jeg har de sidste par dage forsøgt at opgradere min firefox fra 3.6 pre til den "rigtige" men det vil ikke lykkes
forsøgte mig med http://www.ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=13&t=9575 uden held
jeg har forsøgt at fjerne alt der ligner browsere fra mozilla uden held heller
hvad gør jeg nu ?
problem med at opgradere firefox fra 3.6 pre til final LØST
problem med at opgradere firefox fra 3.6 pre til final LØST
Senest rettet af icecold 24. jan 2010, 20:14, rettet i alt 1 gang.
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Re: problem med at opgradere firefox fra 3.6 pre til final
Hvorfor mener du ikke det er den "rigtige"?icecold skrev:jeg har de sidste par dage forsøgt at opgradere min firefox fra 3.6 pre til den "rigtige" men det vil ikke lykkes
forsøgte mig med http://www.ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=13&t=9575 uden held
jeg har forsøgt at fjerne alt der ligner browsere fra mozilla uden held heller
hvad gør jeg nu ?
Når du har tilføjet PPA får du den nyeste version, altså en version der er lidt foran den "rigtige" og derfor kaldes den pre.
På mine maskine hedder den ikke mere Namoroka, men Mozilla Firefox, men ikonet er fortsat en blå ræv!
stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Jeg kan sådan set godt forstå at det kan vække undren at man ikke umiddelbart kan installere 3.6 stable fra et eller anden repos. Man kan selvfølgelig have 3.5 i seneste stable release og så kan man have 3.6.1pre og såmænd også 3.7 fra de der daily reps. Men der er sjovt nok, så vidt jeg kan se ingen der har lavet repos med 3.6 stable.
Der er dog en mulighed for at installere 3.6 stable med ubuntuzilla. Der er en vejledning her: http://sourceforge.net/apps/mediawiki/u ... =Main_Page
Jeg mener dog kun at det gælder for 32bit maskiner.
Men 3.6.1pre fungerer nu ganske godt hos mig, men sig til hvis du gerne vil downgrade til 3.6 alligevel, så må vi jo finde ud af noget.
Selvom Preston Gralla går langt over stregen her kan jeg dog godt følge den undren der må have startet hans psykotiske hate-speech.
http://blogs.computerworld.com/15443/ta ... ass_market
Der er dog en mulighed for at installere 3.6 stable med ubuntuzilla. Der er en vejledning her: http://sourceforge.net/apps/mediawiki/u ... =Main_Page
Jeg mener dog kun at det gælder for 32bit maskiner.
Men 3.6.1pre fungerer nu ganske godt hos mig, men sig til hvis du gerne vil downgrade til 3.6 alligevel, så må vi jo finde ud af noget.
Selvom Preston Gralla går langt over stregen her kan jeg dog godt følge den undren der må have startet hans psykotiske hate-speech.
http://blogs.computerworld.com/15443/ta ... ass_market
-
- Geografisk sted: Nordjylland
Namoroka er lidt af en kegle til at arbejde sammen med min Java-install, hvilket egentligt er en smule surt.
Der kommer en pop-op som siger: "Install missing plugins!" og når jeg klikker på den og vælger at installere Java kommer den og fortæller, at Java 6 allerede ér installeret. Jeg har også mulighed for at installere Icedtea6, men den laver mere fis og ballade end gavn, så der er vi lige vidt. Jeg er nu ganske sikker på, at der er tale om en opdatering af en art, som først skal lande. Lucid Lynx, som jeg kører har ingen andre "fejl" end denne, som jeg HELT SELV er skyld i.
Jeg har været about:config igennem for at se, om jeg kan tvinge FF til at lege med Java6, men der er ikke lige noget som gør det muligt, eller også ved jeg ikke, hvad jeg skal kigge efter.
Problemet er nu ikke så stort. Google Chrome browseren tager over når det gælder de sider, som kræver Java, og resten er, som sagt, sikkert et spørgsmål om opdatering.
Skulle måske lige indskyde, at jeg kører Lucid Lynx i 64 bit udgave, og dermed også FF.
