jeg var ved at prøve om jeg kunne køre med vissuelle efekter men de kunne ikke tilsluttes
jeg har en Acer 7735ZG med ATI Mobility Radeon HD 4570 (512mb delt) grafikkort i
denne info får jeg
http://imageshack.dk//viewimage.php?fil ... G80600.png
Vissuelle efekter kan ikke tilsluttes(løst)
-
- Geografisk sted: Hedensted
Vissuelle efekter kan ikke tilsluttes(løst)
Senest rettet af Darmann 31. jan 2010, 00:13, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen
Darmann
Darmann
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: Vissuelle efekter kan ikke tilsluttes
Darmann skrev:jeg var ved at prøve om jeg kunne køre med vissuelle efekter men de kunne ikke tilsluttes
jeg har en Acer 7735ZG med ATI Mobility Radeon HD 4570 (512mb delt) grafikkort i
denne info får jeg
http://imageshack.dk//viewimage.php?fil ... G80600.png
Compiz (tidligere Compiz Fusion) behøver hardware 3D acceleration. I praksis betyder det at du skal sørge for at den rigtige Linux driver og X Windows Server er installeret.
For ATI Radeon grafikkort kan du kigge mere på Ubuntu Community Documentation:
- 1) Binær driver
Kig først på https://help.ubuntu.com/community/BinaryDriverHowto/ATI, husk at tjekke om dit grafikkort er understøttet af driveren. - 2) Open Source driver
Hvis den driver ikke understøtter dit grafikkort, så prøv open source driveren: https://help.ubuntu.com/community/RadeonDriver - 3) Problemer?
Har du problemer med ATI driver problemer, fordi der er rester af en anden driver der ikke er helt afinstalleret:
Kør Troubleshooting ATI driver guiden igennem: https://wiki.ubuntu.com/X/Troubleshooting/FglrxInteferesWithRadeonDriver, for at slette alt af en tidligere driver. Altså Har du installeret binær driver, så slet resterne af opensource driver og omvendt, hvis du har installeret open source driveren.
Edit:
Det kan godt anbefales at køre punkt 3 igennem efter du har installeret din rigtige driver (punkt 1 eller 2).
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
jeg har prøvet div. men uden held det skal siges at jeg er ikke ret godt til eng. findes ikke et program der går ind tjekker div instillinger og så kan fortæller hvad jeg mangler ?
Med venlig hilsen
Darmann
Darmann
-
Darmann skrev:jeg har prøvet div. men uden held det skal siges at jeg er ikke ret godt til eng. findes ikke et program der går ind tjekker div instillinger og så kan fortæller hvad jeg mangler ?
Jo de terminalkommandoer der står i guiden.
Prøv at smide linket til guidesene ind i http://translate.google.com og vælge fra engelsk til dansk. Maskin-oversættelser er ikke perfekte, men de er normalt til at forstå.
Prøv.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
betyder det her at jeg kun kan køre 2 D grafik med mit kort?
For these cards you must use the "fglrx" driver.
2D modesetting only
HD 3xxx / R600 based cards
HD 4xxx / R700 based cards
2D modesetting only
Med venlig hilsen
Darmann
Darmann
-
Darmann skrev:betyder det her at jeg kun kan køre 2 D grafik med mit kort?
2D modesetting only
2D? jep, rigtigt, og fglrx er den binære (ikke open source) driver du skal bruge.
/Lars
-
går jeg i synaptic og skriver fglrx er alt hvad der kommer frem installeret men det virker stadig ikke skal jeg sætte et flueben et sted?
Med venlig hilsen
Darmann
Darmann
-
Darmann skrev:går jeg i synaptic og skriver fglrx er alt hvad der kommer frem installeret men det virker stadig ikke skal jeg sætte et flueben et sted?
Kør troubleshooting guiden (punkt 3) fra mit første indlæg.
/Lars
-
hver linje jeg sætter ind i terminalen som står i punkt 3 melder fejl
Med venlig hilsen
Darmann
Darmann
-
findes der ikke en måde hvor man kan nulstille(tilbage til fabriksindstillinger) Ubuntu 9,10 på uden reinstall føler jeg har rodet godt og grundig i den
Med venlig hilsen
Darmann
Darmann
-
Jeg har fundet ud af at det nemmeste er:
Altså åbn Hardwaredrivere i System > Administration menuen, og sæt flueben ud for fglrx driveren og genstart.
/Lars
The easiest way to install binary drivers is to use the built in Hardware Drivers manager in Ubuntu.
In Ubuntu 9.10, this is found under System->Administration->Hardware Drivers.
Altså åbn Hardwaredrivere i System > Administration menuen, og sæt flueben ud for fglrx driveren og genstart.
/Lars
-
det hjalp jeg takker for hjælpen så skal der lejes hehe
Med venlig hilsen
Darmann
Darmann