Fejl/problomer med OpenOffice Writer.

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
suryama

Fejl/problomer med OpenOffice Writer.

Indlæg af suryama »

Jeg har et problem med OpenOffice Writer.
Jeg har opleve op til flere gang, at det virker som programmet ikke register, at jeg siger gem (CTRL s) eller gå op og siger gem i menu. Men det viser sig at der sker en fejl, jeg mister det. efter luk af dokument, Og især når min pc laver en anden fejl som at gå ned med sort skærm. (Det problem er lagt op andet sted for sig selv)
Når jeg kommer ind i PC igen er mine rettelser i dokumentet væk.

Et andet problem i Office er at den ikke register når jeg siger accepter alle ændringer, når der brug autokorrektur i et program. jeg kan kun sige accept til alle ændringer enkeltvis.
Det er et problem da jeg som ordblind har en ordblinde lære der læser korkretur på min opgaver. hun bruger selvfælig windows XP. Der for er jeg det svære nødsaget til at arbejde med tekster der gemmes i Doc.

Hvad kan problemet være?

Jeg har virkelig brug for disse ting virer jeg sider og skriver eksamen opgaver og derfor falder disse problem meget dum håber nogen kan hjælpe jeg er virkelig desperat.

Edit: vis i er i tvivl om nået eller ikke forstå så spørg løs
Suryama
Lenovo Thinkpad R400
Jeg er ordblind derfor staver og skriver jeg ikke så godt, så bær over med mig.
suryama

Re: Fejl/problomer med OpenOffice Writer.

Indlæg af suryama »

Kan det måske hjælpe at prøve at geninstallere OpenOffice?

Eller måske hjælpe at omkonvertere disse doc formater til odt før jeg prøver at køre dette autokorrektur på filerne?

På forhånd tak.
Suryama
Lenovo Thinkpad R400
Spotten
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Indlæg af Spotten »

Jeg har lige siddet og rodet med det, problemet er at man kan gøre det med autokorrekturen, men man skal sidde og gøre det manuelt med hvert enkelt ord, man kan ikke som min kæreste der har oprettet denne tråd, trykke på en knap og så retter den og acceptere alle ændringerne.

Nogen der kan hjælpe os her?

Hvis vi mangler noget information så sig endelig til.

På forhånd tak.
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
Artificial Intelligence
Geografisk sted: Køge

Indlæg af Artificial Intelligence »

Jeg har et problem med OpenOffice Writer.
Jeg har opleve op til flere gang, at det virker som programmet ikke register, at jeg siger gem (CTRL s) eller gå op og siger gem i menu. Men det viser sig at der sker en fejl, jeg mister det. efter luk af dokument, Og især når min pc laver en anden fejl som at gå ned med sort skærm. (Det problem er lagt op andet sted for sig selv)
Når jeg kommer ind i PC igen er mine rettelser i dokumentet væk.

Har ikke oplevet den fejl. Har du prøvet med "gem som" istedet? Hvilken version af OO bruger du? Er den fuld updateret via synaptic? Er det den nyeste fra OOs hjemmeside?
suryama

Indlæg af suryama »

Har ikke oplevet den fejl. Har du prøvet med "gem som" istedet? Hvilken version af OO bruger du? Er den fuld updateret via synaptic? Er det den nyeste fra OOs hjemmeside?[/quote]

Jeg havde problemet med både gammel versionen og med den opdateret hændtes i synaptic. Tænkete nemlig også det kunne være fordi den var for gammel. Men nej kan stadig ikke acceptere alle rettelser lige som Spot skriver som har prøvet det i den nyeste fra synaptic version. Og gem som virker, men når jeg skrive et document, siger jeg hele tiden gem og der har jeg oplevet at alt er væk efter fejlen den sorte skærm som jeg tror er rattet nu. Så gem er måske ok nu, hvor jeg ikke for sorte skærm. Men at acceptere alle rettelser ikke muligt endnu.

Mange tak for svaret og spørgsmålene.
Suryama
Lenovo Thinkpad R400
msm
IRC nickname: msm
Geografisk sted: Dublin

Indlæg af msm »

Nu har jeg ikke tjekket hvilken version er den seneste i Synaptic, men måske kan du prøve at downloade og installere version 3.2. Jeg brugte følgende metode (ville normalt indsætte kildeanvisning men har glemt hvor jeg fandt anvisningen, udover at det var på det internationale Ubuntu forum):

Firstly, go to the OpenOffice website: http://download.openoffice.org/ and download the Linux .deb file.