Der kommer en pop-op som siger: "Install missing plugins!" og når jeg klikker på den og vælger at installere Java kommer den og fortæller, at Java 6 allerede ér installeret. Jeg har også mulighed for at installere Icedtea6, men den laver mere fis og ballade end gavn, så der er vi lige vidt. Jeg er nu ganske sikker på, at der er tale om en opdatering af en art, som først skal lande. Lucid Lynx, som jeg kører har ingen andre "fejl" end denne, som jeg HELT SELV er skyld i.
Jeg har været about:config igennem for at se, om jeg kan tvinge FF til at lege med Java6, men der er ikke lige noget som gør det muligt, eller også ved jeg ikke, hvad jeg skal kigge efter.
Problemet er nu ikke så stort. Google Chrome browseren tager over når det gælder de sider, som kræver Java, og resten er, som sagt, sikkert et spørgsmål om opdatering.
Skulle måske lige indskyde, at jeg kører Lucid Lynx i 64 bit udgave, og dermed også FF.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
-
- Redaktør
Problemet med at nedgradere fra 3.6.1pre til 3.6 stable, kan tilsyneladende også omgås ved at installere swiftfox i stedet for firefox: http://www.webupd8.org/2010/01/swiftfox ... The+WWW%29
Så ubuntuzilla eller swiftfox er vejen frem hvis 3.5 er for gammel eller 3.6.1pre (eller 3.7) er for ny - så vidt jeg kan se.
Så ubuntuzilla eller swiftfox er vejen frem hvis 3.5 er for gammel eller 3.6.1pre (eller 3.7) er for ny - så vidt jeg kan se.
-
prøv detteJimmyfj skrev:Namoroka er lidt af en kegle til at arbejde sammen med min Java-install, hvilket egentligt er en smule surt.
Kode: Vælg alt
sudo ln -s /opt/java/32/jre1.6.0_18/plugin/i586/ns7/libjavaplugin_oji.so ~/.mozilla/plugins/
sudo ln -s /usr/lib/jvm/java-6-sun-1.6.0.18/jre/lib/i386/libnpjp2.so /usr/lib/xulrunner-addons/libnpjp2.so
NB. måske skal du ændre jre1.6.0_18 til jre1.6.0_16, hvis det er den version du kører med.
Og i386 til amd64 hvis det er 64 bit du kører med.
Du tjekker din java version ved at i terminal at skrive
java -version
Stra
stra
-
fejl post
stra
Tusind tak stra.
Jeg kan se at den nu skriver 3.6.1 pre. Det var et tema som dækkede for det med sin "reklame"
og nu kalder den sig i det mindste Firefox beta på genvejen i panelet, efter en genstart. den er stadig blå og i åben tilstand kalder den sig namoroka
men java delen driller lidt endnu.
Nå men i hvert fald har jeg fundet ud af at det ikke er alle tilføjelser der er med på det nyeste
Det må jeg se om jeg kan lege med. Jeg har tidligere haft held med at ændre i rdf filen inde xpi-filen. (men det kan gå pænt meget galt)
Jeg kan se at den nu skriver 3.6.1 pre. Det var et tema som dækkede for det med sin "reklame"
og nu kalder den sig i det mindste Firefox beta på genvejen i panelet, efter en genstart. den er stadig blå og i åben tilstand kalder den sig namoroka
Nå men i hvert fald har jeg fundet ud af at det ikke er alle tilføjelser der er med på det nyeste
Det må jeg se om jeg kan lege med. Jeg har tidligere haft held med at ændre i rdf filen inde xpi-filen. (men det kan gå pænt meget galt)
-
- IRC nickname: sound
icecold skrev:Tusind tak stra.
tjaa du har nu lært at det nyeste nye ikke altid er bedre...
der erc en grund til at ubuntu beholder den version i rkiverne som er stable (firefox 3,5) og så efter ½ år (næste release) så kan der komme en ny version med i arkiverne
soundpartner skrev:tjaa du har nu lært at det nyeste nye ikke altid er bedre...
der erc en grund til at ubuntu beholder den version i rkiverne som er stable (firefox 3,5) og så efter ½ år (næste release) så kan der komme en ny version med i arkiverne
Så kan jeg lære dét kan jeg
Altid godt med ny lærdom