Slettede mails i Evolution, der ikke kan slettes LØST

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
bagger

Slettede mails i Evolution, der ikke kan slettes LØST

Indlæg af bagger »

Jeg bruger Evolution til mine mails. For nogle dage siden satte jeg en større oprydning i gang. Da jeg tømte trashen skete der en fejl. Jeg tænkte, at det nok havde noget at gøre med index-filerne, så dem slettede jeg alle (det skal lige siges, at hvis jeg ikke sletter index for min inbox dagligt, så har den problemer med at gemme mails korrekt). Nu har jeg så desværre nogle mails liggende, der er markeret som slettede, men jeg kan ikke fjerne dem fra oversigten, og prøver jeg at åbne en af disse mails, så år jeg beskeden: Kan ikke hente brevet
Kan ikke hente besked: 2362 fra mappe /home/bruger/.evolution/mail/local/Inbox Mappen ser ud til at have blevet korrupt og kan ikke repareres.

Nogen der har en ide?

Mvh Bjørn
Senest rettet af bagger 9. jun 2010, 09:55, rettet i alt 1 gang.
Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Slettede mails i Evolution, der ikke kan slettes

Indlæg af Stra »

Mon ikke du kan slette mappen. Så vidt jeg kan se, skal du ikke bruge noget derfra.

Kode: Vælg alt

rm -r -f ~/.evolution/mail/local/Inbox
og bagefter oprette den igen

Kode: Vælg alt

mkdir ~/.evolution/mail/local/Inbox
og så skulle det gerne virke.

Det er muligt, du skal bruge "sudo" foran, for at kunne gøre det.

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
bagger

Indlæg af bagger »

Hmm. Det hjalp desværre ikke :( Inbox er i øvrigt en fil og ikke en mappe :)

Jeg prøver at klare mig, ved ikke at se de slettede mails. Og så håber jeg på en ny version af Evolution

Mvh Bjørn
Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

Indlæg af Stra »

Ups :oops: .

Men, så skal du ikke lave den igen selv, men der bliver automatisk genereret en ny ved åbning af evolution.

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
bagger

Indlæg af bagger »

Hiver lige denne gamle tråd frem igen. Jeg kører som standard med, at slettede filer ikke vises, pga fejlen med ikke at kunne slette dem rigtigt.

Jeg ved ikke om, det pga ny version af Evolution, eller at jeg lavede en nyinstallation af 10.04, men hvorom alting er, så har jeg fået slettet alle de "slettede" mails. Jeg vil også forsøge ikke at køre det lille script, jeg normalt bruger til at starte Evolution med. Scriptet rydder op i mine indeks-filer.

Jeg markerer tråden som løst.

Mvh Bjørn