1 - Once you have done that, extract the .deb file,

Quote:
OOo_3.2.0_LinuxIntel_install_en-US_deb.tar.gz Then you'll see a file called OOO320_m12_native_packed-1_en-US.9483

2 - You can remove the existing version of OpenOffice if you wish with this command:

Quote:
sudo apt-get remove openoffice*.*3 - Copy and paste OOO320_m12_native_packed-1_en-US.9483 onto the desktop then open Terminal and paste this command:

Quote:
sudo dpkg -i ~/Desktop/OOO320_m12_native_packed-1_en-US.9483/DEBS/*.deb4 - Then paste this command:

Quote:
sudo dpkg -i ~/Desktop/OOO320_m12_native_packed-1_en-US.9483/DEBS/desktop-integration/openoffice.org3.2-debian-menus_3.2-9472_all.deb Once you've done that you'll find OpenOffice 3.2 in Office.

Firstly, go to the OpenOffice website: http://download.openoffice.org/ and download the Linux .deb file.

Quote:
OOo_3.2.0_LinuxIntel_install_en-US_deb.tar.gz
Then you'll see a file called OOO320_m12_native_packed-1_en-US.9483

2 - You can remove the existing version of OpenOffice if you wish with this command:

Quote:
sudo apt-get remove openoffice*.*
3 - Copy and paste OOO320_m12_native_packed-1_en-US.9483 onto the desktop then open Terminal and paste this command:

Quote:
sudo dpkg -i ~/Desktop/OOO320_m12_native_packed-1_en-US.9483/DEBS/*.deb
4 - Then paste this command:

Quote:
sudo dpkg -i ~/Desktop/OOO320_m12_native_packed-1_en-US.9483/DEBS/desktop-integration/openoffice.org3.2-debian-menus_3.2-9472_all.deb
Once you've done that you'll find OpenOffice 3.2 in Office.
Mvh
Mikkel
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

Nu tænker jeg at ideen med korrekturfunktionen er at en anden kan læse det igennem, og skrive kommentarer, og så kan man læse disse og acceptere eller afvise disse.
ideen er at man ved hver enkelt "fejl" kan vælge om korrekturlæseren har ret eller ikke, og i sidste ende skulle man også gerne lære noget af disse. ideen med bare at acceptere alle disse uden at godkende dem individuelt den gør ondt for så aner du ikke hvilken retning som dit dokument tager. korrekturlæseren kan have ændret ting som giver dokumentet en hel anden mening eller betydning end du ønskede.
hvis det er dette du ønsker så bed korrekturlæseren om bare at ændre i dokumentet i stedet for at lave det som korrektur-rettelser.

men det er bare mine tanker...
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
suryama

Indlæg af suryama »

msm skrev:Nu har jeg ikke tjekket hvilken version er den seneste i Synaptic, men måske kan du prøve at downloade og installere version 3.2. Jeg brugte følgende metode (ville normalt indsætte kildeanvisning men har glemt hvor jeg fandt anvisningen, udover at det var på det internationale Ubuntu forum):

Quote:
OOo_3.2.0_LinuxIntel_install_en-US_deb.tar.gz Then you'll see a file called OOO320_m12_native_packed-1_en-US.9483

Quote:
sudo apt-get remove openoffice*.*3 - Copy and paste OOO320_m12_native_packed-1_en-US.9483 onto the desktop then open Terminal and paste this command:

Quote:
sudo dpkg -i ~/Desktop/OOO320_m12_native_packed-1_en-US.9483/DEBS/*.deb4 - Then paste this command:

Quote:
sudo dpkg -i ~/Desktop/OOO320_m12_native_packed-1_en-US.9483/DEBS/desktop-integration/openoffice.org3.2-debian-menus_3.2-9472_all.deb Once you've done that you'll find OpenOffice 3.2 in Office.

Quote:
OOo_3.2.0_LinuxIntel_install_en-US_deb.tar.gz
Then you'll see a file called OOO320_m12_native_packed-1_en-US.9483

Quote:
sudo apt-get remove openoffice*.*
3 - Copy and paste OOO320_m12_native_packed-1_en-US.9483 onto the desktop then open Terminal and paste this command:

Quote:
sudo dpkg -i ~/Desktop/OOO320_m12_native_packed-1_en-US.9483/DEBS/*.deb
4 - Then paste this command:

Quote:
sudo dpkg -i ~/Desktop/OOO320_m12_native_packed-1_en-US.9483/DEBS/desktop-integration/openoffice.org3.2-debian-menus_3.2-9472_all.deb
Once you've done that you'll find OpenOffice 3.2 in Office.

