Wine, IE6 mm. problemer [LØST]

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
PiranhaBoss.dk
IRC nickname: PiranhaBoss.dk
Geografisk sted: 2630 Taastrup

Wine, IE6 mm. problemer [LØST]

Indlæg af PiranhaBoss.dk »

Da min web-banks krypterings-standard kun fungerer i IE, har jeg forsøgt at installere skidtet ud fra de vejledninger jeg har fundet på fredomnotbeer.dk, som efter sigende skulle være rippet fra Soundpartner, og jo, jeg har skam også fundet den samme vejledning her.
Men jeg får desværre kun beklagelser.
Wine kommer fint på plads, med derefter går det mere eller mindre istå, med en bemærkning om at rounddll33.exe ikke kan gør gøre sit arbejde og må lukke og bla, bla, bla (velkommen tilbage til windows), processen slutter så alligevel med at alt gik fint, og for at køre IE6 skal jeg taste; "home/morten/bin/ie6.

Det har jeg så prøvet i Terminal.
Det gav følgende
bash: home/morten/bin/ie6: No such file or directory

Hvor skulle jeg eller skrive det?
Senest rettet af PiranhaBoss.dk 28. feb 2010, 16:31, rettet i alt 1 gang.
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Wine, IE6 mm. problemer

Indlæg af lath »

PiranhaBoss.dk skrev:Da min web-banks krypterings-standard kun fungerer i IE, har jeg forsøgt at installere skidtet ud fra de vejledninger jeg har fundet på fredomnotbeer.dk, som efter sigende skulle være rippet fra Soundpartner, og jo, jeg har skam også fundet den samme vejledning her.
Men jeg får desværre kun beklagelser.
Wine kommer fint på plads, med derefter går det mere eller mindre istå, med en bemærkning om at rounddll33.exe ikke kan gør gøre sit arbejde og må lukke og bla, bla, bla (velkommen tilbage til windows), processen slutter så alligevel med at alt gik fint, og for at køre IE6 skal jeg taste; "home/morten/bin/ie6.

Det har jeg så prøvet i Terminal.
Det gav følgende
bash: home/morten/bin/ie6: No such file or directory

Hvor skulle jeg eller skrive det?

Du skriver en relativ sti!

Kode: Vælg alt

home/morten/bin/ie6

begynder ikke med /.

Hvis ie6 er et soft-/hard-link til programmet skriver du bare

ie6 &
i en Terminal
da
$HOME/bin

mappen automatisk bliver tilføjet til $PATH, som definerer mulige mapper et program kan findes i.

I Terminal kan du vise $PATH således:

echo -e $PATH

Hvis ie6 & kommandoen længere oppe ikke virker er ie6 sansynligvis en mappe!
ie6 er en mappe, hvis denne kommando viser et d længst til venstre:

ls -l $HOME/bin | grep "ie6"

Bliver der ikke skrevet noget findes der ingen fil eller mappe som hedder /home/morten/bin/ie6.

1)
Det må vi så lige kigge nærmere på i et nyt indlæg
2)
Kør denne kommando fra en Terminal:

ls -lahR $HOME/bin/ie6 > $HOME/ie6_ls.txt

3)
Åbn din hjemmemappe mappe
4)
Åbn
ie6_ls.txt

i din Hjemmemappe
5)
Post indholdet af den fil i et nyt indlæg.
6)
Du kan slette filen, når du har postet indlægget.

Husk at du ikke må lukke Terminalen ved at trykke på luk ikonet eller med exit kommandoen, hvis du starter et program sådan, da dens child-processer (programmer startet af Terminal) i så tilfælde også vil blive lukket.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
laoshi
Redaktør
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Indlæg af laoshi »

Da min web-banks krypterings-standard kun fungerer i IE

Hvad er det for en bank? Det er vist første gang at vi har mødt det problem - så det kunne da være rart at få sat et advarselsskilt op ved en så brugeruvenlig bankforbindelse.
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
PiranhaBoss.dk

Der er såmænd ikke brug for en ny tråd.
Jeg har fået det til at virke ved skrive:

/home/morten/bin/ie6

i Terminal.

Næste spørgsmål; Det er Danske Netbank der er emnet her.
Hvis man ikke bruger IE, skal man istedet have et stykke hardware kaldet "Safecard" tilsluttet PC'en, hvilket dog også skulle funke på linux, meeen......
Da konen er fuldstændig kold overfor hvad der er inde i PC'en, bare den virker for hende, er jeg nødt til at gøre vores stationære så windows-lig som muligt, for at få lov til at købe vores næste model uden OS, så vi kan få mere computer for pengene.

Så hvordan kan jeg starte IE fra et ikon på skrivebordet?
Jeg bad om det under installationen, men det kiksede, nok som følge af det der med "rundll32.exe" der ikke ville være med.
laoshi
Redaktør
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Indlæg af laoshi »

Næste spørgsmål; Det er Danske Netbank der er emnet her.
Hvis man ikke bruger IE, skal man istedet have et stykke hardware kaldet "Safecard" tilsluttet PC'en, hvilket dog også skulle funke på linux, meeen......

Der skal nu ikke tilsluttes noget til pc'en. Du får et activecard, som er en lille kodegenerator der ligner en regnemaskine.
Du logger ind i netbanken med dit brugernavn og din kode, og så får du 6 tal som du taster ind i activecardet, der giver dig 6 nye tal, som du så taster ind og siger OK til - så er der fuld adgang, og du skal kun bruge din kode til at bekræfte transaktionerne med så længe du er logget ind. Det er faktisk meget enkelt, giver god sikkerhed, og så kan du bruge din netbank fra en hvilken som helst pc uden at skulle transportere nøglefiler med dig.
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
PiranhaBoss.dk

Jamen, godt så.

Oprindelig tekst
Så mangler jeg bare en oplæring i hvorledes jeg laver et windows-agtigt skrivebord, så jeg fremover kan få lov til at råbe "æv-bæv bussemand" til Microsoft.
Meningen var jo, som jeg umiddelbart forstod det, at der skulle lande et link til IE under Wine i "Programmer"-menuen, som jeg som alle de andre links kunne efter lyst og vilje trække ud på skrivebordet, men det kiksede jo. Jeg tvivler på at resten af huset vil se mildt på at skulle skrive koder i Terminal.

Jeg fandt sørme selv ud af det! :D
Nu skal jeg så bare at sige tusind tak for hjælp, og gå igang med at klare mig selv, indtil jeg er kommet langt nok til at kunne hjælpe andre.