KDEnlive, problemer med at lave DVD ISO. Ubuntu 9.10 (LØST)

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Artificial Intelligence
Geografisk sted: Køge

Re: KDEnlive, problemer med at lave DVD ISO. Ubuntu 9.10 64 bit.

Indlæg af Artificial Intelligence »

Helt iorden ;)
De første gange jeg skulle bygge noget tilbage i 2000, rodet jeg også rundt. Det tager lidt tid og øvelse, indtil man "knækker koden" og kan se logikken i det.
Spotten
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Indlæg af Spotten »

Artificial Intelligence skrev:Helt iorden ;)
De første gange jeg skulle bygge noget tilbage i 2000, rodet jeg også rundt. Det tager lidt tid og øvelse, indtil man "knækker koden" og kan se logikken i det.

Logikken? *Griner højt* Jeg er skrupforvirret! :-) Men kan se du har rimeligt styr på det du roder med! :-)

Håber jeg en dag bliver god til det her linux noget også! :-)

Vender lige tilbage senere når jeg får set om det virker, skal lige have en smule søvn nu! :-)

Igen mange tak! :-)
Spotten

Indlæg af Spotten »

Puha! :-)

Nu virker det endelig! :-)

Mange tak endnu engang! :-) (Har altid lært man skal huske at sige tak, og man kan ikke takke nok når nogen har gjort en en stor tjeneste).

Det kan være det bliver nemmere at forstå alt dette når man kommer mere og mere ind i det! :-)

http://peecee.dk/upload/view/220188/full

P.s Hvis jeg skal notere denne guide, skal jeg så stadig tilføje den libgtk2.0-dev jeg manglede igår? Den er vel ikke inde på en ren installation i Ubuntu, eller har du lagt den ind i det første link i din guide? :-)
Spotten

Indlæg af Spotten »

En sidste ting, når det er inde og virker, kan jeg så slette de 2 mapper jeg nu har på mit skrivebord? MLT mappen og KDEnlive mappen? Eller bruger programmet dem?

Hvis det bruger dem, kan jeg så flytte dem til et andet sted da jeg helst vil have et ryddet skrivebord! :-)

På forhånd tak! :-)

EDIT: Fandt selv ud af det med din locate kdenlive metode, der kunne jeg se den ikke lå på skrivebordet! :-)
Spotten

Indlæg af Spotten »

Er i gang med at skrive en notat ang. installation af KDEnlive SVN, men vil lige høre ad om det er korrekt at tilføje denne libgtk2.0-dev til denne linje:

sudo apt-get install libqt4-dev kdelibs5-dev libsdl1.2-dev libsdl-image1.2-dev libxml2-dev recordmydesktop dvgrab libdv4-dev libx264-dev x264 libtheora-dev libxvidcore4-dev libvorbis-dev libschroedinger-dev libmp3lame-dev libquicktime-dev libfaac-dev libfaad-dev libgsm1-dev libamrwb-dev libamrnb-dev libsamplerate0-dev libjack-dev libsox-dev sox libsox-fmt-all ladspa-sdk swh-plugins libmad0-dev frei0r-plugins-dev libg3d0 libg3d-plugin-gdkpixbuf libpango1.0-dev yasm ffmpeg libavformat-dev libavutil-dev libswscale-dev libavcodec-dev libavdevice-dev libgtk2.0-dev
Spotten

Indlæg af Spotten »

Nå! Det endelige resultat blev at det IKKE virkede..

Mit problem var jo at jeg IKKE kunne lave den der DVD menu, og det virker stadig ikke! :-(

Dog virker det hvis man IKKE ændre denne menu, men grunden til at bruge menu, er jo for at kunne lave det selv som man vil.

DVDAuthor::spumux, version 0.6.14.
Build options: gnugetopt magick iconv freetype
Send bugs to <dvdauthor-users@lists.sourceforge.net>

INFO: Locale=da_DK.UTF-8
INFO: Converting filenames to UTF-8
STAT: 0:00:00.000
INFO: Picture /tmp/kde-spot/kdenliveX12385.png had 256 colors
spumux: subgen.c:225: findmasterpal: Assertion `s->numpal<16' failed.

Det er ligeså snart man ændre billede på menu, så fucker den op! :-(
Spotten

Re: KDEnlive, problemer med at lave DVD ISO. Ubuntu 9.10 (LØST)

Indlæg af Spotten »

Endnu en fejl jeg ikke har set før:

Generéring af /home/spot/kdenlive/untitled1.vob brød sammen
Unable to parse option value "dv_ntsc_wide": undefined constant or missing (
Last message repeated 1 times [theora @ 0x1f6e4c0]vp3: first frame not a keyframe

Det virker som om denne SVN gør det dårligere end den forrige, ellers har jeg været uheldig og valgt nogle "forkerte" indstilninger, selvom jeg da ville mene alle indstilninger burde kunne bruges, ellers fjernes fra programmet hvis de alligevel ikke virker.

Æv, havde ellers lige glædet mig da jeg endelig fik det "bygget" med AI's hjælp.
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

Spotten skrev:Endnu en fejl jeg ikke har set før:

Last message repeated 1 times [theora @ 0x1f6e4c0]vp3: first frame not a keyframe

Det virker som om denne SVN gør det dårligere end den forrige, ellers har jeg været uheldig og valgt nogle "forkerte" indstilninger, selvom jeg da ville mene alle indstilninger burde kunne bruges, ellers fjernes fra programmet hvis de alligevel ikke virker.

Æv, havde ellers lige glædet mig da jeg endelig fik det "bygget" med AI's hjælp.

for det første så er ntsc et amerikansk format, her i europa bruger vi pal.
en af de store forskelle er at i usa kører strømmen 60 hz og derfor er ntsc ~30 frames i sekundet (60 fields) hvor vi i europa kører med 50 hz og pal er 25 frames i sekundet (50 fields).

til at lave dvd med menuer osv bruger jeg dvdstyler som er nemt at gå til
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Spotten

Indlæg af Spotten »

soundpartner skrev:
Spotten skrev:Endnu en fejl jeg ikke har set før:

for det første så er ntsc et amerikansk format, her i europa bruger vi pal.
en af de store forskelle er at i usa kører strømmen 60 hz og derfor er ntsc ~30 frames i sekundet (60 fields) hvor vi i europa kører med 50 hz og pal er 25 frames i sekundet (50 fields).

til at lave dvd med menuer osv bruger jeg dvdstyler som er nemt at gå til

Hej.

Ok, jeg kan så sige jeg bruger PAL til at lave DVD's med, ved godt NTSC er et amerikans format.

Klippet jeg starter med at optage, er dog lavet i 1920x1080p 60Hz da min skærm køre med 60Hz. Så den del er vel rigtigt nok?

Samsung Syncmaster 225BW (1680x1050p@60Hz)

Eller skal jeg sætte den ned til 50Hz når jeg optager min skærm?

Den DVD jeg er ved at lave, er nemlig en skærmoptagelse jeg vil lave til en DVD. .ogv formatet, optaget med KDEnlive via recordmydesktop.

Ved ikke om det er derfor den laver disse fejl?

På forhånd tak.

EDIT: Har lige kigget på det program, og synes ikke rigtig jeg kan finde rundt i det med at lave sin egen menu, egen tekst, eget billede. Det ser ud til der kun er nogle få standarder at vælge imellem.