Hej er her nogen som kan hjælpe med at indstille vinduerne i UNR? Alt åbner i fuldskærm og jeg vil gerne have vinduer, som på de sædvanlige Ubuntu distroer, og så selv trækker den størrelse jeg ønsker, jeg har søgt lidt både her og ude på nettet uden at finde ud af hvor jeg bestemmer hvilken størrelse vinduer skal åbne i
På forhånd tak for hjælpen
Ubuntu Netbook Remix vinduer maximeret. Annuleret
-
- Geografisk sted: Thy
Ubuntu Netbook Remix vinduer maximeret. Annuleret
Senest rettet af OVN 7. jan 2012, 13:15, rettet i alt 1 gang.
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: Ubuntu Netbook Remix vinduer maximeret
OVN skrev:Hej er her nogen som kan hjælpe med at indstille vinduerne i UNR? Alt åbner i fuldskærm og jeg vil gerne have vinduer, som på de sædvanlige Ubuntu distroer, og så selv trækker den størrelse jeg ønsker, jeg har søgt lidt både her og ude på nettet uden at finde ud af hvor jeg bestemmer hvilken størrelse vinduer skal åbne i
På forhånd tak for hjælpen
en af featuresne ved UNR er netop at det åbner i maksimeret altid.
kunne være du skulle overveje en alm ubuntu i stedet
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Re: Ubuntu Netbook Remix vinduer maximeret
Han snakker om noget lignende i punkt 1 her: http://maketecheasier.com/13-ways-to-cu ... 2010/02/07
Jeg har ikke prøvet det, så jeg ved ikke hvordan det virker. Men når han siger han ikke kan minimere med default settings, er det i hvert fald ikke rigtigt. Det gør man bare ved at klikke på det ikon til venstre der "svarer til" det vindue man gerne vil minimere. Men unmaximize kan man ikke umiddelbart - det er sandt.
Som soundpartner siger, så er det værd at overveje om det er besværet værd at bakse med Netbook Remix, hvis man synes de features man får er irriterende. Så overvej en ganske alm. ubuntu. Det fungerer ligeså godt.
Mht. til det nævnte link er jeg ikke bjergtaget af hans "tips". Faktisk har jeg kun selv brugt et tip ud af de 13 han diskede op med (nr. 3, FYI).
Jeg har ikke prøvet det, så jeg ved ikke hvordan det virker. Men når han siger han ikke kan minimere med default settings, er det i hvert fald ikke rigtigt. Det gør man bare ved at klikke på det ikon til venstre der "svarer til" det vindue man gerne vil minimere. Men unmaximize kan man ikke umiddelbart - det er sandt.
Som soundpartner siger, så er det værd at overveje om det er besværet værd at bakse med Netbook Remix, hvis man synes de features man får er irriterende. Så overvej en ganske alm. ubuntu. Det fungerer ligeså godt.
Mht. til det nævnte link er jeg ikke bjergtaget af hans "tips". Faktisk har jeg kun selv brugt et tip ud af de 13 han diskede op med (nr. 3, FYI).