[LØST] Lyd problemer HP dv6-1250eo
-
[LØST] Lyd problemer HP dv6-1250eo
Jeg har nogle problemer, jeg kan ikke få lyden til at virke i ubuntu. Jeg har læst rundt omkring på nettet, at der er mange der har samme problemer, men de kan så høre noget lyd når computeren starter op, jeg kan slet ikke presse noget ud
Jeg er helt sprit ny til ubuntu, så jeg har ikke noget forstand på havd jeg skal gøre, jeg håber der er en som kan hjælpe mig.
Jeg læste et sted på ubuntu danmarks hjemmeside at jeg skulle skrive disse oplysninger med:
No LSB modules are available.
Distributor ID: Ubuntu
Description: Ubuntu 9.10
Release: 9.10
Codename: karmic
Linux martin-laptop 2.6.31-17-generic #54-Ubuntu SMP Thu Dec 10 16:20:31 UTC 2009 i686 GNU/Linux
00:00.0 Host bridge: Advanced Micro Devices [AMD] RS780 Host Bridge
00:02.0 PCI bridge: Advanced Micro Devices [AMD] RS780 PCI to PCI bridge (ext gfx port 0)
00:04.0 PCI bridge: Advanced Micro Devices [AMD] RS780 PCI to PCI bridge (PCIE port 0)
00:05.0 PCI bridge: Advanced Micro Devices [AMD] RS780 PCI to PCI bridge (PCIE port 1)
00:06.0 PCI bridge: Advanced Micro Devices [AMD] RS780 PCI to PCI bridge (PCIE port 2)
00:0a.0 PCI bridge: Advanced Micro Devices [AMD] RS780 PCI to PCI bridge (PCIE port 5)
00:11.0 SATA controller: ATI Technologies Inc SB700/SB800 SATA Controller [AHCI mode]
00:12.0 USB Controller: ATI Technologies Inc SB700/SB800 USB OHCI0 Controller
00:12.1 USB Controller: ATI Technologies Inc SB700 USB OHCI1 Controller
00:12.2 USB Controller: ATI Technologies Inc SB700/SB800 USB EHCI Controller
00:13.0 USB Controller: ATI Technologies Inc SB700/SB800 USB OHCI0 Controller
00:13.1 USB Controller: ATI Technologies Inc SB700 USB OHCI1 Controller
00:13.2 USB Controller: ATI Technologies Inc SB700/SB800 USB EHCI Controller
00:14.0 SMBus: ATI Technologies Inc SBx00 SMBus Controller (rev 3a)
00:14.1 IDE interface: ATI Technologies Inc SB700/SB800 IDE Controller
00:14.2 Audio device: ATI Technologies Inc SBx00 Azalia (Intel HDA)
00:14.3 ISA bridge: ATI Technologies Inc SB700/SB800 LPC host controller
00:14.4 PCI bridge: ATI Technologies Inc SBx00 PCI to PCI Bridge
00:18.0 Host bridge: Advanced Micro Devices [AMD] Mobile K10 [Turion X2, Athlon X2, Sempron] HyperTransport Configuration (rev 40)
00:18.1 Host bridge: Advanced Micro Devices [AMD] Family 11h [Turion X2, Athlon X2, Sempron] Address Map
00:18.2 Host bridge: Advanced Micro Devices [AMD] Mobile K10 [Turion X2, Athlon X2, Sempron] DRAM Controller
00:18.3 Host bridge: Advanced Micro Devices [AMD] Mobile K10 [Turion X2, Athlon X2, Sempron] Miscellaneous Control
00:18.4 Host bridge: Advanced Micro Devices [AMD] Mobile K10 [Turion X2, Athlon X2, Sempron] Link Control
01:00.0 VGA compatible controller: ATI Technologies Inc M92 [Mobility Radeon HD 4500 Series]
01:00.1 Audio device: ATI Technologies Inc R700 Audio Device [Radeon HD 4000 Series]
08:00.0 Network controller: Atheros Communications Inc. AR928X Wireless Network Adapter (PCI-Express) (rev 01)
09:00.0 Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL8111/8168B PCI Express Gigabit Ethernet controller (rev 03)
Jeg er helt sprit ny til ubuntu, så jeg har ikke noget forstand på havd jeg skal gøre, jeg håber der er en som kan hjælpe mig.
