Fibernet

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
ronnie
IRC nickname: Ronnie

Fibernet

Indlæg af ronnie »

Hej. Jeg har fået internet igennem Galten Elværks fibernet. Der følger en CD med men ikke med Linux installation. Er der nogen har en løsning på dette problem??? :(
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Fibernet

Indlæg af lath »

ronnie skrev:Hej. Jeg har fået internet igennem Galten Elværks fibernet. Der følger en CD med men ikke med Linux installation. Er der nogen har en løsning på dette problem??? :(

Når du har forbunder fibernettet til computeren (der må være en medfølgende guide/manual der viser dig hvordan du forbinder netværkshardwaren til din computer. Læs PDF dokument, som der linkes til i Edit teksten nederst i dette indlæg!):

Skriv resultatet af følgende kommandoer udført i Terminal fra Programmer > Tilbehør menuen:
  • 1)

Kode: Vælg alt

ifconfig
  • 2)

cat /etc/resolv.conf
  • 3)

sudo route -n

sudo vil bede om dit kodeord til at udføre en administrator kommando. sudo skriver ikke noget på skærmen imens du indtaster kodeordet, afslut indtastning af kodeord ved at trykke på enter/retur tast

/Lars

Edit:
Installationsvejledning: http://www.gefibernet.dk/media(319,1030)/Vejledning_til_private.pdf
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags