hehe. ting virker altså ikke out of box med "det andet"

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
cmay
Indlæg: 461
Tilmeldt: 24. feb 2009, 22:45

hehe. ting virker altså ikke out of box med "det andet"

Indlæg af cmay »

http://www.youtube.com/watch?v=qLOKimwd ... re=related

jeg synes det er lidt morsomt at se den her video med en som brokker sig over at have spenderet en masse penge på ting som ikke lige installere lige så nemt som han havde regnet med. iforhold til at det er netop de beklagelser som de fleste kommer med når de kommer til linux for første gang. med printer osv osv.

det forskellen er at ham her ar brugt penge på noget som skal virke. med linux får man noget som ikke er garanteret det virker som der ståt i licensen men kan man bruge det så er det helt gratis.

Jeg synes det fortæller meget om mennersker. vi fortrækker alt skal være problemfrit koste hvad det vil. uanset om man så betaler sig fra at få nogen andre til at løse installtions problemer eller ej så vil man som menneske åbenbart altid brokke sig hvis ting ikke fungere helt perfect fra start af.

Det fortæller så mig også at uanset hvad man end gør så vil mac og windows altid være det som folk vil fortrække fordi det er minimalt bøvl fra købet af indtil man netop investere i et eller andet man selv skal installere eller man får den første virus.

stadig så fungere linux også helt out of box på de preinstallere systemer som man måske i kommende tid vil se mere af. måske. men som mennesker er idag så vil uanset had product man forsøger at sælge altid være en sorta forbruger krav at det skal kunne alt. uden bøvl. det skal være billigt og må ikke gå istykker. det skal skiftes ud alligevel når den nyeste dims på marked kommer ud fordi den er som ny nok mere smart.

men det må helst ikke være for simplelt eller. der skal være noget smarte ting som blinker lidt og kan noget som slet ikke har relevans for produktet som sådan. telefoner som kan optage high defintion video og uploade til facebook profilen og kaffemaskiner med indbygget gps og røgalarm osv osv

bliver vi mennersker træt af den her teknologi på et tidspunkt. og vælger at gøre det til sund fornuft at købe en ting som virker og kan det som den skal kunne og ikke noget andet men i ordentligt kvalitet som holder i lang tid men garanti på som dækker i noget tid. lige som zippo lighter.

eller vil vi blive ved med at brokke os fordi at man køber noget i en box som af den simple grund at det skal kunne alt ender med ikke at kunne præcis det som der står på æsken det er beregnet til

the answer is blowing in the wind. eller ligger måske et eller andet sted på youtube. måse har en af bruger her det endelige svar på dette. hvis der er en som ved det eller tør gætte vil jeg meget gerne høre svaret. :wink:
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: hehe. ting virker altså ikke out of box med "det andet"

Indlæg af lath »

Jeg har engang ydet support til en Win brugers computer. (Hvilken it uddannet person har ikke prøvet det?)

Det var lykkedes ham at kvadre hans Windows, så Windows ikke kunne starte.

Jeg viste ham hvordan man brugte recovery CDen. (Sæt CD i og tryk på en bestemt knap på computeren)
Jeg skrev endda ned hvad han skulle gøre, da han sagde at han synes det lød svært. (Det er ikke en joke - det er sket i virkeligheden!).

Ugen efter fik jeg at vide af en min bedste ven, som på vegne af ham med computerproblemet havde bedt mig om at lave hans computer, at han mente at jeg havde *ødelag*' hans computer 3 dage efter at jeg havde været der.

Min bedste ven forsvarede mig og sagde til sidst til ham med computeren :

"... der er nogle der bør have et forbud mod at købe en computer".

Det er jeg faktisk enig i.


/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: hehe. ting virker altså ikke out of box med "det andet"

Indlæg af zob »

Ham her har en lignende historie:
http://education.zdnet.com/?p=1969

Men ok. Det kan jo også forholde sig omvendt, at der er ting man kan få til at køre på windows - selvfølgelig gennem det sædvanlige windows-besvær med at jorde rundt på nettet for at finde diverse drivere - men dog få til at virke 100%. Jeg har stadig visse ting på ubuntu der fungerer nogenlunde (enkelte slet ikke) gennem diverse workarounds. Men fra nu af køber jeg udelukkende hardware der understøtter linux i bedste tilfælde, eller i hvert fald ting, jeg har hørt man kan få til at virke.

Jeg har for resten selv lånt en laptop som på ingen måde kan køre trådløst på den xp-installation der var på den. Så har jeg heldigvis installeret en xubuntu til dual-boot. Der virker trådløst ud af æsken.
cmay
Indlæg: 461
Tilmeldt: 24. feb 2009, 22:45

Re: hehe. ting virker altså ikke out of box med "det andet"

Indlæg af cmay »

@lath
skulle næsten sendes til den her side http://www.funny2.com/computer.htm
uddrag herfra ......

User tells support tech that she knocked a key off her laptop. She replaced it, but now it won't work. Tech asks, "is the key loose?" "Not now," user replies. "It was loose, but I fixed it. I used super glue."

hehe. der er værre end den historie. jeg tror skam gerne på nogen hvis ikke de felste historier er sandfærdige på et eller andet plan.
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}