Jeg læste et sted på ubuntu danmarks hjemmeside at jeg skulle skrive disse oplysninger med:
No LSB modules are available.
Distributor ID: Ubuntu
Description: Ubuntu 9.10
Release: 9.10
Codename: karmic
Linux martin-laptop 2.6.31-17-generic #54-Ubuntu SMP Thu Dec 10 16:20:31 UTC 2009 i686 GNU/Linux
00:00.0 Host bridge: Advanced Micro Devices [AMD] RS780 Host Bridge
00:02.0 PCI bridge: Advanced Micro Devices [AMD] RS780 PCI to PCI bridge (ext gfx port 0)
00:04.0 PCI bridge: Advanced Micro Devices [AMD] RS780 PCI to PCI bridge (PCIE port 0)
00:05.0 PCI bridge: Advanced Micro Devices [AMD] RS780 PCI to PCI bridge (PCIE port 1)
00:06.0 PCI bridge: Advanced Micro Devices [AMD] RS780 PCI to PCI bridge (PCIE port 2)
00:0a.0 PCI bridge: Advanced Micro Devices [AMD] RS780 PCI to PCI bridge (PCIE port 5)
00:11.0 SATA controller: ATI Technologies Inc SB700/SB800 SATA Controller [AHCI mode]
00:12.0 USB Controller: ATI Technologies Inc SB700/SB800 USB OHCI0 Controller
00:12.1 USB Controller: ATI Technologies Inc SB700 USB OHCI1 Controller
00:12.2 USB Controller: ATI Technologies Inc SB700/SB800 USB EHCI Controller
00:13.0 USB Controller: ATI Technologies Inc SB700/SB800 USB OHCI0 Controller
00:13.1 USB Controller: ATI Technologies Inc SB700 USB OHCI1 Controller
00:13.2 USB Controller: ATI Technologies Inc SB700/SB800 USB EHCI Controller
00:14.0 SMBus: ATI Technologies Inc SBx00 SMBus Controller (rev 3a)
00:14.1 IDE interface: ATI Technologies Inc SB700/SB800 IDE Controller
00:14.2 Audio device: ATI Technologies Inc SBx00 Azalia (Intel HDA)
00:14.3 ISA bridge: ATI Technologies Inc SB700/SB800 LPC host controller
00:14.4 PCI bridge: ATI Technologies Inc SBx00 PCI to PCI Bridge
00:18.0 Host bridge: Advanced Micro Devices [AMD] Mobile K10 [Turion X2, Athlon X2, Sempron] HyperTransport Configuration (rev 40)
00:18.1 Host bridge: Advanced Micro Devices [AMD] Family 11h [Turion X2, Athlon X2, Sempron] Address Map
00:18.2 Host bridge: Advanced Micro Devices [AMD] Mobile K10 [Turion X2, Athlon X2, Sempron] DRAM Controller
00:18.3 Host bridge: Advanced Micro Devices [AMD] Mobile K10 [Turion X2, Athlon X2, Sempron] Miscellaneous Control
00:18.4 Host bridge: Advanced Micro Devices [AMD] Mobile K10 [Turion X2, Athlon X2, Sempron] Link Control
01:00.0 VGA compatible controller: ATI Technologies Inc M92 [Mobility Radeon HD 4500 Series]
01:00.1 Audio device: ATI Technologies Inc R700 Audio Device [Radeon HD 4000 Series]
08:00.0 Network controller: Atheros Communications Inc. AR928X Wireless Network Adapter (PCI-Express) (rev 01)
09:00.0 Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL8111/8168B PCI Express Gigabit Ethernet controller (rev 03)
Senest rettet af mts 25. jan 2010, 01:24, rettet i alt 1 gang.
