Program til at skabe java GUI
-
Program til at skabe java GUI
Jeg ved slet ikke om et program som dette findes, men det er søger er et stand alone(ikke et plugin til et IDE, eller et helt IDE for den sags skyld) program til generering af et java swing GUI. Altså en WYSIWYG editor, der spytter noget java kode ud.
-
Re: Program til at skabe java GUI
Eclipse ligger i Ubuntu Softwarecenter. Jeg har mest brugt Eclipse til Servlet, men mon ikke det også kan lave Swing?
Mvh Bjørn
Mvh Bjørn
-
bagger skrev:Eclipse ligger i Ubuntu Softwarecenter. Jeg har mest brugt Eclipse til Servlet, men mon ikke det også kan lave Swing?
Mvh Bjørn
Jo, der findes plugins til Eclipse, men jeg ville høre om der fandtes et mere lightweight tool, der kun lavede swing GUI'et, og ikke var et helt IDE.
Men det kan godt være, at jeg bliver nødt til at bruge et IDE alligevel.
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
ismetteren skrev:bagger skrev:Eclipse ligger i Ubuntu Softwarecenter. Jeg har mest brugt Eclipse til Servlet, men mon ikke det også kan lave Swing?
Mvh Bjørn
Jo, der findes plugins til Eclipse, men jeg ville høre om der fandtes et mere lightweight tool, der kun lavede swing GUI'et, og ikke var et helt IDE.
Men det kan godt være, at jeg bliver nødt til at bruge et IDE alligevel.
Du bliver vel nødt til at have 'noget' der hoster UI-build tool!
NetBeans IDEet har en sådan GUI-bygger Den producerede slam kode sidst jeg havde fingrene i den (i 2007)!.
GUI byggeren hedder Matrisse.
Håber du kan bruge de informationer til noget.
JFace
JFace (til Eclipse) som UI toolkit kunne måske også være interessant for dig: http://wiki.eclipse.org/JFace
JFace er ikke en UI bygger, men et UI toolkit - Swing og AWT er andre UI toolkits. Der findes nok en UI bygger til JFace.
Kig mere på http://wiki.eclipse.org/The_Official_Eclipse_FAQs#JFace som bygger oven på SWT: http://wiki.eclipse.org/The_Official_Eclipse_FAQs#Standard_Widget_Toolkit_.28SWT.29
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
lath skrev:Du bliver vel nødt til at have 'noget' der hoster UI-build tool!
Hvorfor? Man kunne da teoretisk set sagtens have et stand-alone GUI builder tool(slevfølgelig vil det nok være "hostet" i mit OS eller en VM).
Spørgsmålet er så om der i praksis er nogle der har lavet et sådant program, hvilket det kun kunne se ud som om ikke var tilfældet.
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
ismetteren skrev:lath skrev:Du bliver vel nødt til at have 'noget' der hoster UI-build tool!
Hvorfor?
Super simpelt! De GUI builders jeg har set er software libraries, altså de har ikke en main at starte fra.
ismetteren skrev:Man kunne da teoretisk set sagtens have et stand-alone GUI builder tool(slevfølgelig vil det nok være "hostet" i mit OS eller en VM).
Ja, det er vi enig i.
ismetteren skrev:Spørgsmålet er så om der i praksis er nogle der har lavet et sådant program, hvilket det kun kunne se ud som om ikke var tilfældet.
Ideen med et IDE er et alt-i-et udviklingsværktøj - så en GUI builder bliver en tilføjelse til et IDE i stedet for et selvstændigt værktøj - også på grund af den konkurrence der var imellem Eclipse og NetBeans tidligere (de har været lidt fjendtlige over for hinanden).
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags