Mangler et program til regnskab(gratis)
-
- IRC nickname: Norspang
Mangler et program til regnskab(gratis)
Jeg har søgt lidt her på siden for at finde et faktura/regnskabs program men har ikke kundet finde noget.
Håber at der er nogen som har et forslag til hvad jeg kan bruge.
På forhånd tak
Niels
På forhånd tak
Niels
-
- Redaktør
- IRC nickname: laoshi
- Geografisk sted: Vejle
Re: Mangler et program til regnskab(gratis)
Hvis du søger med 'account' i Programmer > Ubuntu Softwarecenter dukker der et par stykker op, som du da kan afprøve.
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"
(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"
(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Norspang skrev:Jeg har søgt lidt her på siden for at finde et faktura/regnskabs program men har ikke kundet finde noget.
På forhånd tak
Niels
der findes en del forskellige i repos, men de fleste af disse opfylder ikke danske bogføringsregler.
det jeg pt kører med er et windowsprogram summasumarum som jeg kører via wine, men min plan er at jeg her ved årsskiftet skal skifte til saldi som er et dansk opensource program.
saldi findes ikke i arkiverne, men kan findes på http://www.saldi.dk på siden tilbyder de det online til dig. men du kan også selv installere en webserver (apache) på din ubuntu og så hoste saldi selv (det er det jeg har planer om at gøre)
min plan er at installere virtualbox på min server, og så lave en virtual server i denne med saldi samt alt hvad saldi behøver.
jeg skal så bare tage en backup af denne servers harddisk (en fil på ca 8 gb på min harddisk) og så kan jeg den vej igennem ved nye versioner af ubuntu på min server, ved køb af ny server, eller ved skift af operativsystem altid bare installere virtualbox, og så køre min server "som den altid har været" på denne nye maskine.
vi har af og til en af folkene bag saldi her på forum, og ellers er jeg sikker på at vi kan lokke ham her ind hvis der er spørgsmål.
-
- IRC nickname: Norspang
Tusinde tak for jeres links jeg har kikket på dem og det er der i softwarecenteret understøtter ikke som jeg ser det, det danske system. Tænkte mere på et program som jeg har på min pc så jeg kan lege lidt med det inden jeg går igang med at bruge det.
Niels
Niels
-
Norspang skrev:Tusinde tak for jeres links jeg har kikket på dem og det er der i softwarecenteret understøtter ikke som jeg ser det, det danske system. Tænkte mere på et program som jeg har på min pc så jeg kan lege lidt med det inden jeg går igang med at bruge det.
Niels
du kan fint installere saldi på din egen pc og lege med det.
jeg overvejer lidt at lave en guide der fikser det så det virker. så nemt som muligt
-
- Geografisk sted: Hillerød/Albertslund
SALDI på egen maskine og som gratis løsning
SALDI på egen maskine
SALDI kan netop installeres på egen Linux-maskine.
Hent seneste på ftp://ftp.saldi.dk/saldi/seneste (alle filer og kataloger).
Den næste officielle udgivelse vil komme i løbet af denne måned (februar 2010), hvor der også vil blive udarbejdet en tgz-pakke.
Følg vejledningen i filen INSTALL.txt.
Har du forbedringer til den, så send det i en mail til ca SNABELA saldi.dk.
Desuden vil jeg sige tak til soundpartner for hjælp med touchskærmene til Ubuntu-totalløsningen i Grønland med otte kasseterminaler, to kontorpc'er og en server - denne Ubuntu-succes kommer der mere om senere.
Den gratis tjeneste
Ud over betalingsløsningen på en hurtig serverløsning og med fri hotline, så tilbyder vi også en gratis løsning på en mindre server.
Den gratis løsning har fuld funktionalitet, men er dog begrænset til en samtidig bruger og højst 300 årlige posteringer (svarende til ca. 75 fakturaer) samt ingen anden support end via SALDI Forum (brugernavn og adgangskode er begge Saldi med stort S).
De herligste hilsner
SALDI kan netop installeres på egen Linux-maskine.
Hent seneste på ftp://ftp.saldi.dk/saldi/seneste (alle filer og kataloger).
Den næste officielle udgivelse vil komme i løbet af denne måned (februar 2010), hvor der også vil blive udarbejdet en tgz-pakke.
Følg vejledningen i filen INSTALL.txt.
Har du forbedringer til den, så send det i en mail til ca SNABELA saldi.dk.
Desuden vil jeg sige tak til soundpartner for hjælp med touchskærmene til Ubuntu-totalløsningen i Grønland med otte kasseterminaler, to kontorpc'er og en server - denne Ubuntu-succes kommer der mere om senere.
Den gratis tjeneste
Ud over betalingsløsningen på en hurtig serverløsning og med fri hotline, så tilbyder vi også en gratis løsning på en mindre server.
Den gratis løsning har fuld funktionalitet, men er dog begrænset til en samtidig bruger og højst 300 årlige posteringer (svarende til ca. 75 fakturaer) samt ingen anden support end via SALDI Forum (brugernavn og adgangskode er begge Saldi med stort S).
De herligste hilsner
Skal det forstås sådan, at SALDI er gratis, hvis man installerer den på egen Linux-maskine uden begrænsninger mht. 300 årlige posteringer?
-
Svante skrev:Skal det forstås sådan, at SALDI er gratis, hvis man installerer den på egen Linux-maskine uden begrænsninger mht. 300 årlige posteringer?
ja
Det er da kanon. Det må jeg da prøve
Det kræver selvfølgelig, at man selv tager backup, men det er vel til at leve med, hvis begrænsningerne med 300 postteringer er ophævet.