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Re: Lyd problemer HP dv6-1250eo
Først: 90% af alle problemer med lyden skyldes at man har skruet ned et eller andet sted men ikke er klar over det. Utrolig mange ender med at gå gennem mange timers fejlfinding for derefter at opdage (og blive flove over at skulle meddele på forum) at systemet var mutet et eller andet sted.
Mere info om hardware kan du give ved:
Hvad sker der hvis du, i en terminal, skriver:Prøv at se om du kan se noget der er mutet eller skruet ned.
Højreklik også på volumen-kontrollen, vælg lydindstillinger. Især selvfølgelig den øverste "afspilningslydstyrke" er interessant. Men gå lige igennem fanebladen og se om du synes alt ser rimeligt ud.
ALT+F2 og skrive gstreamer-properties. Hvad er der valgt her for audio Default output. Prøv også at brug test-knappen.
Fortæl mere her.
Mere info om hardware kan du give ved:
Kode: Vælg alt
aplay -l
Hvad sker der hvis du, i en terminal, skriver:
alsamixer
Højreklik også på volumen-kontrollen, vælg lydindstillinger. Især selvfølgelig den øverste "afspilningslydstyrke" er interessant. Men gå lige igennem fanebladen og se om du synes alt ser rimeligt ud.
ALT+F2 og skrive gstreamer-properties. Hvad er der valgt her for audio Default output. Prøv også at brug test-knappen.
Fortæl mere her.
-
- Redaktør
- IRC nickname: laoshi
- Geografisk sted: Vejle
Du kan også lige kaste et blik på lyd-afdelingen af christian.arvais faq http://www.freedomnotbeer.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=98&Itemid=102
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"
(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"
(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
-
Hej,
Jeg har tjekket at der ikke er noget som står muted.
martin@martin-laptop:~$ aplay -l
**** List of PLAYBACK Hardware Devices ****
card 0: SB [HDA ATI SB], device 0: STAC92xx Analog [STAC92xx Analog]
Subdevices: 0/1
Subdevice #0: subdevice #0
card 0: SB [HDA ATI SB], device 1: STAC92xx Digital [STAC92xx Digital]
Subdevices: 1/1
card 1: HDMI [HDA ATI HDMI], device 3: ATI HDMI [ATI HDMI]
┌──────────────────[AlsaMixer v1.0.20 (Press Escape to quit)]──────────────────┐
│ Card: HDA ATI SB │
│ Chip: IDT 92HD75B3X5 │
│ View: [Playback] Capture All │
│ Item: Master [dB gain=0.00] │
│ │
│ ┌──┐ ┌──┐ ┌──┐ │
│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ │
│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ │
│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ >
│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ >
│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ >
│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ >
│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ >
│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ >
│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ │
│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ │
│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ Mic In Digital Digital │
│ ├──┤ └──┘ ├──┤ ┌──┐ ┌──┐ │
│ │OO│ │OO│ │MM│ │OO│ │
│ └──┘ └──┘ └──┘ └──┘ │
│ 100 100<>100 100<>100 │
│ < Master > PCM Front Mic Jack IEC958 IEC958 D IEC958 P Digital │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────[AlsaMixer v1.0.20 (Press Escape to quit)]──────────────────┐
│ View: Playback [Capture] All │
│ Item: Capture [dB gain=12.00, 12.00] │
│ │
│ ┌──┐ ┌──┐ ┌──┐ ┌──┐ ┌──┐ ┌──┐ ┌──┐ ┌──┐ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ │ │ │ │ │
│ │▒▒│ │ │ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ │ │ │ │ │
│ L└──┘R └──┘ └──┘ └──┘ └──┘ └──┘ └──┘ └──┘ │
│ CAPTUR ------ ------ ------ ------ ------ │
│ 53<>53 0<>0 74<>74 74<>74 74<>74 74<>74 0<>0 0<>0 │
│ <Capture >Capture DAC0 DAC1 Import0 Import1 Mux Mux 1 │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
│ View: Playback Capture [All] │
│ ┌──┐ ┌──┐ ┌──┐ ┌──┐ │
│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ │ │ │
│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ │ │ │
│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ │ │ │
│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ │ │ >
│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ │ │ >
│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ >
│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ >
│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ >
│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ >
│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ │
│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ │
│ ├──┤ └──┘ ├──┤ Mic In ┌──┐ ┌──┐ Digital └──┘ │
│ │OO│ │OO│ │MM│ │OO│ │
│ └──┘ └──┘ └──┘ └──┘ L R │
│ CAPTUR │
│ 100 100<>100 100<>100 53<>53 │
│ Master PCM Front Mic Jack IEC958 IEC958 D IEC958 P<Capture > │
og under defaultoutput står den til: autodetect
Jeg har tjekket at der ikke er noget som står muted.
