Mp3 afspiller

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
karl
Indlæg: 703
Tilmeldt: 5. feb 2008, 19:08
Geografisk sted: Ryslinge, Fyn

Mp3 afspiller

Indlæg af karl »

Hej Forum
Da jeg skulle lægge nye lydbøger på min kones mp3 afspiller, gik det galt. Jeg formaterede afspilleren og dermed kan den ikke længere bruges. Den siger den har et forkert filsystem. Hvad gør jeg nu? Hvilket filsystem har en sådan afspiller normalt? Kan det ordnes fra Ubuntu eller skal jeg have fat i en Windows-maskine??
Afspilleren hedder Zen - et eller andet.
Hilsen
Karl
Dell Ubuntu 24.04
soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Mp3 afspiller

Indlæg af soundpartner »

karl skrev:Hej Forum
Da jeg skulle lægge nye lydbøger på min kones mp3 afspiller, gik det galt. Jeg formaterede afspilleren og dermed kan den ikke længere bruges. Den siger den har et forkert filsystem. Hvad gør jeg nu? Hvilket filsystem har en sådan afspiller normalt? Kan det ordnes fra Ubuntu eller skal jeg have fat i en Windows-maskine??
Afspilleren hedder Zen - et eller andet.
Hilsen
Karl

det skal formegentlig være fat16 eller fat32
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Mp3 afspiller

Indlæg af zob »

Så vidt jeg husker kan du formatere din zen, fra menuen på din zen. Det er nok den letteste måde at sikre dig på at det bliver det rigtige filsystem.


ADVARSEL: Pas på hvis du skulle få lyst til at flashe din firmware. Jeg forsøgte at nedgradere min zen micro firmware for nyligt. Og nu er min zen micro helt og aldeles død. Jeg har som afløser købt en sansa clip+ 8GB, som understøtter linux/mac protokollen MSC (zen havde kun mtp fra MS og playsforsure fra MS), hvilket gør den noget mere pålidelig mht til overførsler. Rigtig fin lille sag som bl.a. og kan udvides via micro SD kort til 40 GB (8+32). http://www.anythingbutipod.com/archives ... review.php
karl
Indlæg: 703
Tilmeldt: 5. feb 2008, 19:08
Geografisk sted: Ryslinge, Fyn

Re: Mp3 afspiller

Indlæg af karl »

Tak for indlæg. Vi er på La Gomera (en lille ø vest for Tenerife) lige nu, så jeg har god tid til at eksperimentere.
Hilsen
Karl
Dell Ubuntu 24.04