hej
Jeg har installeret ubuntu 9.10 på 4 gb usb. Alt gik fint bootet op og installerede kile. Det tog noget tid, så gik ud i køkkenet i mellemtiden. Da jeg kom tilbage var skærmen sort og der var ingen respons fra mus el. keyboard så jeg slukkede computeren.
Da jeg booter igen bliver jeg spurgt om username og password ( i norm. gui). jeg har ikke indstillet noget, så aner ikke hvad det skulle være, har kun prøvet at installerer kile.
er der nogen der ved hvad username og password kan være eller nogen der kender en vej rundtom?
tak for hjælpen
password til usb startup disk
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: password til usb startup disk
HCHaase skrev:hej
Jeg har installeret ubuntu 9.10 på 4 gb usb. Alt gik fint bootet op og installerede kile. Det tog noget tid, så gik ud i køkkenet i mellemtiden. Da jeg kom tilbage var skærmen sort og der var ingen respons fra mus el. keyboard så jeg slukkede computeren.
Da jeg booter igen bliver jeg spurgt om username og password ( i norm. gui). jeg har ikke indstillet noget, så aner ikke hvad det skulle være, har kun prøvet at installerer kile.
er der nogen der ved hvad username og password kan være eller nogen der kender en vej rundtom?
tak for hjælpen
Kig her: https://help.ubuntu.com/community/LostPassword
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
Re: password til usb startup disk
tak, men det virker ikke fordi det er en startupdisk. den opføre sig ligesom en liveCD så kommer aldrig til grub.
havde ikke vigtig data på, så har geninstaleret nu.
havde ikke vigtig data på, så har geninstaleret nu.