martin@martin-laptop:~$ aplay -l
**** List of PLAYBACK Hardware Devices ****
card 0: SB [HDA ATI SB], device 0: STAC92xx Analog [STAC92xx Analog]
Subdevices: 0/1
card 0: SB [HDA ATI SB], device 1: STAC92xx Digital [STAC92xx Digital]
card 1: HDMI [HDA ATI HDMI], device 3: ATI HDMI [ATI HDMI]
│ │
│ ┌──┐ ┌──┐ ┌──┐ │
│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ │
│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ │
│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ >
│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ >
│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ >
│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ >
│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ >
│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ >
│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ │
│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ │
│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ Mic In Digital Digital │
│ ├──┤ └──┘ ├──┤ ┌──┐ ┌──┐ │
│ │OO│ │OO│ │MM│ │OO│ │
│ └──┘ └──┘ └──┘ └──┘ │
│ 100 100<>100 100<>100 │
│ < Master > PCM Front Mic Jack IEC958 IEC958 D IEC958 P Digital │
│ │
│ 53<>53 0<>0 74<>74 74<>74 74<>74 74<>74 0<>0 0<>0 │
│ <Capture >Capture DAC0 DAC1 Import0 Import1 Mux Mux 1 │
│ View: Playback Capture [All] │
│ ┌──┐ ┌──┐ ┌──┐ ┌──┐ │
│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ │ │ │
│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ │ │ │
│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ │ │ │
│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ │ │ >
│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ │ │ >
│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ >
│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ >
│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ >
│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ >
│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ │
│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ │
│ ├──┤ └──┘ ├──┤ Mic In ┌──┐ ┌──┐ Digital └──┘ │
│ │OO│ │OO│ │MM│ │OO│ │
│ └──┘ └──┘ └──┘ └──┘ L R │
│ CAPTUR │
│ 100 100<>100 100<>100 53<>53 │
│ Master PCM Front Mic Jack IEC958 IEC958 D IEC958 P<Capture > │
og under defaultoutput står den til: autodetect
-
- Redaktør
Jeg har lige opdaget at du var ny. Så, velkommen. Og en fin første post med detaljer om ubuntu version og hardware. Det er så nemt at gå til, hvis man skulle få lyst til at hjælpe.
Nå, tilbage til emnet. Er det ikke som om at der er noget muted i alsamixer? Kan du se der hvor der står MM. Prøv at stil dig der også taste 'M' som skifter mellem muted og unmuted.
Her har jeg sakset info om hvordan man bevæger sig rundt i alsamixer fra 'man alsamixer' som du også selv er velkommen til at skrive i en terminal.
EDIT: Du kan også lige prøve at teste med hovedtelefoner. Bare for at se.
Hvis ikke noget af dette virker, så har det måske at gøre med din HDA lyd-chip. Prøv at kikke på denne side: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=843012 Der står rigtig meget, så brug firefox's søgefunktion til at finde overskriften "HDA sound chips", og læs det afsnit. Spørg endelig løs, for lige præcis de problemer der er med HDA chips kan godt være lidt svære at forstå.
Nå, tilbage til emnet. Er det ikke som om at der er noget muted i alsamixer? Kan du se der hvor der står MM. Prøv at stil dig der også taste 'M' som skifter mellem muted og unmuted.
Her har jeg sakset info om hvordan man bevæger sig rundt i alsamixer fra 'man alsamixer' som du også selv er velkommen til at skrive i en terminal.
