hej jeg vil gerne installere
winamp på min ubuntu 9.10
jeg ved at der var en xmms men den virker ikke
jeg har prøvet med at installere den som hedder xmms tray ikon
men den virker ikke til den
jeg vil helst blive ved med at bruge xmms, da jeg er hel pjattet med den
//dcedata
winamp til ubuntu 9.10
-
- IRC nickname: dcedata
- Geografisk sted: Pandrup
-
- IRC nickname: dcedata
- Geografisk sted: Pandrup
Re: winamp til ubuntu 9.10
jeg vil lige sige at det er musik fra you tube af
alså det er de filer som ligger i tmp i rodmappen
alså det er de filer som ligger i tmp i rodmappen
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Jeg tror ikke du kan installere winamp. Er det ikke et windows-program?
Både audacious og xmms ligner meget. Prøv dem.
Du taler om at xmms ikke virker, men jeg har ikke helt forstået, hvad problemet konkret er. Noget tyder på at du har hentet musik fra youtube ved at fiske det i tmp-mappen. Jeg ved ikke engang hvilket format de kommer ned i, men det er sikkert ikke særlig brugervenligt. Du skal nok ud i noget konvertering. Du kan jo prøve med soundconverter.
Det kan helt sikkert afspilles i VLC eller MPlayer.
Hvis du skal have hjælp til filer der ikke kan afspilles, så opgiv venligst filformat og afspiller og eventuelle fejlmeddelelser.
Du kan også overveje at installere downloadhelper i din firefox-browser. Den skulle vist kun gøre det meste af arbejdet for dig: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/3006
Både audacious og xmms ligner meget. Prøv dem.
Du taler om at xmms ikke virker, men jeg har ikke helt forstået, hvad problemet konkret er. Noget tyder på at du har hentet musik fra youtube ved at fiske det i tmp-mappen. Jeg ved ikke engang hvilket format de kommer ned i, men det er sikkert ikke særlig brugervenligt. Du skal nok ud i noget konvertering. Du kan jo prøve med soundconverter.
Kode: Vælg alt
sudo aptitude install soundconverter
Det kan helt sikkert afspilles i VLC eller MPlayer.
Hvis du skal have hjælp til filer der ikke kan afspilles, så opgiv venligst filformat og afspiller og eventuelle fejlmeddelelser.
Du kan også overveje at installere downloadhelper i din firefox-browser. Den skulle vist kun gøre det meste af arbejdet for dig: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/3006
-
- Geografisk sted: Køge
Du kan også bruge youtube-dl og winFF til konvertering.
Kode: Vælg alt
sudo apt-get install youtube-dl winff
youtube-dl -b <link of youtube video/song>
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
hvis du gemmer youtube videoer som *.flv er der ofte flere programmer der kan afspille dem uden problemer
-
- Geografisk sted: Nordjylland
Audacius2 er den afspiller som afløser xmms-afspilleren under Ubuntu. Det har den gjort siden Ubuntu 8.10, så vidt jeg husker. Det kan også være fra Ubuntu 8.04.x. Men Audacius2 er en rigtig god og stabil afspiller, og der findes et utal af skins og plugins til den. Du finder den i Ubuntu Softwarecenter under gruppen Lyd & Video.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500