Når jeg på Internettet med Mozilla Firefox finder for eksempel .pdf-filer, gemmes de i Downloads, og der åbnes et vindue som hedder Downloads. Nogle gange har jeg igen haft brug for en af filerne i Downloads, men jeg kan ikke finde dem - heller ikke med
Jeg gik lige ind i Firefox indstillingerne og kiggede (under fanen "Overordnet"), og der kan jeg se jeg huskede forkert... standard indstillingen er Dokumenter i hjemmemappen
Jeg tænkte ikke lige på at tjekke det igår aftes at jeg ikkje tog fejl, inden jeg svarede (oops)...
I mellemtiden har jeg set, at jeg fra Mozilla Forefox kan vælge Tools > Downloads (eller Ctrl+Shift+Y) og således åbne vinduet med mine downloads. Så nu klarer jeg mig på denne måde.
Tak fordi du gider beskæftige dig med mit spørgsmål.
Det viser sig, at mine downloads ligger i /home/[mit navn]/Downloads, men her ligge der kun 3 filer. Hvis jeg går ind i Firefox og vælger Tools > Downloads åbnes et vindue med ca. 100 filer.
Har du eller andre forklaringen på, hvor de øvrige gemmer sig?
Du kan jo prøve at finde en fil på listen (CTRL+SHIFT+Y) som du ikke kan genfinde i mappen. Højreklik på den og vælg "open containing folder" og se hvor du lander. Hvis "open containing folder" er greyed out, er det sandsynligvis fordi du i mellemtiden har slettet filen eller flyttet den. Jeg har altid firefox til at spørge mig, hvor jeg vil gemme. Ellers får jeg et gevaldigt rod i den downloadmappe. Men det er nok en temperamentssag.
zob skrev:Du kan jo prøve at finde en fil på listen (CTRL+SHIFT+Y) som du ikke kan genfinde i mappen. Højreklik på den og vælg "open containing folder" og se hvor du lander. Hvis "open containing folder" er greyed out, er det sandsynligvis fordi du i mellemtiden har slettet filen eller flyttet den. Jeg har altid firefox til at spørge mig, hvor jeg vil gemme. Ellers får jeg et gevaldigt rod i den downloadmappe. Men det er nok en temperamentssag.
det du åbner med [Ctrl][shift][y] er din downloadhistorik altså en liste med alle de ting du har downloadet gennem tiden. dette betyder ikke at de stadig ligger på maskinen, men så vidt jeg husker har du mulighed for at downloade igen
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd
Webmaster og stifter af: Hvor du finder scripts til en hver situation
Zob har ret. Jeg kan kun åbne de filer, som ligger i Downloads.
Jeg har også prøvet at dobbelt-klikke på et af de filnavne, som ikke ligger i /home/[mit navn]/Downloads, men det sker der ikke noget ved. Nu har jeg ændret indstillingen, så jeg selv bestemmer hvor filerne skal ligge.
Men det væsentligste for mig er nu, at jeg forstår, at Firefox > Tools > Downloads viser en historik, mens /home/[mit navn]/Downloads indeholder de filer, som Firefox af uransagelige årsager har valgt at gemme.