Program hvor man kan gemme tv-kanaler - (Løst)

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
moquai

Program hvor man kan gemme tv-kanaler - (Løst)

Indlæg af moquai »

Findes der et program hvor man kan gemme en url til en tv-kanal som streames over internettet? Jeg forestiller mig, at jeg i et program kan samle en masse links, så som nedenstående eksempel på Sky News og se dem fra dette program i stedet for at skulle finde dem hver gang på nettet.

http://live1.wm.skynews.servecast.net/s ... WMExt=.asf

Hilsen Jan
Senest rettet af moquai 27. jan 2010, 16:36, rettet i alt 2 gange.
Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Program hvor man kan gemme tv-kanaler

Indlæg af Stra »

stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Indlæg af zob »

Lige en enkelt ting inden du går igang. Du skal bruge den seneste version af VLC 1.0.4. Der var en bug i de tidligere version som gjorde at man ikke kunne gemme en playliste. "Save" havde ganske enkelt ikke nogen funktion. Besynderligt men sandt.

Du kan også prøve at installere den lille app der hedder tivion: https://launchpad.net/tivion
Det er stadig meget tidlig i udviklingen, og der er mange af kanalerne der ikke virker. Men der er også en del der fungere helt fint. Men så ville arbejdet være gjort for dig, her er der nemlig allerede tilføjet 447 kanaler som du kan vælge imellem (de af dem der virker). Men prøv det.

Til dem der gerne vil prøve tivion tilføjer jeg her instruktionerne til bruger af ubuntu 9.10.

Kode: Vælg alt

sudo add-apt-repository ppa:shakaran/ppa

sudo aptitude update

sudo aptitude install tivion
moquai

Indlæg af moquai »

zob: Tak for oplysningen om VLC. Jeg kunne rigtigt nok ikke gemme en spilleliste. Hvordan får jeg fat på 1.0.4? I Synaptic hedder VLC 1.0.2.

Tivion virker fint, men bliver lidt uoverskuelig fordi der er så mange kanaler. Og som du selv gør opmærksom på er der flere af dem der ikke virker.

VLC kan afgjort bruges, men findes der et program hvor man kan gemme tv-kanaler lige så elegang som man kan gemme radiokanaler i Rhytmbox? Her højreklikker man på radioikonet i højre side og så kan man skrive adressen som så dukker op i listen. I VLC skal man vist indlæse spillelisten hver gang man vil bruge kanalerne.
zob
Redaktør

Indlæg af zob »

zob
Redaktør

Indlæg af zob »

Jeg fandt en om muligt endnu nemmere metode.
Installér ubuntu-tweak:

sudo aptitude install ubuntu-tweak

Den havner i Programmer-Systemværktøjer-Ubuntu Tweak.

Og installér fra Programmer-Source Center (inde i ubuntu-tweak).
Du skal låse op før du kan gøre noget.
Når du har valgt at tilføje vlc PPA skal du vælge opdatér og derefter bruge din opdateringshåndtering til at opdatere VLC.
Den giver dig godt nok kun 1.0.3 men måske er det nok. Jeg har kun 1.0.2.
Om ikke andet kommer 1.0.4 nok snart til dig ad denne vej også.

Se hvad du synes er lettest.
moquai

Re: Program hvor man kan gemme tv-kanaler - Løst

Indlæg af moquai »

Tak for hjælpen.