ekstern skærm

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
joker35

ekstern skærm

Indlæg af joker35 »

Hej,

Jeg har prøvet at koble mit tv på som ekstern skærm uden held.

Inde i Nvidia x display configuration har jeg prøvet med begge opløsninger og auto. Men når jeg så tester billedet på tv'et, så får jeg kun noget af skærmen med. Hvor kan jeg indstille dette, så den kommer til st passe med tv'et?
Kenni

Re: ekstern skærm

Indlæg af Kenni »

Du skal tjekke din manual for dit fjernsyn for at se hvilke opløsninger dit TV understøtter, og så skal du sikre at din computer spytter denne opløsning ud med rigtig refreshrate osv.

Bare lige for at være sikker; har du genstartet computeren efter at du har tilsluttet skærmen? (du skriver at du kun har to opløsninger, så jeg tænker på om det er nogle lave standardopløsninger, fordi at Xorg ikke har fået lov til at detektere skærmen under boot).

Hvilke opløsninger er det du kan se og med hvilket kabel tilslutter du dit TV?

Mvh.
Kenni
joker35

Indlæg af joker35 »

Ok, tak.
Jeg har selvfølgelig ikke min gamle manual. Så må prøve om jeg kan google den.

Jeg tilslutter den med S-video (tror jeg det hedder, det er 8mm høj og 12mm bredt med 15 huller i).
Kenni

Indlæg af Kenni »

joker35 skrev:Jeg tilslutter den med S-video (tror jeg det hedder, det er 8mm høj og 12mm bredt med 15 huller i).

Ahh, ok, jeg tog for givet at du tilsluttede den med VGA, DVI eller HDMI...så er der ikke noget med nogen opløsning på TVet, da det er et analogt TV signal du sender. Der er intet andet at gøre, end at prøve sig frem med forskellige opløsninger og vælge dén der står bedst. Det er mange år siden at jeg har rodet med TV-output, men det er noget mere besværligt at sætte op end hvis du var tilsluttet med VGA/DVI/HDMI.

Med mindre at der er nogen som har lavet nogle brugervenlige værktøjer til at indstille TV-out, så kommer du nok ikke udenom selv at skulle konfigurere din xorg.conf.

Følgende sektion i Nvidias manual kan måske hjælpe dig i gang med de indstillinger du skal benytte:
http://http.download.nvidia.com/XFree86 ... er-16.html

Mvh.
Kenni
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

svhs eller s-video er et rundt stik med 5 ben så vidt jeg husker.
15 ben så snakker vi vga.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede