når jeg sidder med min computer på skolen siger den der er oprettet forbindelse til skolens net, men jeg kan kun gå på skolens egen hjemmeside, og jeg ved at man skal bruge et brugernavn + kode for at logge ind på nettet(virkede på windows før)
er der nogen der kan hjælpe med at løse det?
hjælp til internet problemer
-
- IRC nickname: NinnaM
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: hjælp til internet problemer
NinnaM skrev:når jeg sidder med min computer på skolen siger den der er oprettet forbindelse til skolens net, men jeg kan kun gå på skolens egen hjemmeside, og jeg ved at man skal bruge et brugernavn + kode for at logge ind på nettet(virkede på windows før)
er der nogen der kan hjælpe med at løse det?
det er der helt sikkert, men du må give lidt mere info. hvordan skal du logge ind? er det via en hjemmeside, er det via et program der køres osv? kom gerne med en guide til præcis hvordan det fungerer i windows for så har vi en mulighed for at hjælpe dig. lige nu vil jeg sige at det eneste jeg kan hjælpe dig med er at sige at du bare skal logge ind med dit brugernavn og din kode og så skal det virke.
med andre ord:
Jo mere info DU giver, jo nemmere er det for os at hjælpe dig.
Alternativt kan du gå til de it-ansvarlige på din skole og bede dem hjælpe dig. brokker de sig over at de ikke vil suportere andet end windows, så spørg dem endelig om det så er DEM der betaler en ny maskine til dig med dette styresystem, en officepakke osv. for mig bevidst så kan de ikke tvinge elever til at skulle have udgifter til sådanne ting.
-
på windows popper der en boks op som anmoder om bruger + kodeord. det er ikke via en hjemmeside. den burde anmode om det så snart jeg vil prøve at gå på nettet.
Jeg vil prøve at kontakte min handelsskoles IT ansvarlige og se om han evt. kan hjælpe.
Jeg vil prøve at kontakte min handelsskoles IT ansvarlige og se om han evt. kan hjælpe.
-
- Redaktør
Du kan også nævne HVORDAN du prøver at gå på nettet. Altså, klikker du på netværksikonet på det øverste panel til højre, eller hvordan gør du?
Det kan være du kan vælge mellem flere netværk.
Det kan være du kan vælge mellem flere netværk.
-
jeg forbinder bare min computer med vores netværk (EHSopen) så siger den der er oprettet forbindelse, men jeg ved at jeg stadig mangler at taste min kode som plejer at komme frem når jeg går på internetexplorer i windows.
det virker fint nok hjemme ved mig selv hvor den beder mig om at taste koden til vores private netværk.
det virker fint nok hjemme ved mig selv hvor den beder mig om at taste koden til vores private netværk.
-
- Redaktør
Så du plejer at skulle taste koden INDE i selve browseren? Ok. Prøv at tale med den IT-ansvarlige. De har godt af at lære noget nyt engang i mellem.
-
jeg prøver det så må jeg se om det er lige så bøvlet som for folk med mac.
-
- IRC nickname: sound
NinnaM skrev:jeg prøver det så må jeg se om det er lige så bøvlet som for folk med mac.
du kunne jo også fortælle hvordan det virker med mac...
igen giver du os ikke så meget info at arbejde ud fra.
hvis de har valgt en eller anden fancy pancy windows only løsning er de jo selv ude om problemerne...
-
har ingen ide om hvordan det virker på mac. Jeg ved ikke rigtig hvor meget info jeg kan give. Det er længe siden jeg brugte nette på windows fordi det gik istykker og jeg var nødt til at bruge fjernskrivebordet, derfor skiftede jeg til ubuntu (også fordi vista er laaaangsomt)