General Controls
The Left and right arrow keys are used to select the channel (or device, depending on your preferred terminology). You can also use n ("next") and p ("previous").
The Up and Down Arrows control the volume for the currently selected device. You can also use + or - for the same purpose. Both the left and right signals are affected. For independent left and right control, see below.
The B or = key adjusts the balance of volumes on left and right channels.
M toggles muting for the current channel (both left and right). If the hardware supports it, you can mute left and right independently by using , (or <) and . (or >) respectively.
SPACE enables recording for the current channel. If any other channels have recording enabled, they will have their recording function disabled first. This only works for valid input channels, of course.
L re-draws the screen.
Hvis ikke noget af dette virker, så har det måske at gøre med din HDA lyd-chip. Prøv at kikke på denne side: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=843012 Der står rigtig meget, så brug firefox's søgefunktion til at finde overskriften "HDA sound chips", og læs det afsnit. Spørg endelig løs, for lige præcis de problemer der er med HDA chips kan godt være lidt svære at forstå.
-
zob skrev:Jeg har lige opdaget at du var ny. Så, velkommen. Og en fin første post med detaljer om ubuntu version og hardware. Det er så nemt at gå til, hvis man skulle få lyst til at hjælpe.
Her har jeg sakset info om hvordan man bevæger sig rundt i alsamixer fra 'man alsamixer' som du også selv er velkommen til at skrive i en terminal.General Controls
The Left and right arrow keys are used to select the channel (or device, depending on your preferred terminology). You can also use n ("next") and p ("previous").
The Up and Down Arrows control the volume for the currently selected device. You can also use + or - for the same purpose. Both the left and right signals are affected. For independent left and right control, see below.
The B or = key adjusts the balance of volumes on left and right channels.
M toggles muting for the current channel (both left and right). If the hardware supports it, you can mute left and right independently by using , (or <) and . (or >) respectively.
SPACE enables recording for the current channel. If any other channels have recording enabled, they will have their recording function disabled first. This only works for valid input channels, of course.
L re-draws the screen.
Ja jeg er helt ny til det her ubuntu, planen er lidt at jeg vil vænne mig til det istedet for windows.
jeg har lige set alle "skærmene" igennem, og der er skruget helt op for alt...
laoshi: jeg har prøvet at følge den, men der står jo ikke så meget, og det virker ikke rigtigt
-
- Redaktør
Fik du prøvet hovedtelefoner og læst mit sidste link?
-
zob skrev:Fik du prøvet hovedtelefoner og læst mit sidste link?
Så jeg slet ikek du havde skrevet... men ja nu har jeg prøvet hoved telefonerne, og der er heller ikke lyd i dem.
Jeg har også søgt lidt rund på det link du sendte mig... men kan ikek rigtig finde en løsning,
jeg har også prøvet noget af dette: https://wiki.ubuntu.com/Gutsy_Intel_HD_Audio_Controller
men det hjælper heller ikke
-
- Redaktør
I går guidede jeg i lidt det samme prøv at læs mine to poster der dukker op når du klikker her: viewtopic.php?p=58967#p58967 Det skulle gerne være side 2 næsten nederst.
Læg især mærke til det link jeg giver til ubuntudanmark i post 2: viewtopic.php?f=11&t=3713
Det er lidt forældet og nogle af tingene virker ikke helt på samme måde mere, men mere eller mindre.
Som du kan så når du skriver 'aplay -l' så har du følgende chipset: STAC92xx på lydkortet.
Du skal på en eller anden måde finde frem til en options-linje som skal tilføjes nederst i filen /etc/modprobe.d/alsa-base.conf
Det er aldrig godt 100% op for mig hvordan man finder den korrekte linje. Jeg har altid løst problemer med HDA intel kort ved at sørge for at der var skruet op alle steder.
Du kan også prøve at lave søgninger som denne: http://www.google.dk/search?hl=da&safe= ... d=0CBQQpwU
Læg især mærke til det link jeg giver til ubuntudanmark i post 2: viewtopic.php?f=11&t=3713
Det er lidt forældet og nogle af tingene virker ikke helt på samme måde mere, men mere eller mindre.