Mange tak jeg vil prøve at se på det når jeg kan finde en der kan hjælpe mig med det Engelse idet da jeg er meget dårlig til engelsk. men man tak vender tilbage når ejg ved om det har virkede.
Suryama
Lenovo Thinkpad R400
suryama

Indlæg af suryama »

soundpartner skrev:Nu tænker jeg at ideen med korrekturfunktionen er at en anden kan læse det igennem, og skrive kommentarer, og så kan man læse disse og acceptere eller afvise disse.
ideen er at man ved hver enkelt "fejl" kan vælge om korrekturlæseren har ret eller ikke, og i sidste ende skulle man også gerne lære noget af disse. ideen med bare at acceptere alle disse uden at godkende dem individuelt den gør ondt for så aner du ikke hvilken retning som dit dokument tager. korrekturlæseren kan have ændret ting som giver dokumentet en hel anden mening eller betydning end du ønskede.
hvis det er dette du ønsker så bed korrekturlæseren om bare at ændre i dokumentet i stedet for at lave det som korrektur-rettelser.

men det er bare mine tanker...

hej Du har rat i det med i den bag korrelturfunktionen. Men man kan umuligt side og gode kende alle rettelser værd for sig,man læser dokumentet igennem men kan kan se vad der rette og kan da sige ej det vil ikke med det samme sige nej eller ja. men er man ordblind er mange fejl og jeg lære af se dem men ikke af at jeg ikke kan sige godkend alle når jeg har læst igennem det ville tage flere timer og få den til at godkende vært enkelt , . og ord igennem en held opgave.
Mit ønske er at kunne se og læse alle rettelser og bagefter sige accept til alle dem jeg eventuelt ikke har sagt nej tak til.

Da jeg køre systemet 9,04 og bruge office der virkede funktion og jeg kunne efter eget ønske sige ja tak til alle. nu var jeg simpelt nødsaget til at sende min opgave videre til min mor ofr at hun godkende rettelserne.

men jeg kan godt forstå du tænker som du gør. jeg tænker at folk der ikke er ordblinde svært kan sætte sig helt ind i arbejde med at godkende rettelser som gå ned i ., igennem hele dokumentet på fx 10 siden som min sidste opgave var. Og for svært det er at for den til at aktivere funktionen accepter rettelse ved et lille punktum. det tager nogen gange mange forsøg før den forstå vad du vil.
Suryama
Lenovo Thinkpad R400
Spotten

Indlæg af Spotten »

Jeg tror du oplever det samme som jeg har oplevet (og oplever, dog ikke så tit) med min MSI PR200, er at den bare lukker maskinen midt i det hele, tilsyneladende uden nogen grund.

Jeg har selv oplevet min gør det hvor den står og blinker med alt der kan blinke i maskinen når det sker, til jeg tvinger den ned med luk-knappen manuelt.

Jeg tror desværre ikke der er noget der kan rette det problem udover en nyere version af Ubuntu, eller ældre måske endda.
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

Spotten skrev:Jeg tror du oplever det samme som jeg har oplevet (og oplever, dog ikke så tit) med min MSI PR200, er at den bare lukker maskinen midt i det hele, tilsyneladende uden nogen grund.

Jeg har selv oplevet min gør det hvor den står og blinker med alt der kan blinke i maskinen når det sker, til jeg tvinger den ned med luk-knappen manuelt.

Jeg tror desværre ikke der er noget der kan rette det problem udover en nyere version af Ubuntu, eller ældre måske endda.

hvis maskinen går ned med blinkende knapper så er det fordi kernelen går i panik.
dette skyldes oftest hardware der er ustabilt eller lignende
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Spotten

Indlæg af Spotten »

soundpartner skrev:
Spotten skrev:Jeg tror du oplever det samme som jeg har oplevet (og oplever, dog ikke så tit) med min MSI PR200, er at den bare lukker maskinen midt i det hele, tilsyneladende uden nogen grund.

hvis maskinen går ned med blinkende knapper så er det fordi kernelen går i panik.
dette skyldes oftest hardware der er ustabilt eller lignende

Fik smidt det i en forkert tråd.

Kan vel også være selve kernel der ikke kan med den pågældende hardware.