wireless ikke muligt at aktivere i Ubuntu
-
Re: wireless ikke muligt at aktivere i Ubuntu
Til spørgsmål 2 - har jeg nu været igang med at finde det frem til dig:
Filen hedder:
blacklist-ath_pci.conf
# For some Atheros 5K RF MACs, the madwifi driver loads buts fails to
# correctly initialize the hardware, leaving it in a state from
# which ath5k cannot recover. To prevent this condition, stop
# madwifi from loading by default. Use Jockey to select one driver
# or the other. (Ubuntu: #315056, #323830)
blacklist ath_pci
der ligger også andre blacklist-filer – men ikke andre som starter med blacklist-ath...
de hedder blacklist.conf, blacklist-firewire.conf, blacklist-framebuffer.conf, blacklist-modem.conf, blacklist-oss.conf og blacklist-watchdog.conf
Filen hedder:
blacklist-ath_pci.conf
blacklist ath_pci
der ligger også andre blacklist-filer – men ikke andre som starter med blacklist-ath...
de hedder blacklist.conf, blacklist-firewire.conf, blacklist-framebuffer.conf, blacklist-modem.conf, blacklist-oss.conf og blacklist-watchdog.conf
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Sølle skrev:Til spørgsmål 2 - har jeg nu været igang med at finde det frem til dig:
Filen hedder:
blacklist-ath_pci.conf
blacklist ath_pci
Det er ikke filen som skal begynde med
.blacklist ath
Det jeg spørger efter er en fil, hvori der en linie (sætning), som begynder med den tekst.
Hvis der er en eller flere filer som begynder med den tekst, vil jeg for hver fil have at vide hvad filen hedder, og hvad hele indholdet er af den fil er.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
Hej igen...
Nu har jeg været hver især af filerne igennem for at opspore blacklist-ath i starten af en sætning - og det er der ikke nogen steder. Den står kun i den fil, som du også selv fandt frem til, at jeg har...
Øv... hvad så nu - står vi på bar bund?
mvh Søren
Nu har jeg været hver især af filerne igennem for at opspore blacklist-ath i starten af en sætning - og det er der ikke nogen steder. Den står kun i den fil, som du også selv fandt frem til, at jeg har...
Øv... hvad så nu - står vi på bar bund?
mvh Søren
-
Jeg går ikke ud fra at det har noget at sige - men installationen af Ubuntu var bare den nemme i Windows - via cd. Og så vælger jeg at starte op i Ubuntu eller Vista, når computeren starter op...
Jeg bruger en del Adobe programmer, så ville ikke kaste mig ud i kun at køre Ubuntu endnu - forsøger at lære det lidt at kende - men så længe jeg ikke kan tænde mit wireless - og koble på min router i Ubuntu - så er det lidt surt...
Ved heller ikke hvorfor der ikke er en genvej til at tænde det wireless andet end den åndssvage Fn-F1 funktion!
At tage lyden fra, skrue op og ned med Fn- og henholdsvis F3, F4 - og F5 fungerer fint i Ubuntu.... underligt?
Søren
Jeg bruger en del Adobe programmer, så ville ikke kaste mig ud i kun at køre Ubuntu endnu - forsøger at lære det lidt at kende - men så længe jeg ikke kan tænde mit wireless - og koble på min router i Ubuntu - så er det lidt surt...
Ved heller ikke hvorfor der ikke er en genvej til at tænde det wireless andet end den åndssvage Fn-F1 funktion!
At tage lyden fra, skrue op og ned med Fn- og henholdsvis F3, F4 - og F5 fungerer fint i Ubuntu.... underligt?
Søren
-
vil det her have nogen virkning på mit problem?
http://dimitar.me/madwifi-drivers-for-u ... and-above/
Jeg er snart ved at være overbevist om, at jeg burde give op....
mvh Søren
http://dimitar.me/madwifi-drivers-for-u ... and-above/
Jeg er snart ved at være overbevist om, at jeg burde give op....
mvh Søren
-
Jeg venter tilbage senere, måske først på torsdag. Jeg har lidt travlt fra he i søndags til onsdag incl
Jeg kender godt den side, men der er en løsning (jeg har et link, men linket er i mit link-arkiv og skal lige findes) - når jeg får tid igen.