Som du kan så når du skriver 'aplay -l' så har du følgende chipset: STAC92xx på lydkortet.
Du skal på en eller anden måde finde frem til en options-linje som skal tilføjes nederst i filen /etc/modprobe.d/alsa-base.conf
Det er aldrig godt 100% op for mig hvordan man finder den korrekte linje. Jeg har altid løst problemer med HDA intel kort ved at sørge for at der var skruet op alle steder.
Du kan også prøve at lave søgninger som denne: http://www.google.dk/search?hl=da&safe= ... d=0CBQQpwU
-
- Redaktør
Bemærk dette er post 2/2
Inden du gør noget kunne du prøve at installere backports til alsa.
Reboot.
Reference: post #26 https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+sour ... bug/363870
Læs også andre poster i denne tråd.
Inden du gør noget kunne du prøve at installere backports til alsa.
sudo aptitude install linux-backports-modules-alsa-karmic-generic
Reboot.
-
zob skrev:Bemærk dette er post 2/2
Inden du gør noget kunne du prøve at installere backports til alsa.Kode: Vælg alt
sudo aptitude install linux-backports-modules-alsa-karmic-generic
Reboot.
Jeg har nu fundet ud af med høretelefoner er der MEGET lav musik, når jeg har fået skruet alt op på maks
-
- Redaktør
Hmmm. Og du er helt sikker på alsa-mixeren? De steder hvor der står 'MM' er der mutet.
-
zob skrev:Hmmm. Og du er helt sikker på alsa-mixeren? De steder hvor der står 'MM' er der mutet.
┌─────────────────────────────────[AlsaMixer v1.0.20 (Press Escape to quit)]─────────────────────────────────┐
│ │
│ ┌──┐ ┌──┐ ┌──┐ ┌──┐ ┌──┐ │
│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ │
│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ Mic In Digital Digital Digital │▒▒│ │▒▒│ │
│ ├──┤ └──┘ ├──┤ ┌──┐ ┌──┐ ├──┤ ├──┤ │
│ │OO│ │OO│ │OO│ │OO│ │OO│ │OO│ │
│ └──┘ └──┘ └──┘ └──┘ └──┘ └──┘ │
│ 100 100<>100 100<>100 100 100<>100 │
│ < Master > PCM Front Mic Jack IEC958 IEC958 D IEC958 P Digital Digital PC Beep Speaker │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌─────────────────────────────────[AlsaMixer v1.0.20 (Press Escape to quit)]─────────────────────────────────┐
│ Item: Capture [dB gain=22.50, 22.50] │
│ │
│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ │▒▒│ │
│ 100<>100 100<>100 100<>100 100<>100 100<>100 100<>100 100<>100 100<>100 │
│ <Captu e > Capture DAC0 DAC1 Import0 Import1 Mux Mux 1 │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Som du kan se er der ikke noget der står til mm.
jeg har prøvet at skruge op og ned for de forskellige parametere, og kan godt høre at lyden forsvinder helt hvis jeg skriger ned for nogle af dem... jeg er dog noget i tvivl om IEC958 IEC958 D IEC958 P skal stå på digital elelr analog, det ænder ikke på lyden, så tror ikke de spiller nogle rolle...
-
- Redaktør
Nej. Det du nævner til sidst er vist nogle digitale udgang. Dem bruger du sikkert ikke (så skal du være forbundet med meget specielle kabler og have en ekstern DA-konverter - tror jeg).
Nå. Jeg ved ikke lige nu. Men jeg skal lige spise, så fedt lidt med det, så kikker jeg med senere.
Nå. Jeg ved ikke lige nu. Men jeg skal lige spise, så fedt lidt med det, så kikker jeg med senere.
-
zob skrev:Nej. Det du nævner til sidst er vist nogle digitale udgang. Dem bruger du sikkert ikke (så skal du være forbundet med meget specielle kabler og have en ekstern DA-konverter - tror jeg).
ja jeg leger videre og takker