soundpartner skrev:Spotten skrev:laoshi skrev:I det øjeblik du vælger at gemme det dokument som du arbejder i, så mister tilde-filen sin betydning, så der er ingen grund til at belemre backup'en med den slags filer.
Ok, tænkte bare hvis f.eks maskine gik ned mens man sad og rodede med et ugemt dokument, så kunne det måske bruges?
Hvad med det ang. backup, med at den fylder meget mindre end de originale filer, hvad skyldes dette? Kan det være den ikke har gjort det ordentligt?
På forhånd tak.
ja det kan bruges hvis du da tager løbende backup hver 10 min.
hvis du tager backup en gang om dagen eller en gang om ugen, Og du sidder og arbejder med et dokument samtidig så kan du kun bruge dette til noget hvis maskinen går ned i det samme, men i så fald vil din backup højst sansynligt også være defekt da maskinen også arbejdede med denne da den gik ned.
ikke for at være ond, men jeg har et billede af dig som lidt af en pillefinger der piller lidt mere end hvad godt er.
med ubuntu er det efter min erfaring ofte selvforskyldt når systemet går ned. det er enden fordi man installerer usuporterede pakker (absolut vil have den nye firefox 3,6 osv) eller fordi man selv har pillet for meget ved noget man ikke ved hvad er.
Hej igen.
Det billede har jeg godt fornemmet du har af mig, og det er helt forkert efter min mening, undskyld mig, men det virker som om du tror jeg er helt dum.
Jeg bruger usupporteret software ja, ellers kan jeg slet ikke bruge linux da jeg f.eks har en MP3 afspiller til 3500kr som er med DRM, og det vil UbuntuDanmarks forum jo ikke hjælpe en med at bryde da det jo efter hvad nogen siger er ulovligt, selvom der er SÅ mange modsætninger i denne lovgivning omkring lige dette.
Hvis du læser denne og mange af de andre tråde igennem jeg har lavet i min tid, vil du nok nærmere få den opfattelse at jeg hellere spørger en gang for meget end en gang for lidt da jeg helst vil undgå at ødelægge mit system, en anden ting du også vil se, er jeg er meget påpasselig med hvem jeg tager imod kommandoer fra, specielt dem med sudo foran da jeg godt er klar over hvor stor en skade det kan medføre, da jeg har lært af egne fejl omkring lige dette med at bruge koder man ikke selv kender, som andre påstår er rigtige, og så ender med at lave helt ged i den.
En anden ting, så finder jeg Ubuntu ubrugeligt på mange punkter hvis det ikke var for denne usupporterede software du omtaler, jeg har f.eks et videoredigeringsprogram jeg bruger RIGTIGT meget, og det er en SVN build, hvor den normale i pakkearkivet (Som ER supporteret) ikke virker til mit brug.
Det kan godt være det bare er mig der ikke ved nok om tingene, men jeg synes det er en forkert holdning du har til mig.
Jeg mener selv jeg er meget påpasselig med hvad jeg piller med da jeg helst bare vil køre Ubuntu uden problemer.
Så er ked af du tænker sådan om mig, og jeg har oplevet du har gjort det før, måske pga. mine mange fortvivlede indlæg hvor jeg desperat søger hjælp da jeg ikke altid selv kan finde ud af det, og dér lytter jeg til dem som virker til at vide hvad de snakker om, selvom det kan være svært når man ikke selv ved noget om tingene.
Håber vi kan ligge dette bag os og slutte fred, for du har faktisk hjulpet mig en hel del gange hvor jeg også har vist min taknemmelighed for dette og ikke bare taget det for givet.
Med Venlig Hilsen Spotten.