Åbne Hele C-drevet i Ubuntu?

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Jackount
IRC nickname: Jackount

Re: Åbne Hele C-drevet i Ubuntu?

Indlæg af Jackount »

http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... temid=99#6

Det screenshot dér... det viste min computer også!
tuxx
IRC nickname: tuxx
Geografisk sted: Syddanmark

Indlæg af tuxx »

Og så bootede du op på den første linie og installerede Ubuntu fra Live-skiven?
// Martin | RLU # 131406
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Desktop
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Laptop
Lubuntu 12.04 'Precise Pangolin' i386 @ Workbench Desktop
Debian 6 'Squeeze' x86-64 @ Server
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

soundpartner skrev:
Jackount skrev:installeret mens windows kørte... og filen hed wubi.exe... men da jeg så genstartede så skulle den til at installerede videre

så er ubuntu et program i windows... det fungerer således at windows har lavet en virtuel harddisk på maskinen i en fil på dit drev, og du kan så boote fra denne virtuelt. dette vælger du ved boot om du vil det ene eller det andet.
ubuntu vil på denne install aldrig kunne se resten af dit drev da dette potentielt betyder at du kan se filen med den virtuelle harddisk, og komme til at slette denne.

Ej det passer altså ikke, læs lige wubi siden først.

Indholdet af C drevet finder du i denne mappe

/host

Ubuntu er heller ikke et program i windows, du kan faktisk fint slette windows og stadig køre den ubuntu du har installeret via wubi.

Det er foresten heller ikke nødvendigt at geninstallere ubuntu.
Du kan flytte den fra den virtuelle disk på C til en rigtig disk partision
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=438591
Vær dog opmærksom på at du kan få brug for at genoprette Grub2 efter deen guide da den er skrevet til Grub
https://wiki.ubuntu.com/Grub2#Recover%2 ... a%20LiveCD
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

AJenbo skrev:
soundpartner skrev:
Jackount skrev:installeret mens windows kørte... og filen hed wubi.exe... men da jeg så genstartede så skulle den til at installerede videre

så er ubuntu et program i windows... det fungerer således at windows har lavet en virtuel harddisk på maskinen i en fil på dit drev, og du kan så boote fra denne virtuelt. dette vælger du ved boot om du vil det ene eller det andet.
ubuntu vil på denne install aldrig kunne se resten af dit drev da dette potentielt betyder at du kan se filen med den virtuelle harddisk, og komme til at slette denne.

Ej det passer altså ikke, læs lige wubi siden først.

Indholdet af C drevet finder du i denne mappe

/host

Ubuntu er heller ikke et program i windows, du kan faktisk fint slette windows og stadig køre den ubuntu du har installeret via wubi.

Det er foresten heller ikke nødvendigt at geninstallere ubuntu.
Du kan flytte den fra den virtuelle disk på C til en rigtig disk partision
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=438591
Vær dog opmærksom på at du kan få brug for at genoprette Grub2 efter deen guide da den er skrevet til Grub
https://wiki.ubuntu.com/Grub2#Recover%2 ... a%20LiveCD

jeg indrømmer gerne at min wubbi erfaring er over 2 år gammel, og ellers er baseret på hvad jeg læser her og andensteds på nettet. så det er da fint at du kan komme her og irettesætte mig så vi kan få facts på plads.

min mening er dog stadig at wubi er som at pisse i bukserne for at få varmen... det varmer først, men derefter er det en pisse kold fornemmelse. så længe det varmer er alt godt, men har man ikke nået at få tøre bukser inden kort tid så er det noget pis.
med andre ord er wubi fint til at prøve systemet af i en kort periode, men hvis man derefter vil det rigtigt så skal det installeres rigtigt
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

soundpartner skrev:min mening er dog stadig at wubi er som at pisse i bukserne for at få varmen... det varmer først, men derefter er det en pisse kold fornemmelse. så længe det varmer er alt godt, men har man ikke nået at få tøre bukser inden kort tid så er det noget pis.
med andre ord er wubi fint til at prøve systemet af i en kort periode, men hvis man derefter vil det rigtigt så skal det installeres rigtigt

Det er vi ganske enig i. Især med 9.10 hvor man ofte vil opleve at systemet ikke vil starte hvis man opdatere kernen, eller andet der gør at grub skal opdateres.
At overgå til en rigtig installation er heller ikke så nemt når man har med 9.10 at gøre, igen på grund af at værktøjerne er skrevet til grub-legacy. Og det bliver først ved 10.4 at seleve Wubi bliver fikset så den ikke installere italiensk tastatur m.m. i stedet for dansk.
Det virker lidt som om udvikleren har sovet lidt i timen under denne udgivelse, men det med at overgå til en rigtig installation er vis også noget der bliver arbejdet på til næste udgivelse, og omkring 2.6.31-17 blevet der vist spæret for kerne opdateringer når man er under en Wubi installation (beder sendt ind aldrig).

Jeg har nu haft meget glæde af wubi i tilfælde hvor jeg ikke har haft cd brænder eller usb -diske ved hånden og skal lave en rigtig instalation.
Udvikleren af Wubi siger også at de fleste der bruger wubi, vælger at installere fuldt ud ved næste udgivelse, og det er jo kun godt :).