kan ikke få mine math( equation) formler med som docx filer

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
k-henning

kan ikke få mine math( equation) formler med som docx filer

Indlæg af k-henning »

Hej
Jeg tager lige den nemme løsning, med at oprette et nyt indlæg.

Jeg har med stor glæde brugt Ubuntu og Open Office (OO) det sidste års tid, og ud over nogle små ting er jeg ovenud begejstret.
Nu er jeg rendt ind i et problem; når jeg i OO3.11 laver et dokument, hvor jeg benytter math til at lave nogle formler, kan jeg ikke få formlerne vist i doc formatering.

Gemmer jeg det i doc (XP) er det kun noget af tegnsætningen der går galt
Gemmer jeg det i docx (2007) forsvinder alle formler og kun den alm tekst er der.

Er der andre tilføjelsesprogrammer til OO der kan gøre det samme som Math som vil kunne ses i dog og docx formatering?
Eller er der en indstilling jeg kan ændre så mine formler kommer med videre?

Gemmer det i øjeblikket som pdf filer og får mine opgaver rettet den vej rundt, men det er ikke helt optimalt
Det blev indskærpet til introen til valgfaget, at man KUN kunne bruge word :roll: , da det var det eneste de havde og OO formlerne gik i kludder. Kan det passe?

På forhånd tak for hjælpen

K-henning
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: kan ikke få mine math( equation) formler med som docx filer

Indlæg af soundpartner »

k-henning skrev:Hej
Jeg tager lige den nemme løsning, med at oprette et nyt indlæg.

Jeg har med stor glæde brugt Ubuntu og Open Office (OO) det sidste års tid, og ud over nogle små ting er jeg ovenud begejstret.
Nu er jeg rendt ind i et problem; når jeg i OO3.11 laver et dokument, hvor jeg benytter math til at lave nogle formler, kan jeg ikke få formlerne vist i doc formatering.

Gemmer jeg det i doc (XP) er det kun noget af tegnsætningen der går galt
Gemmer jeg det i docx (2007) forsvinder alle formler og kun den alm tekst er der.

Er der andre tilføjelsesprogrammer til OO der kan gøre det samme som Math som vil kunne ses i dog og docx formatering?
Eller er der en indstilling jeg kan ændre så mine formler kommer med videre?

Gemmer det i øjeblikket som pdf filer og får mine opgaver rettet den vej rundt, men det er ikke helt optimalt
Det blev indskærpet til introen til valgfaget, at man KUN kunne bruge word :roll: , da det var det eneste de havde og OO formlerne gik i kludder. Kan det passe?

På forhånd tak for hjælpen

K-henning

ja det kan godt passe...
doc og docx er lukkede formater, derfor er det folk der har gættet og reverse-ingenearet sig frem til hvordan tingene skal fungere.
og det er ikke alt der er lige nemt at gætte.
jeg ved ikke om der er løsninger, men det kan som sagt godt passe...
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
elkoger
Geografisk sted: Odense

Re: kan ikke få mine math( equation) formler med som docx filer

Indlæg af elkoger »

Jeg ved ikke om det er et must, at du skal gemme i MS-formater? Ellers kan du installere et ODF-plugin i MS Office.
Mvh Simon