Hej jeg er en gammel mand på 32 og TOTAL begynder, jeg har pt ikke min egen pc men kun en firma pc med Win 2000, jeg kan ikke lægge noget ind på den eller noget den er "låst" for den kan gå på firmaet hjemme fra.
Jeg mangler min egen pc, en til alle mine egene foto og til at brænde backup dvder på, og lidt udskrivning af foto og opgaver, og internet.
Jeg har skaffet en gl pentium 4 med 80 gb harddisk og 1 gb ram, Det er da godt nok ikke ?
Min kone læser og skriver sammen med folk der bruger xp, giver det problemer med microsorft word, og er der en løsning ?
Jeg glæder mig meget til at komme i gang, for det er ikke sjov altid at gøre som alle andre, og kan god lide tankerne bag ubuntu, det bliver nok en gang i næste uge at jeg begynder .
Ps. en sjov ting nu har min bror ubuntu, han fik det da jeg lige bad ham om at hente det ned til mig ha ha.......sådan
Total begynder
-
- IRC nickname: eitreach
- Geografisk sted: København
Total begynder
Hej!
Først og fremmest, hvad mener du når du skriver "læser og skriver"?
Umiddelbart vil jeg nu mene at du er meget godt dækket ind - så det er bare at komme i gang.
Først og fremmest, hvad mener du når du skriver "læser og skriver"?
Umiddelbart vil jeg nu mene at du er meget godt dækket ind - så det er bare at komme i gang.
"A Narn heavy cruiser?!"
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
-
- IRC nickname: mpih
- Geografisk sted: Århus
Total begynder
Hej Asger
Nej, der er ingen problemer i forhold til Microsoft Word - du skal bare huske at gemme dine OpenOffice dokumenter i .doc format. OpenOffice gemmer som udgangspunkt dokumenter i .odt format, og som så mange andre OpenSource ting, kan Microsoft heller ikke lide dét.
Du skal dog regne med, at hvis du laver andre ting end rent skriftlige i OpenOffice, kan der godt gå noget funktionalitet og layout tabt, hvis du gemmer i .doc. I såfald kan man enten gemme dokumentet som PDF, så modtageren kan printe dokumentet ud, som det skal se ud, eller også må man bare sende dokumentet som .odt, og lade modtageren installere OpenOffice, hvis de skal redigere i det. OpenOffice er jo alligevel, i modsætning til MS Office, gratis og frit tilgængelig på nettet.
Nej, der er ingen problemer i forhold til Microsoft Word - du skal bare huske at gemme dine OpenOffice dokumenter i .doc format. OpenOffice gemmer som udgangspunkt dokumenter i .odt format, og som så mange andre OpenSource ting, kan Microsoft heller ikke lide dét.
Du skal dog regne med, at hvis du laver andre ting end rent skriftlige i OpenOffice, kan der godt gå noget funktionalitet og layout tabt, hvis du gemmer i .doc. I såfald kan man enten gemme dokumentet som PDF, så modtageren kan printe dokumentet ud, som det skal se ud, eller også må man bare sende dokumentet som .odt, og lade modtageren installere OpenOffice, hvis de skal redigere i det. OpenOffice er jo alligevel, i modsætning til MS Office, gratis og frit tilgængelig på nettet.
-
Total begynder
Hejsa jeg var nok ikke så klar i min tale, jeg mener at min kone får mail med en Word fil til læsnig, eller sender en fil "Word" fil fra ubuntu, kan en xp bruger læse den ?
Ja jeg er IT klovn men min glæde ved foto tving mig ud noget nydt, det er da ok.
Ja jeg er IT klovn men min glæde ved foto tving mig ud noget nydt, det er da ok.
Med venlig Hilsen Asger
-
Total begynder
ups så ikke dit indlæg Phil.
Senest rettet af Asger 25. aug 2007, 14:10, rettet i alt 1 gang.
Med venlig Hilsen Asger
-
- IRC nickname: eitreach
- Geografisk sted: København
Total begynder
Som Pihl nævner, kan det sagtens lade sig gøre. Bare man husker at udveksle dokumenter i .doc, så MS Word kan følge med.
"A Narn heavy cruiser?!"
-
Total begynder
Ja, Word-filer (.doc format) kan sagtens læses på Ubuntu/OpenOffice. Ingen problemer der. Det er, som sagt, lidt anderledes når det går den anden vej.
*Edit*
Hehe, det skal jo gå galt når 3 sidder og skriver på samme tid
*Edit*
Hehe, det skal jo gå galt når 3 sidder og skriver på samme tid
-
Total begynder
Det er fedt jeg er klar!
jeg at sprede det glade budskab til dem jeg kender.
jeg at sprede det glade budskab til dem jeg kender.
Med venlig Hilsen Asger
-
Total begynder
Cool - velkommen ombord
-
Total begynder
Når nu tager jeg en tur op til svigermor og spreder det gode budskab, men hun er nok ikke klar.
Tak for gode svar jeg er ombord
Tak for gode svar jeg er ombord
Med venlig Hilsen Asger
-