Det kræver selvfølgelig, at man selv tager backup, men det er vel til at leve med, hvis begrænsningerne med 300 postteringer er ophævet.
-
- IRC nickname: Oldfart
- Geografisk sted: Haslev
Tjaa... der er mange muligheder
Dette http://sigmaregnskab.dk/ er faktisk det nemmeste jeg har stødt på, hvis man baresådan er lidt fritidskassere og ikke har den store videregående eksamen i regnskabsføring
Det kører i ms-acces, men det er vel en løsning på
Dette http://sigmaregnskab.dk/ er faktisk det nemmeste jeg har stødt på, hvis man baresådan er lidt fritidskassere og ikke har den store videregående eksamen i regnskabsføring
Det kører i ms-acces, men det er vel en løsning på
VH
/Lars [Som altid markerer sine forespørgsler som "løst" - Når de er løst]
"Vi to vi ku køb' ti sko
men vi ka kun få to på
vi tre vi ku hejs’ ti flag
men vi blev kun født én dag"
/Lars [Som altid markerer sine forespørgsler som "løst" - Når de er løst]
"Vi to vi ku køb' ti sko
men vi ka kun få to på
vi tre vi ku hejs’ ti flag
men vi blev kun født én dag"
Er der nogen, som har lavet en installationsvejledning såfremt man vil installere den lokalt på sin Ubuntu-maskine?
Jeg går ud fra, at man skal installere LAMP først.
Hvad med den nyeste version, som skulle komme i februar - er den kommet? Og hvad med tgz-pakken? Er den også lavet?
Når alt er installeret, hvad skal man så tage backup af, for at kunne reinstallere?
Hvad med den nyeste version, som skulle komme i februar - er den kommet? Og hvad med tgz-pakken? Er den også lavet?
Når alt er installeret, hvad skal man så tage backup af, for at kunne reinstallere?
-
Svante skrev:Er der nogen, som har lavet en installationsvejledning såfremt man vil installere den lokalt på sin Ubuntu-maskine?
Jep - og installeringsvejledningen er filen INSTALL.txt.
Svante skrev:Hvad med den nyeste version, som skulle komme i februar - er den kommet? Og hvad med tgz-pakken? Er den også lavet?
Nej, nej og atter nej - desværre.
Vi er blevet ramt af succes, så vi er i gang med at flytte flere kunder fra Microsoft C5 til SALDI.
Desuden kræver det ekstra meget aftestning af den nye udgave, da der er ændret i centrale dele af de regnskabsmæssige rutiner. Så det skal bare være i orden.
Vi forventer, at SALDI 3.0 kan udgives i slutningen af marts.
Svante skrev:Når alt er installeret, hvad skal man så tage backup af, for at kunne reinstallere?
Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår, hvad du har skrevet.
Hvis det drejer sig om selve regnskabet, så er det blot en sikkerhedskopi under System - Sikkerhedskopi (her kan du også indlæse sikkerhedskopier igen). Dog skal man huske også at kopiere logofilen fra kataloget logolib, hvis man har indsat et logo på sine dokumenter.
Hvis det gælder det hele, så log ud, stands databaseserveren og kopiér databasefilerne samt hele saldi-kataloget - og kopier det ind igen på en anden server med samme udgave af databaseserveren.
Jeg håber, det var et af de svar, du søgte.
De herligste hilsner
Re:http://ubuntudanmark. Mangler et program til regnskab(gra
OK. Det vil jeg så prøve.
Det forvirrer mig dog at i et tidlige indlæg henviser du til ftp://ftp.saldi.dk/saldi/seneste, men i vejledningen under punkt 0 henviser til ftp://ftp.saldi.dk/saldi/ og udpakning under punkt 1.
Så hvad er så det rigtige?
Og så hedder installationsfilen ikke INSTALL.TXT med INSTALLATION.TXT
Det forvirrer mig dog at i et tidlige indlæg henviser du til ftp://ftp.saldi.dk/saldi/seneste, men i vejledningen under punkt 0 henviser til ftp://ftp.saldi.dk/saldi/ og udpakning under punkt 1.
Og så hedder installationsfilen ikke INSTALL.TXT med INSTALLATION.TXT
-
Re: Re:http://ubuntudanmark. Mangler et program til regnskab(gra
Svante skrev:Det forvirrer mig dog at i et tidlige indlæg henviser du til ftp://ftp.saldi.dk/saldi/seneste, men i vejledningen under punkt 0 henviser til ftp://ftp.saldi.dk/saldi/ og udpakning under punkt 1.
Hent fra ftp://ftp.saldi.dk/saldi/seneste og spring punkt 0 og 1 over i INSTALLATION.txt
Svante skrev:Og så hedder installationsfilen ikke INSTALL.TXT med INSTALLATION.TXT
Det var skrevet efter hukommelsen, men godt du kunne finde den alligevel ;v) Og så er det txt med småt, som jeg oprindeligt skrev.
Held og lykke med installeringen.
De herligste hilsner
PS. Hør også om vores nye tiltag It-pakken.dk på UbuntuDanmark podcast fra OpenSourceDays - en færdig pakke med software baseret på Ubuntu og hardware til opstart af virksomhed.
OK Nu har jeg prøvet det af, og det er desværre ikke lykkedes mig af få det installeret endnu.
Jeg har installeret LAMP, men det er jo med MySQL, og jeg kan se, at der anbefales PostgreSQL.
Er der nogen, som har erfaring med installation af Saldi på Ubuntu, og som har fået det til at virke?
Jeg har installeret LAMP, men det er jo med MySQL, og jeg kan se, at der anbefales PostgreSQL.
Er der nogen, som har erfaring med installation af Saldi på Ubuntu, og som har fået det til at virke?