Medion MD 41700

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
oz1lmc
Geografisk sted: 9310 Vodskov

Medion MD 41700

Indlæg af oz1lmc »

Hej Med Jer.

Jeg har en Medion MD41700 bærebar. Den vil jeg gerne have Ubuntu 9.10 på,jeg har en boot disk med Ubuntu 9.10 på og maskinen starter fint,der vælges sprog
alt køre,men når den kommer til der hvor man vælger sprog igen,så er tastaturet låst,intet virker,der kan slukkes og tændes,men så ikke mere.
Der har været XP på,det virkede fint,HD'eren er slettet udvændig,så der er ikke noget andet program der skulle kunne forstyrre.

E der nogen der har et bud på hvordan jeg for Ubuntu til at virke.????

Med Venlig Hilsen
Ib.
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Medion MD 41700

Indlæg af lath »

oz1lmc skrev:Hej Med Jer.

Jeg har en Medion MD41700 bærebar. Den vil jeg gerne have Ubuntu 9.10 på,jeg har en boot disk med Ubuntu 9.10 på og maskinen starter fint,der vælges sprog
alt køre,men når den kommer til der hvor man vælger sprog igen,så er tastaturet låst,intet virker,der kan slukkes og tændes,men så ikke mere.
Der har været XP på,det virkede fint,HD'eren er slettet udvændig,så der er ikke noget andet program der skulle kunne forstyrre.

E der nogen der har et bud på hvordan jeg for Ubuntu til at virke.????

Med Venlig Hilsen
Ib.

Hvad sker der hvis du tilslutter et USB tastatur?

Hold også øje med om Caps Lock (lås skift), eller num lock er aktiveret, og at der ikke er en tast der hænger (=trykket ned uden at du trykker på den).

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
oz1lmc

Re: Medion MD 41700 tastatur

Indlæg af oz1lmc »

Hej igen.
Jeg har forsøgt med usb trådløs mus og tastatur,det virker fint,har instaleret hele programmet,opdateret og sat skype op,ja så galt bank pc,alt virker, men tastaturet virker ikke når USB tastatur og mus er taget fra ????????

A' vil bli' så gla' hvis der var een som kunne hjælpe.

Knus og god aften
Ib.
oz1lmc

Manglende tastatur

Indlæg af oz1lmc »

Min Medion MD 41700 bærebar har fået instaleret Ubuntu 9.10, det virker fint, men nå maskinen starter og er færdig med det, så virker tastaturet ikke, der er intet der kan trykkes på, men afbryderen for maskinen til at slukke.
Jeg har efter mange start fundet frem til følgende, hvis jeg under opstart trykker gentagende gange på NUM LOK tasten, så starter maskinen på med et brugbart tastatur ????

Jeg har også lagt mærke til at der under opstart skrives disapel IRQ19, det fremkommer to gange, lige efter hinanden, hvis jeg ikke når at trykke på NUM LOK tasten inden disapled IRQ19 kommer på skærmen, ja så virker tastaturet ikke nå maskinen er færdig med at starte.

Jeg har været inde i bios for at se om der er nogen sammenhæng, men det er jeg ikke klyktig nok til at finde ud af.

Det ville være dejligt med en hjælpende hånd, så er der een eller flere der ved noget om dette, så kom frem, eller gi' et tip om hvor jeg kan få hjælp.

Med Venlig Hilsen
Ib