Amule firewalled ???

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Sv.Aage
Geografisk sted: Strandby

Amule firewalled ???

Indlæg af Sv.Aage »

Hej med jer

Min Amule virker ikke længere :cry:

Jeg får en low id warning og i det nederste hjørne står der Kad firewalled.

jeg har tidligere oplevet dette, men efter et par opdateringer og opgraderinger virkede det igen. Nu har jeg fået ny udbyder og dermed ny router, så virker det ikke længere.

Hvordan stiller jeg min firewall, således at Amule kan fungere ????
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Re: Amule firewalled ???

Indlæg af zob »

Du er vel på 9.10?
Hvis du ikke har slået nogen firewall til, så har du ikke nogen. Eller rettere du har en kommandolinje firewall der hedder ufw, men den er slet ikke slået til medmindre du har gjort noget aktivt for det. Hvis du gerne vil have et grafisk interface til ufw skal du installere pakken gufw. Se mere her (han fedter vist endda med amule): http://linuxbsdos.com/2009/11/07/instal ... untu-9-10/
Sv.Aage

Indlæg af Sv.Aage »

Ja jeg er på 9.10

Jeg har kigget lidt på det link og vil prøve det senere.

Hvis jeg kan få det til at virke vender jeg lige tilbage :)

Det blev så prøvet men uden resultat.

Er der mon andre gode forslag ??
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Warhawk »

Hejsa,

Ubuntu har en indbygget firewall som hedder IP Tables, og denne er aktiv fra starten. UFW er ikke firewallen, men derimod et CLI konfigurationsværktøj til at indstille IP Tables.

Jeg tror ikke dit problem ligger i Ubuntu firewall, men derimod i din nye router, hvilket du jo sådan set også selv bringer på bane, da alt jo har virket indtil den blev udskiftet. Du skal nok have åbnet for nogle porte og måske også foretage noget forwarding, men det kan du se i konfigurationen.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
Sv.Aage

Indlæg af Sv.Aage »

Hvilket så bringer mig til et nyt problem.

Hvor finder jeg min router ??

Og hvordan finder jeg indstillingerne ???
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Indlæg af zob »

Routeren har, i øvrigt ganske som under windows, en ip-adresse på lokal-netværket (ligesom din computer og andre computere tilkoblet netværket). Det kan variere fra netværk til netværk, alt efter hvordan det er sat op i routeren. Min er at finde på adressen 10.0.0.1 (zyxel fra telenor). Linksys kører vist oftest på 192.168.1.1 og D-link og Netgear er på 192.168.0.1 (som standard altså - det kan stadig variere).
Adressen skriver du bare i en browsers url-linje.
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

Firewall misforståelser
I Ubuntu og andre Linux distributioner er der nøjagtig 1 firewall, og den bor i kernen(=Linux).

ip-tables, ufw og andre firewallprogrammer er administrationsprogrammer til firewallen i kernen. De bruger systemkald til at hente oplysninger om firewallen, og systemkald til at ændre i firewallen.

gufw (som er en grafisk ufw) program er godt til nybegyndere ud i firewalls:
Billede

Routers IP adresse
routeren finder du ved at køre følgende kommando i en Terminal

Kode: Vælg alt

route -n

I 2. kolonne står der "Gateway", De IP adresser, hvor der ikke står "0.0.0.0" er en routers IP adresse. (Ja, der kan være mere end 1). Husk at kolonner er lodrette og rækker er vandrette.

Amule
Slet den hvis den ikke virker - der er masser af andre programmer du kan prøve af. Brug den der falder i din smag.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Sv.Aage

Indlæg af Sv.Aage »

Jeg prøver at finde et andet program :-)

Men ville nu helst at jeg kunne få Amule til at køre.