-jeg kan tilslutte mp3'en til computeren
-jeg kan overføre musik filer til mp3'en
Men hvorfor kan jeg ikke finde de musik filer (i selve mp3)? Efter jeg har fjernet mp3'en fra compueren. Den virkede meget fint, da jeg havde vista.
Når jeg tilslutter den til computeren igen, ligger de musik filer sørme i mp3's musik mappen i computer.
Håber nogen kan hjælpe mig
Creative Zen problem
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Re: Creative Zen problem
Jeg har lige være igennem den der. Jeg er endt med en død zen micro. Problemet er sandsynligvis din firmware version. Du har sikkert version 2,et eller andet. Du skal have version 1.et eller andet.
Pas på når du leger med firmware. Min er i hvert fald død indtil jeg finder en windows computer med en windows media player version ældre end 10 (10 dur heller ikke).
Fra firmware version 2 og senere tror jeg kun du kan bruge windows media player, eller creative egen software til overførsel og det virker vist ikke på linux.
Jeg ved godt at den bliver fundet og alt ser ud til at være i skønneste orden og jeg må indrømme, jeg forstår heller ikke hvor filerne bliver af, hvorfor man ikke kan se dem når de er på zen, gennem zen, når man godt kan se dem på zen, gennem nautilus.
Pas på når du leger med firmware. Min er i hvert fald død indtil jeg finder en windows computer med en windows media player version ældre end 10 (10 dur heller ikke).
Fra firmware version 2 og senere tror jeg kun du kan bruge windows media player, eller creative egen software til overførsel og det virker vist ikke på linux.
Jeg ved godt at den bliver fundet og alt ser ud til at være i skønneste orden og jeg må indrømme, jeg forstår heller ikke hvor filerne bliver af, hvorfor man ikke kan se dem når de er på zen, gennem zen, når man godt kan se dem på zen, gennem nautilus.
-
- IRC nickname: sound
zob skrev:Jeg har lige være igennem den der. Jeg er endt med en død zen micro. Problemet er sandsynligvis din firmware version. Du har sikkert version 2,et eller andet. Du skal have version 1.et eller andet.
uha det er er skam meget simpelt... drm... ikke sådan som man normalt ser drm, men alle de nyere windows mediaplayers de stempler mp3-filer, når de bliver lagt på din afspiller således at det ikke umidelbart kan overføres til en anden maskine. dette er noget som pladeindustrien har kæmpet for i årevis og det er så lykkedes for dem at få det indført.
zen tjekker så åbennbart for dette stempel og er det der ikke så vil den ikke acceptere filen.
-
- Redaktør
zen tjekker så åbenbart for dette stempel og er det der ikke så vil den ikke acceptere filen.
Det lyder helt korrekt. Men kun efter version 2 firmwaren til Zen Micro. Da indførte man playsforsure: http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_PlaysForSure
Derfor handler det om at få firmwaren nedgraderet og det var i den proces at jeg kom til at slette min firmware. Den kan dog stadig boote til en slags BIOS, men jeg kan ikke bruge den til noget.
Der er en eller anden runtime-et eller andet snavs på alle windows computere med nyere mediaplayer der ligesom overtager styringen med zen micro så snart man tilslutter den og derfor virker deres firmware opdatering ikke på disse computere.
Så. Det drejer sig tilsyneladende om at få fingrene i et gammelt hakkebræt af en windows-maskine. Så skulle efter sigende fungere.