Jarlen skrev:Alternativt kan de fleste maskiner godt boote fra USB, så der kan være mulighed for at installere den vej, i stedet for at bruge en-gangs-medier
hmm den daily build jeg lige har hentet i går kan så ikke installere.
vælger man prøv ubuntu (hvilket forøvrigt står på engelsk) så booter den fint op live, vælger man så installer ubuntu, så kommer man trinnene igennem, men den installerer ikke.
vælger man installer direkte så booter den op som live system og fungerer som ovenstående.
jeg mistænkte så at det var min skive der var fejl på, og valgte at teste disken med den dertil egnede funktion, hvorefter denn bare starter op som live.
hvad mere er så er det lidt morsomt at man hvis man vælger det danske sprog, så er der ikke installeret nogen danske sprogpakker (og disse melder en fejl når de installeres) men der er installeret pakker for spansk, engelsk, portugesisk, fransk, japansk, lettisk, samt et par sprog mere...
well jeg hentede så (via unetbootin fra mint) en ny daily build og lavede en usb.
i denne er der så ændret i selve startmenuen ved install således at man kan vælge mellem:
live
live install
og så ellers de normale.
hvorfor skal det nu hede live og live install??? det var da bedre, og mere beskrivende med prøv ubuntu uden ændringer til din computer (live) og så installer ubuntu, sådan som det før hen har været