Please hjælp mig.
Jeg skal installere et program i ubuntu, programmet kræver at der skal være jave6 jre eller jdk på computeren. Når jeg tjekker i terminalen siger den at alle versioner af jre og jdk samt java plugins er af nyeste version.
Hvordan får jeg mit program til at "forstå" at jre og jdk er installeret på computeren?
Java6 problemer
-
- Geografisk sted: Esbjerg
Re: Java6 problemer
Hejsa og velkommen i forum
Du har fået installeret alt for meget forskelligt Java, hvilket giver problemer. Jeg vil anbefale dig at slette alle Java-installationer igen, så du kan starte på en frisk. Læs og følg så guiden på http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=57 - så får du præcis de rigtige ting.
Du har fået installeret alt for meget forskelligt Java, hvilket giver problemer. Jeg vil anbefale dig at slette alle Java-installationer igen, så du kan starte på en frisk. Læs og følg så guiden på http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=57 - så får du præcis de rigtige ting.
/Michael
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: Java6 problemer
vonganne skrev:Please hjælp mig.
Jeg skal installere et program i ubuntu, programmet kræver at der skal være jave6 jre eller jdk på computeren. Når jeg tjekker i terminalen siger den at alle versioner af jre og jdk samt java plugins er af nyeste version.
Hvordan får jeg mit program til at "forstå" at jre og jdk er installeret på computeren?
Er det et java program kan du starte den således:
I Terminal
Kode: Vælg alt
java -jar /sti/til/javaprogram.jar &
og så lukke Terminal med CTRL+D tastekombination
eller
Kode: Vælg alt
nohup java -jar /sti/til/javaprogram.jar; exit
Er du i mappen med jar filen kan du nøjes med at skrive javaprogram.jar istedet for /sti/til/javaprogram.jar i kommandoerne herover.
Du skal self erstatte filnavnet på javaprogram med det du du vil starte - det gælder også for stien til filen.
Grafisk
I GNOME kan jeg højreklikke på en *.jar Javaprogram, og trykke på "Åbn med Java 6 Runtime". Du skal så installere sun-java6-jre pakken + firefeox plugin + fonts etc (søg på sun-java6 i Synaptic).
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags