Hej. jeg er ny bruger af ubuntu 9.10, jeg har fået de fleste ting til at virke, men mangler lig to ting for at slette XP. Det ene er at når jeg bruger microfon til lydoptager/Skype får jeg en meget dårlig lyd med ekko, så dårlig at man ikke kan forstå hvad der bliver sagt. Jeg har prøvet 8.04 der virker microfonen OK, men kan ikke finde mit headset/bluetooth, som jeg gerne vil bruge. Så til problem 2. I 9.10 kan jeg godt tilslutte mit headset/bluetooth, men jeg kan ikke få noget lyd, hverken ind eller ud. Den er heller ikke at finde i lydindstillenger (det kunne jeg da jeg en anden gang havde indstaleret ) 9.10, men med ligeså dårlig lyd som med microfon). Min laptop er en ældre Compac Presario 2500.
PS. Virker under XP
Håber det kan løses så jeg kan prøve med en ren ubuntu indstalation.
mvh. N.J.Hansen
Microfon-headset/bluetooth dongel
-
- IRC nickname: smedesbjerg
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: Microfon-headset/bluetooth dongel
njhansen skrev:Hej. jeg er ny bruger af ubuntu 9.10, jeg har fået de fleste ting til at virke, men mangler lig to ting for at slette XP. Det ene er at når jeg bruger microfon til lydoptager/Skype får jeg en meget dårlig lyd med ekko, så dårlig at man ikke kan forstå hvad der bliver sagt. Jeg har prøvet 8.04 der virker microfonen OK, men kan ikke finde mit headset/bluetooth, som jeg gerne vil bruge. Så til problem 2. I 9.10 kan jeg godt tilslutte mit headset/bluetooth, men jeg kan ikke få noget lyd, hverken ind eller ud. Den er heller ikke at finde i lydindstillenger (det kunne jeg da jeg en anden gang havde indstaleret ) 9.10, men med ligeså dårlig lyd som med microfon). Min laptop er en ældre Compac Presario 2500.
PS. Virker under XP
Håber det kan løses så jeg kan prøve med en ren ubuntu indstalation.
mvh. N.J.Hansen
Hej og velkommen til forum!
Har du kigget i vores guides?
F.eks. så kør en opdatering straks du har installeret Ubuntu - det løser et problem med drivers (System > Administration > Opdateringshåndtering).
Har du aktiveret software modem, så slår den lyden fra!: Kig i System > Administration > Hardware drivere
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
Hej Der er ingen proprietære drivere instaleret
mvh. N.J.Hansen
mvh. N.J.Hansen
-
Nu har jeg prøvet at instalere ubuntu igen og nu virker headset/bluetooth forbindelsen, men lyden er ubrugelig, ligesom når jeg bruger microfon. hvad er der galt
N.J.Hansen
N.J.Hansen
-
Nu har jeg opgivet at være ubuntu/linux bruger for denne gang, og gået tilbage til Windows XP