libnet installation error

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
ABDK
IRC nickname: ABDK
Geografisk sted: KBH

libnet installation error

Indlæg af ABDK »

Hej.

Jeg forsøger at installere libnet, og jeg mener selv at jeg har fulgt readme'en .. Her er en kort opsummering af hvad jeg har forsøgt mig med:

Jeg har hentet libnet herfra: http://sourceforge.net/projects/libnet/files/ (og selvfølgelig pakket den ud)
Jeg har i folderen 'makfiles' kopieret filen 'linux.mak' til folderen med 'makefile' og renamed den til 'port.mak'

Jeg skriver dernæst 'make' i terminal og får følgende besked:
ABDK@abdk:~/Downloads/libnet$ make
make -C lib/ lib
make[1]: Entering directory `/home/koen/Downloads/libnet/lib'
gcc -O2 -Wall -Werror -Wno-unused -Wstrict-prototypes -Wmissing-prototypes -Wmissing-declarations -g -I../include -Iinclude -DTARGET_LINUX -c -o core/config.o core/config.c
cc1: warnings being treated as errors
core/config.c: In function â__libnet_internal__seek_sectionâ:
core/config.c:87: error: ignoring return value of âfgetsâ, declared with attribute warn_unused_result
core/config.c: In function â__libnet_internal__get_settingâ:
core/config.c:111: error: ignoring return value of âfgetsâ, declared with attribute warn_unused_result
make[1]: *** [core/config.o] Error 1
make[1]: Leaving directory `/home/koen/Downloads/libnet/lib'
make: *** [lib] Error 2

Readme-filen kan læses HER

jeg har som et desperat forsøg prøvet at installere build-essential (men dette har intet hjulpet)

Edit: lige lidt info om systemet:
ABDK@abdk:~$ uname -r
2.6.31-14-generic
Kubuntu 9.10

Kode: Vælg alt

sudo apt-get remove windows
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Re: libnet installation error

Indlæg af zob »

Hold da op. Det er også en gammel pakke - 2003. Det er nok nogle uopfyldte afhængigheder.
SKAL det absolut være det pakke. Jeg ved ikke engang hvad det er, men jeg kan da se at der allerede ligger 180 forskellige pakker der hedder noget med libnet i repos på min computer. Mon du kan bruge en af dem?
Programmer-software center og søg på libnet??

Men hvad er det egentlig?

Du kan jo også søge i pakkerne fra terminalen

aptitude search libnet

EDIT: Det er lige gået op for mig, at det kan være at du godt ved, hvad du leder efter og der slet ikke er tale om det almindelige windowskonvertitbegynderfejl med at styrte rundt på nettet og forsøge at hente alskens obskure programmer (ligesom man gør på windows). Nå, hvis det er tilfældet må du vise overbærenhed med mit noget didaktiske indlæg.
ABDK

Indlæg af ABDK »

Jeg har været fast og dedikeret Linux / Ubuntu-user i snart 2 år, men jeg værdsætter din hjælp :-)

Baggrunden for programmet er egentlig at jeg skal have arpspoof installeret da jeg er igang med at teste noget sikkerheds-issue til en opgave jeg er ved at skrive. Ganske kort, for de nysgerrige, så handler det om Man-In-The-Middle Attack som stjæler info fra resten af netværkets users, men det er noget helt andet :-)

Du siger at der ligger nogle i repo's - og det opdagede jeg også, men der ligger ret mange, og jeg skal være ærlig at sige, at jeg ikke ved hvilken der vil virke med arpspoof.

Link til arpspoof http://www.monkey.org/~dugsong/dsniff/ hvis det skulle have en

Artificial Intelligence
Geografisk sted: Køge

Indlæg af Artificial Intelligence »

Skal det være dsniff 2.3? 2.4b er i synaptic (arpspoof er del a dsniff).

sudo apt-get install dsniff

Derudover er der også
arp-scan
arptables
arpwatch
ABDK

Indlæg af ABDK »

Godt er den tutorial jeg har fundet minded på 2.3 - meeen mon ikke 2.4b virker ?
anywho, nu har jeg installeret det og takker mange gange :---->