Problemer med firefox

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
beginner
IRC nickname: be

Problemer med firefox

Indlæg af beginner »

OK, nu kommer jeg altså med endnu et spørgesmål, håber ikke at I er trætte af mig T_T for ellers er jeg virkeligt på spanden og blive nødt til at hoppe tilbage til windows

Den firefox, der kom med ubuntu 9.10, som jeg har installeret er MEGET langsom, når man arbejder med flere faner på den samme browse. Især når man ruller op/ned (på bærbar, ved ikke hvordan det er med musen).

-Er der en måde man kan fixe det?
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Problemer med firefox

Indlæg af lath »

beginner skrev:OK, nu kommer jeg altså med endnu et spørgesmål, håber ikke at I er trætte af mig T_T for ellers er jeg virkeligt på spanden og blive nødt til at hoppe tilbage til windows

Den firefox, der kom med ubuntu 9.10, som jeg har installeret er MEGET langsom, når man arbejder med flere faner på den samme browse. Især når man ruller op/ned (på bærbar, ved ikke hvordan det er med musen).

Du er helt sikker på at du mener faneblade og ikke vinduer?
Er det flere vinduer, så brug flere faneblade, da du ellers har en forkert brugeradfærd over for programmet - og det kan hverken Firefox eller Ubuntu reparere på uden at du opnår dårligere performance.

Tjek også om du har nok arbejdshukommelse (RAM) i maskinen. Det kan være at Linux kernen lige nu bliver nødt til at disk-swappe hvilket gør din computer mindst en faktor 10 gange langsommere, når Linux kernen løber tør for arbejdshukommelse.

Post lige resultatet af denne kommando udført fra Terminal, fra Programmer > Tilbehør menuen:

Kode: Vælg alt

free -mt

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

lath skrev:
beginner skrev:OK, nu kommer jeg altså med endnu et spørgesmål, håber ikke at I er trætte af mig T_T for ellers er jeg virkeligt på spanden og blive nødt til at hoppe tilbage til windows

Du er helt sikker på at du mener faneblade og ikke vinduer?
Er det flere vinduer, så brug flere faneblade, da du ellers har en forkert brugeradfærd over for programmet - og det kan hverken Firefox eller Ubuntu reparere på uden at du opnår dårligere performance.

Tjek også om du har nok arbejdshukommelse (RAM) i maskinen. Det kan være at Linux kernen lige nu bliver nødt til at disk-swappe hvilket gør din computer mindst en faktor 10 gange langsommere, når Linux kernen løber tør for arbejdshukommelse.

Post lige resultatet af denne kommando udført fra Terminal, fra Programmer > Tilbehør menuen:

Kode: Vælg alt

free -mt

/Lars

vi kan også være ude i den klassiske ipv6 vs ipv4 problematik. prøv at slå ipv6 helt fra under network-manageren, eller endnu bedre at skifte dns til open-dns (søg på open-dns her på forum) det fikser det for mange
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
beginner
IRC nickname: be

Indlæg af beginner »

total used free shared buffers cached
Mem: 3023 560 2462 0 41 239
-/+ buffers/cache: 279 2743
Swap: 0 0 0
Total: 3023 560 2462
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

beginner skrev:
total used free shared buffers cached
Mem: 3023 560 2462 0 41 239
-/+ buffers/cache: 279 2743
Swap: 0 0 0
Total: 3023 560 2462

Ja, det er ikke RAM problemer du har, ca. 2,4 GiB fri hukommelse, og du bruger slet ikke swap. :)

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags