Ubuntu internet problem (Løst)

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Accroft
IRC nickname: Accroft

Ubuntu internet problem (Løst)

Indlæg af Accroft »

Hej :wink:

Jeg har en Ubuntu 9.10 installeret, og Jeg har nogle internet problemer.

* Når jeg vækker den efter en "Lås skærm" (Kun få gange sket) Mest efter en standby, så bliver jeg nødt til at genstarte for at komme på internettet. Irriterende :(

* Mit internet hopper. Nogen gange ryger jeg af internettet, så det er svært at spille på Komogvind.dk/ snakke med folk på Skype. Har læst at hvis man slår Ivp6 fra, skulle det hjælpe. Forsøgte at slå det fra i FF (Firefox) Ved at åbne en ny fane > skrive "about:config" > Slog ipv6 fra > genstartede FF. Gik fint, men efter det ville FF ikke finde nogle sider. Da jeg slog det til igen virkede det fint.
EDIT Mit internet er også ret langsomt. :s Mindes ikke dette var der i version 9.04

* Inde på Komogvind.dk spiller jeg et spil som hedder "Sketchmaster" men efter at have opdateret til FF 3.6 kan jeg ikke komme ind på spillet. Den beder mig installere manglene plugins (Icedtea-plugin & Java) Men, når jeg så siger den skal installere de plugins, skriver den at de allerede ER installeret. Forstår ikke hvorfor. Har forsøgt at afinstallere de plugins, også installere dem igen, gennem FF, uden held.

Det tror jeg var alt for nu. Håber i kan hjælpe!

Mvh
Senest rettet af Accroft 15. feb 2010, 12:20, rettet i alt 1 gang.
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Ubuntu internet problem

Indlæg af lath »

Accroft skrev:Hej :wink:

Jeg har en Ubuntu 9.10 installeret, og Jeg har nogle internet problemer.

* Når jeg vækker den efter en "Lås skærm" (Kun få gange sket) Mest efter en standby, så bliver jeg nødt til at genstarte for at komme på internettet. Irriterende :(

Midlertidlig lappeløsning indtil du får det til at virke rigtigt:
Kør denne kommando fra Terminal (Programmer > Tilbehør), så slipper du for at genstarte:

Kode: Vælg alt

sudo /etc/init.d/networking restart

Accroft skrev:* Mit internet hopper. Nogen gange ryger jeg af internettet, så det er svært at spille på Komogvind.dk/ snakke med folk på Skype. Har læst at hvis man slår Ivp6 fra, skulle det hjælpe. Forsøgte at slå det fra i FF (Firefox) Ved at åbne en ny fane > skrive "about:config" > Slog ipv6 fra > genstartede FF. Gik fint, men efter det ville FF ikke finde nogle sider. Da jeg slog det til igen virkede det fint.
EDIT Mit internet er også ret langsomt. :s Mindes ikke dette var der i version 9.04

IPv6 er en del af kernen (=Linux, som er den inderste del af Ubuntu distributionen). Der findes også en del programmer, softwarebiblioteker (i lib*.so filer), og services til at administrere og styre IPv6 på din Linux box.

Med andre ord, så er Firefoxs opsætning det helt forkerte sted at kigge i når det er om IPv6.

Du kan afinstallere IPv6 pakker via pakkesystemet. Du kan bruge Synaptic i System > Administration.

Accroft skrev: EDIT Mit internet er også ret langsomt. :s Mindes ikke dette var der i version 9.04

Det kan lige så godt være serveren i den anden ende der har meget travlt. IT og telestyrelsen har lige frigivet en nethastighedstester på http://bredbaandsmaaleren.it-borger.dk/, så du kan teste om din internetudbyder (ISP) leverer varen. Problemet er bare at de er i en Windows verden (test programmet er en *.exe fil) :evil:

Accroft skrev:* Inde på Komogvind.dk spiller jeg et spil som hedder "Sketchmaster" men efter at have opdateret til FF 3.6 kan jeg ikke komme ind på spillet. Den beder mig installere manglene plugins (Icedtea-plugin & Java) Men, når jeg så siger den skal installere de plugins, skriver den at de allerede ER installeret. Forstår ikke hvorfor. Har forsøgt at afinstallere de plugins, også installere dem igen, gennem FF, uden held.

