Grafikkort driver - Radeon 3650 HD

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
spiff
IRC nickname: spiff

Grafikkort driver - Radeon 3650 HD

Indlæg af spiff »

Hej

Jeg har et problem med at få driveren til mit radeon 3650 hd grafikkort til at virke. Hvis jeg installerer ATI's driver inde i menuen "hardware drivers", genstarter computeren og går derefter i sort. Så er jeg nød til at åbne rescue-mode og fjerne den igen.

Problemet opstår nok fordi jeg har en Lenovo Thinkpad T500 med "switchable graphics" - altså et onboard kort og så ovenstående. Onboardkortet virker fint nok, men det ville være rart at få det store til at virke.

Nogen der har nogle idéer?

(Jeg er linux nybegynder)

På forhånd tak, hilsen Søren
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Re: Grafikkort driver - Radeon 3650 HD

Indlæg af zob »

Hej og velkommen.

Prøv at kikke på følgende.
http://www.chrisdavaz.com/blog/?p=118
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Warhawk »

Hej og velkommen til forum :D

Hvis du ikke helt ved hvad løsningen går ud på, så er det, at du i BIOS skal sætte Graphics til diskrete - så bruges ATI grafikkortet.

Jeg har selv en Lenovo (R500) med ATI grafikkort, og det var det første jeg ændrede.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
spiff
IRC nickname: spiff

Indlæg af spiff »

Warhawk skrev:Hej og velkommen til forum :D

Hvis du ikke helt ved hvad løsningen går ud på, så er det, at du i BIOS skal sætte Graphics til diskrete - så bruges ATI grafikkortet.

Jeg har selv en Lenovo (R500) med ATI grafikkort, og det var det første jeg ændrede.

Og så prøve med ATI's driver igen?

Jeg dualbooter med Windows 7, og der virker "switchable graphics" ganske fint, så det vil være lidt træls hvis jeg helt fjernede denne mulighed i BIOS?

Men jeg leger lidt med det i morgen, tak for svar.