laoshi skrev:Spotten skrev:Hvad gør de 2 du skriver? Sørger for den IKKE backer thumbnails og cache op?
ja
Der er vel tale om de "thumbnails" og "cache" som selve programmet selv bruger, eller?
laoshi skrev:Spotten skrev:Hvad gør de 2 du skriver? Sørger for den IKKE backer thumbnails og cache op?
ja
Kode: Vælg alt
locate *.thumbnails
locate *.cache
spot@spot-desktop:~$ locate *.thumbnails
/home/spot/.thumbnails
spot@spot-desktop:~$ locate *.cache
/etc/ld.so.cache
/home/spot/.cache
/home/spot/.config/awn/applets/comics/O91DN1.cache
/home/spot/.icons/LaGaDesk-BlackWhite-III/icon-theme.cache
/home/spot/.local/share/mime/mime.cache
/home/spot/.mozilla/firefox/jcy2z1ll.default/extensions.cache
/home/spot/.mozilla-thunderbird/i0zddstb.default/extensions.cache
/home/spot/.xine/catalog.cache
/home/spot/Mail/extensions.cache
/usr/lib/gconv/gconv-modules.cache
/usr/lib/python2.6/dist-packages/twisted/plugins/dropin.cache
/usr/local/share/applications/mimeinfo.cache
/usr/share/applications/mimeinfo.cache
/usr/share/icons/HighContrastLargePrintInverse/icon-theme.cache
/usr/share/icons/Humanity/icon-theme.cache
/usr/share/icons/Humanity-Dark/icon-theme.cache
/usr/share/icons/hicolor/icon-theme.cache
/usr/share/mime/mime.cache
/var/cache/cups/job.cache
/var/cache/cups/remote.cache
spot@spot-desktop:~$
laoshi skrev:Ja, en cache er jo et mellemlager, hvorfra ting kan hentes hurtigt, så det har en funktion når man arbejder med et eller andet. Men der er bestemt ingen grund til at lave backup af cachens indhold - det er kun spild af plads.
laver en manuel backup og en reinstallation før jeg roder mig ud i det, så tester jeg det lidt bagefter og ser om det kan det jeg skal bruge!
laoshi skrev:Kode: Vælg alt
laver en manuel backup og en reinstallation før jeg roder mig ud i det, så tester jeg det lidt bagefter og ser om det kan det jeg skal bruge!
Det lyder som en rigtig god fremgangsmåde. Hvis du lige lærer programmet lidt at kende er jeg næsten overbevist om at det noget du vil få glæde af.
Svante skrev:Hvad ville være den optimale konfiguration til BackInTime mht. 'Include', 'Exclude' og andre valg, hvis man ønsker at tage en fuld backup?
Du behøver ikke at lave et image af hele systemet, for det grundlæggende installerer du jo med din installations-cd. Så det som du har brug for ud over det er backup af
[*] din hjemme-mappe (inclusive de skjulte filer med dine indstillinger)
[*] en liste over installerede programmer (kan du finde et script til at generere i mit backupscript - du kan også tage den del ud og køre det for sig selv)
[*] /etc/
[*] /usr/bin og /usr/local/bin
Spotten skrev:Hvis man har *~ på sin exclude liste, hvad betyder det så?
På forhånd tak.
Svante skrev:Back In Time laver 2 ikoner.
Jeg går ud fra, at det er 'Back In Time (root)', man skal bruge, når man vil tage totalbackup for at få det hele med?
laoshi skrev:Spotten skrev:Hvis man har *~ på sin exclude liste, hvad betyder det så?
På forhånd tak.
Så betyder det at du udelukker alt - * er jo et wildcard - så det skal du nok ikke gøre!
laoshi skrev:
Spotten skrev:
Hvis man har *~ på sin exclude liste, hvad betyder det så?
På forhånd tak.
Så betyder det at du udelukker alt - * er jo et wildcard - så det skal du nok ikke gøre!