

Indlæg af BrittaP »

Hej Martin,
Tak. Jeg tror da lige jeg melder mig ind der. Da jeg læste 'Har du problemer med at komme med udstyret, så prøv at kontakt os alligevel, da det kan være vi kan finde en løsning.' blev beslutningen truffet, for jeg har lidt svært ved at hæfle den derud i offentlig transport, og slet ikke torsdag ml. 16-18.

:) Britta
Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Re: Dell stationær bortgives.

Indlæg af Pihl »

Ja, det er ikke utænkeligt, at en af de frivillige lige kan komme forbi et smut og tage den med :-)