/Lars
Jeg kender godt den side, men der er en løsning (jeg har et link, men linket er i mit link-arkiv og skal lige findes) - når jeg får tid igen.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
Okay
Tag du dig blot god tid - og tak for hjælpen.. ser frem til at prøve det af:)
mvh Søren
Tag du dig blot god tid - og tak for hjælpen.. ser frem til at prøve det af:)
mvh Søren
-
Håber snart på at der dukker en løsning op?
Anyone?
mvh Søren
Anyone?
mvh Søren
-
Sølle skrev:Håber snart på at der dukker en løsning op?
Anyone?
mvh Søren
Hej, ja jeg har stadig travlt, fordi jeg er ved at lave eksamensprojekt, og det skal afleveres om en uge!
Som du nok kan gætte, så har jeg ikke har så meget tid, så måske kan du klare dig selv med det her:
Jeg fandt linket: https://help.ubuntu.com/community/WifiDocs/Driver/Atheros
Det er kun testet, at det virker med Ubuntu "Inteprid Ibex" 8.10, men jeg vurderer at det er så lav-niveau (tæt på kernen) at det også bør virke i Ubuntu "Jaunty Jacalope" 9.04, og Ubuntu "Karmic Koala" 9.10".
Bemærk at du ikke skal køre "Manually installed drivers" på den side.
Husk at bruge det rigtige backports-repositoty!
/Lars
-
mange tak... vil prøve det af... selvom jeg vist tror, at jeg har været omkring dette link - eller noget lignende... vi får se:)
backport-repositoty?
mvh Søren
backport-repositoty?
mvh Søren
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
system/administration/softwarekilder/opdateringer og ving af.Sølle skrev:mange tak... vil prøve det af... selvom jeg vist tror, at jeg har været omkring dette link - eller noget lignende... vi får se:)
backport-repositoty?
mvh Søren
stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
@Stra - hvad er det for en jeg skal ving'e af?
... og jeg fortsætter med at spørge dumt:
Der står at man skal locate ath5k modulet som er lokaliseret i linux-backports-modules-intrepid... hvordan finder jeg den? eller henter backports-modules... etc?
Mange tak for hjælpen begge to - og held og lykke med eksamensopgaven:)
@Stra - hvis du ikke er opdateret omkring mit problem, så : mange har en knap de skubber til siden for at aktivere deres trådløse - på min Fujitsu Siemens Amilo Li 2732 skal jeg gøre det via genvejsfunktionen FN knappen + F2 - og det virker ikke i Ubuntu 9.10, som jeg har installeret for nylig...
... og jeg fortsætter med at spørge dumt:
Der står at man skal locate ath5k modulet som er lokaliseret i linux-backports-modules-intrepid... hvordan finder jeg den? eller henter backports-modules... etc?
Mange tak for hjælpen begge to - og held og lykke med eksamensopgaven:)
@Stra - hvis du ikke er opdateret omkring mit problem, så : mange har en knap de skubber til siden for at aktivere deres trådløse - på min Fujitsu Siemens Amilo Li 2732 skal jeg gøre det via genvejsfunktionen FN knappen + F2 - og det virker ikke i Ubuntu 9.10, som jeg har installeret for nylig...
-
Ingen spørgsmål er for dumme
Her er et billede
og så vil jeg tro, du skal lede i karmic i stedet for interpied.
stra
Her er et billede
og så vil jeg tro, du skal lede i karmic i stedet for interpied.
stra
stra
-
mange tak ...
jamen så vil jeg fortsætte de (dumme) spørgsmål :
kan vi tage det i punkt-form - hvordan skal jeg finde den (i karmic) som du så skriver:) ?
mvh Søren
jamen så vil jeg fortsætte de (dumme) spørgsmål :
kan vi tage det i punkt-form - hvordan skal jeg finde den (i karmic) som du så skriver:) ?
mvh Søren
-
Først kører du en updatederefter for at opdatere databasen og til slut lokaliser den på systemetstra
Kode: Vælg alt
sudo aptitude update && sudo aptitude safe-upgrade
sudo updatedb
locate ath5k
stra