X factor.

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: X factor.

Indlæg af zob »

Det handler vist i højere grad om, hvordan man gør tingene, end hvad man gør.

PS: Det var ikke ment som et forsvar for xfactor eller andet TV, men det kunne sagtens være det.
cmay
Indlæg: 461
Tilmeldt: 24. feb 2009, 22:45

Re: X factor.

Indlæg af cmay »

mit fjernsyn gik i stykker for snart seks år siden. er først nu med dr tvangslicensen for folk som har en computer har jeg set lidt fjernsyn igen. det er rigtigt nok meget kedeligt og tomt og poppet og indholdlost det hele. men jeg betaler jo for at have mulighed for at glo på det som de sender selv om jeg ikke egentligt gider. Jeg har opdaget at hvis jeg nu ser fjernsyn på min lappy på et arbejdsområde og zapper lidt rundt på nettet på et andet og cheker diverse forums en gang imellem og så sidder og øver lidt fingerspil samtidig så går tiden hurtiger og for hverdag der går kommer vi tætter på den første. så går der penge ind og jeg kan købe mig en dvd og sidde og se fordi jeg har lyst til at se lige netop denne film jeg har købt . sårn er er der jo så meget. men jeg ville ihvertfald ikke fik jeg valget betale licens for at kunne se fjernsyn på nettet og især ikke når jeg er begrænset af dr og det udvalg de ligesom har. eller ikke har.

j
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}
neglesaks
Indlæg: 102
Tilmeldt: 6. dec 2008, 02:51
IRC nickname: neglesaks
Geografisk sted: Helsingskør Kommune & Omegn

Re: X factor.

Indlæg af neglesaks »

cmay skrev:mit fjernsyn gik i stykker for snart seks år siden. er først nu med dr tvangslicensen for folk som har en computer har jeg set lidt fjernsyn igen. det er rigtigt nok meget kedeligt og tomt og poppet og indholdlost det hele. men jeg betaler jo for at have mulighed for at glo på det som de sender selv om jeg ikke egentligt gider. Jeg har opdaget at hvis jeg nu ser fjernsyn på min lappy på et arbejdsområde og zapper lidt rundt på nettet på et andet og cheker diverse forums en gang imellem og så sidder og øver lidt fingerspil samtidig så går tiden hurtiger og for hverdag der går kommer vi tætter på den første. så går der penge ind og jeg kan købe mig en dvd og sidde og se fordi jeg har lyst til at se lige netop denne film jeg har købt . sårn er er der jo så meget. men jeg ville ihvertfald ikke fik jeg valget betale licens for at kunne se fjernsyn på nettet og især ikke når jeg er begrænset af dr og det udvalg de ligesom har. eller ikke har.

j


Hej cmay,

Netto opkræver mig ikek for at de har en butik i samme by som mig, som jeg har mulighed for at besøge.

Hvis du vil have noget i baggrunden til arbejde og øvelser, så er musik da ganske fint. Det er der masser af på nettet, både betalings og købe-

Så er der altså også gratis TV_muligheder, fx: http://www.gratistv.dk/

Derudover er der internationale TV-udsendelser, fx. BBC og amerikanske kanaler, som generelt er mere verdensdækkende og professionelle end lille DR eller whatever dansk der nu er.

Slutteligt så er TV2 (news) ikke licensfinansieret, så jeg kan ikke se hvorfor at glo på det skulel forpligte en til at åbne pungen.
To force a man to pay for the violation of his own liberty is indeed an addition of insult to injury.
- Benjamin Tucker

Friends don't let friends do Windows.
zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: X factor.

Indlæg af zob »

Man er forpligtet til at betale medielicens UANSET om man ser på licensfinancieret fjernsyn eller ej, hvis man bare har en computer med internetforbindelse (188,- kr/mnd). Og noget kunne tyde på at der er ganske få på dette forum der falder uden for den kategori.
Jeg synes måske godt at DR kunne have lavet en eller andet form for login så man kunne undgå det, men det er altså ikke tilfældet. Men den diskussion har vi vist haft før.
https://www.borger.dk/EMNER/KULTUR-OG-F ... icens.aspx
cmay
Indlæg: 461
Tilmeldt: 24. feb 2009, 22:45

Re: X factor.

Indlæg af cmay »

apropos autotune så er det vel andre der har set den her artikel http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2010/02/18/153504.htm

hehe...... de videoer fra the tube var meget interesante. liøvrigt ved godt at dolly parton synger omtrent lige lige så falsk som en stukket gris live men kan nu alligevel godt lide det meste af det hun har lavet .....
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}
Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: X factor.

Indlæg af Artificial Intelligence »

Jeg kan ikke se mig selv, sidde og se det.
Godt nok er der en masse mennesker på arbejdet der snakker om det, og jeg har set et par reklamer for det, men....næh. Det siger mig ingenting.
Tzah
Indlæg: 2
Tilmeldt: 25. feb 2010, 01:24
Geografisk sted: Malmö/KBH

Re: X factor.

Indlæg af Tzah »

Artificial Intelligence skrev:Jeg kan ikke se mig selv, sidde og se det.
Godt nok er der en masse mennesker på arbejdet der snakker om det, og jeg har set et par reklamer for det, men....næh. Det siger mig ingenting.


Helt enig.
Det er fuldstændig uinteressant.
Jeg har set et par afsnit for nogle år siden vil jeg tro
- de der søndage hvor man ligger med tømmermænd og ser genudsendelser -
men aldrig om jeg ville tænde og se det.
Nu har jeg så heller ikke haft et TV i halvandet år da jeg generelt synes medierne er for prægede af dårlige folk og deres dårlige politik, og at det tager evnen til at tænke selv fra de fleste.
Men X-Factor handlede det jo om - jo, jeg så et afsnit da det kom ud og bestemte mig hurtigt for at det var absolut lige så blankt som alt anden underholdning på Dansk tv - det var på ingen måde et talentshow, det handlede som allerede nævnt mange gange om at finde den mest gennemsnitslige kedelige talentløse person med det bedst sælgende smil og 'lækker udstråling'.

Imo var den eneste interessante deltager, ham som sang om Master Brew. En så dekadent en sang fra så dekadent en mand er dømt til at stjæle mit hjerte.
"You can divide the computer science industry into two kinds of people..
neat, and scruffy. Neat people like things neat. They wear nicely pressed suits, and work on surface phenomena, things they can understand."-Brad Wilczek
cmay
Indlæg: 461
Tilmeldt: 24. feb 2009, 22:45

Re: X factor.

Indlæg af cmay »

Da 8210 fik sparket ånded jeg lettet op. men effter idags show keder x faktor mig mere end dengang jeg så en times lang dokumetar om jodle birger. jeg står af. hyggeligt mens det varede men nu vil jeg ikke spilde mere tid på det.
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}