Du skal installere et java plugin til Firefox 3.6. Sådan et installeres via pakkesystemet. Her du en parallel installation med den ældre Firefox, kan du naturligvis bare bruge Firefox 3.5.x - det er meget nemmere. Der må du allerede have installeret et java plugin.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
momsemor
Forfatter
IRC nickname: LinuxMor
Geografisk sted: Hadsten

Indlæg af momsemor »

Det kan lige så godt være serveren i den anden ende der har meget travlt. IT og telestyrelsen har lige frigivet en nethastighedstester på http://bredbaandsmaaleren.it-borger.dk/, så du kan teste om din internetudbyder (ISP) leverer varen. Problemet er bare at de er i en Windows verden (test programmet er en *.exe fil) :evil:

Bredbåndsmåleren på IT-borgers hjemmeside virker fint på Ubuntu :D
http://www.it-borger.dk/verktojer/bredbaandsmaaleren
Vh. Jannie
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

momsemor skrev:

Bredbåndsmåleren på IT-borgers hjemmeside virker fint på Ubuntu :D
http://www.it-borger.dk/verktojer/bredbaandsmaaleren

Det er den gamle version. Jeg er ikke sikker - men den skulle ikke være alt for præcis.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Accroft

Indlæg af Accroft »

Hej Lath.

Tak for kommandoen, den er nu gemt ;-)

Hvilken pakke skal jeg fjerne for at fjerne IPV6??

Samt, jeg har nu søgt på Java inde på synaptics, og bare installeret forskellige pakker, for at se om det virkede. Gjorde det ikke, så har fjernet pakkerne igen.
Så ved du hvad jeg skal fixe for at kunne spille mit spil?

FF 3.6 er den eneste browser jeg har.

Mvh
laoshi
Redaktør
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Indlæg af laoshi »

Flash og java får du til at virke ved at følge guiden i christian.arvais faq http://www.freedomnotbeer.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=98&Itemid=102#13
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

Indlæg af Stra »

Accroft skrev:Hvilken pakke skal jeg fjerne for at fjerne IPV6??
Mvh
højreklik på netærksikonet/rediger forbindelser/trådløs/marker forbindelsen/rediger/IPV6 sættes til ignorer

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Accroft

Indlæg af Accroft »

Laoshi - Det hjalp ikke. Den indlæser spillet, som om Java virker, men så kommer den ikke længere

Stra - Det står den allerede på :?
Stra

Indlæg af Stra »

Hvad siger den hvis du skriver
about:plugins
i adressefeltet i firefox?

stra
Senest rettet af Stra 14. feb 2010, 10:45, rettet i alt 1 gang.
stra
Accroft

Indlæg af Accroft »

Så får jeg dette:
application/x-shockwave-flash Shockwave Flash swf Yes
application/futuresplash FutureSplash Player spl Yes

Giver det mening? :)
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

Accroft skrev:Så får jeg dette:
application/x-shockwave-flash Shockwave Flash swf Yes
application/futuresplash FutureSplash Player spl Yes

Giver det mening? :)

erfaringen siger at den eneste flash der virker tilfredsstillende er flashplugin-nonfree alle de andre kommer til kort.
og hvad angår java der er den bedste sun java 6

hvad angår dit langsomme net der er det et kendt problem. hvad problemet helt præcis er har jeg aldrig fundet ud af men jeg har fundet ud af at problemet oftest løses ved at skifte din udbyders dns server ud med opendns. det nemmeste er at gøre dette i din router. se mere på opendns.com
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Accroft

Indlæg af Accroft »

Okay. Men hvordan får jeg så den Java? Spillet siger stadig jeg mangler plugins :-(
Stra

Indlæg af Stra »

stra
Accroft

Indlæg af Accroft »

Hej igen. Jeg installerede dette:
sudo apt-get install sun-java6-jdk sun-java6-plugin sun-java6-fonts flashplugin-nonfree

Da det umiddelbart var det eneste jeg kunne bruge. Dog hjælper det stadig ikke. Den gør det samme. Indlæser spillet, også sort. Klikker jeg på "Problemer med spillet" Viser den fejl ud for alt med Java. :(
Stra

Indlæg af Stra »

og
about:plugins
siger nu???

stra
stra