Hej.
Jeg har et problem.
Hvis jeg skal overføre gamle filer som SMS, kontakter og billeder og sådan til min nye tlf, hvordan gør jeg så dette uden Windows?
Eller kan jeg gøre det i Virtualbox med XP f.eks.
På forhånd tak.
Alternativ til Nokia PC Suite i Ubuntu 9.10 64 bit (Gem SMS)
-
- IRC nickname: Sp0t
- Geografisk sted: Jamaica
-
- Geografisk sted: Køge
Re: Alternativ til Nokia PC Suite i Ubuntu 9.10 64 bit (Gem SMS)
måske i virtualbox hvis du kan få forbindelse til din telefon.
En hurtig søgning i Ubuntu software center, resulterede i "wammu". Ligner et progrma der måske kan bruges?
En hurtig søgning i Ubuntu software center, resulterede i "wammu". Ligner et progrma der måske kan bruges?
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Spotten skrev:Hej.
Jeg har et problem.
Hvis jeg skal overføre gamle filer som SMS, kontakter og billeder og sådan til min nye tlf, hvordan gør jeg så dette uden Windows?
Eller kan jeg gøre det i Virtualbox med XP f.eks.
På forhånd tak.
Du kan sagtens bruge Nokia PC Suite i en Windows som kører under virtualbox.
En anden mulighed er Wammu over en Bluetooth forbindelse. Wammu vil bruge hayes AT GSM kommandoer til at hente/gemme SMSm kontakter og ligende. Husk at oprette Bluetooth forbindelsen før, du starter Wammu. Opret en foorbindelse til telefonen med Wammus 'Phone Wizard' menupunkt i Wammus 'Wammu' menu.
Hvad billeder angår kan lægge dem på Nokia telefon via et USB kabel, når Nokia telefonen leger USB flash drev.
Du må selv rode med installation af Bluetooth - er du heldig er din computer født med Bluetooth, og Ubuntu har allerede fundet den.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
Jeg siger mange tak til jer begge 2!
Fik det ordnet med Nokia PC Suite i XP via Virtualbox, men jeg vil da lige prøve det wammu også da det ikke helt lykkedes at få sendte beskeder med, selvom de blev gemt.
Men tak for hjælpen!
Fik det ordnet med Nokia PC Suite i XP via Virtualbox, men jeg vil da lige prøve det wammu også da det ikke helt lykkedes at få sendte beskeder med, selvom de blev gemt.
Men tak for hjælpen!
-
Hej igen.
Har nu testet dette "wammu" med min Nokia E61 som bruger Symbian OS.
Det virker ikke helt som det skal.
Vælger OBEX over Bluetooth.
Ved ikke helt hvad der gør det ikke vil virke.
På forhånd tak.
På forhånd tak.
-
Spotten skrev:Hej igen.
På forhånd tak.
Det forstår jeg godt. OBEX er til overførsel af binære objekter. Det virker ikke altid.
Prøv i stedet at oprette en seriel forbindelse. Den type forbindelse hedder "RFCOMM", da den protokol emulerer en seriel forbindelse over et Bluetooth link.
Over RFCOMM kan WAMMU afgive Hayes AT GSM kommandoer til terminalen for at hente og lagre kontakter, og SMSer på den.
Teknisk snik-snak du kan springe over:
Mere teknisk om Hayes AT GSM kommandoer for Nokia terminaler: http://wiki.forum.nokia.com/index.php/AT_Commands
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
lath skrev:Spotten skrev:Hej igen.
På forhånd tak.
Det forstår jeg godt. OBEX er til overførsel af binære objekter. Det virker ikke altid.
Prøv i stedet at oprette en seriel forbindelse. Den type forbindelse hedder "RFCOMM", da den protokol emulerer en seriel forbindelse over et Bluetooth link.
Over RFCOMM kan WAMMU afgive Hayes AT GSM kommandoer til terminalen for at hente og lagre kontakter, og SMSer på den.
Teknisk snik-snak du kan springe over:
Mere teknisk om Hayes AT GSM kommandoer for Nokia terminaler: http://wiki.forum.nokia.com/index.php/AT_Commands
/Lars
Ahh ok, jeg bruger bare denne OBEX normalt når jeg sender musik og billeder til min Nokie E61, hvilket ellers virker fint!
Men det må jeg lige se nærmere på så! Mange tak for hjælpen endnu en gang!
-
Hej igen.
Når jeg starter Wammu, så synes jeg ikke rigtigt at kunne se noget med RFCOMM.
Hvor finder jeg det henne?
På forhånd tak.
På forhånd tak.
-
Spotten skrev:Hej igen.
På forhånd tak.
I et tidligere indlæg skrev jeg:
lath skrev:Husk at oprette Bluetooth forbindelsen før, du starter Wammu. Opret en forbindelse til telefonen med Wammus 'Phone Wizard' menupunkt i Wammus 'Wammu' menu.
Det hedder enten seriel forbindelse eller RFCOMM - såvidt jeg husker det. Der kunne også stå noget med AT kommandoer
Jeg kan ikke lige finde min USB Bluetooth adapter, så jeg kan ikke fortælle dig præcis hvad jeg gør med min Nokia N95.
Edit:
Bemærk at der i Phone Wizard er et link (http://cihar.com/gammu/phonedb) du kan bruge hvis du ikke har nogen ide om hvad du skal gøre for at oprette en forbindelse til din telefon.
/Lars
-
lath skrev:Spotten skrev:Hej igen.
På forhånd tak.
I et tidligere indlæg skrev jeg:lath skrev:Husk at oprette Bluetooth forbindelsen før, du starter Wammu. Opret en forbindelse til telefonen med Wammus 'Phone Wizard' menupunkt i Wammus 'Wammu' menu.
Det hedder enten seriel forbindelse eller RFCOMM - såvidt jeg husker det. Der kunne også stå noget med AT kommandoer
Jeg kan ikke lige finde min USB Bluetooth adapter, så jeg kan ikke fortælle dig præcis hvad jeg gør med min Nokia N95.
Edit:
Bemærk at der i Phone Wizard er et link (http://cihar.com/gammu/phonedb) du kan bruge hvis du ikke har nogen ide om hvad du skal gøre for at oprette en forbindelse til din telefon.
/Lars
Hmm..
Jeg kan se via. mit bluetooth ikon at min tlf ER tilgængelig i Ubuntu 9.10 64 bit, der kommer jeg direkte i tlf samt hukommelseskort der sidder i den.
Efter hvad jeg kan se, kræver dette man installere noget på sin tlf for at wammu vil virke, der er dog så mange mulighed, alle på engelsk, som ikke er mit bedste sprog og jeg vil mene jeg har prøvet alt undtagen direkte USB forbindelse da jeg ikke har tilslutte den via. det.
-
Spotten skrev:lath skrev:Spotten skrev:Hej igen.
På forhånd tak.
I et tidligere indlæg skrev jeg:lath skrev:Husk at oprette Bluetooth forbindelsen før, du starter Wammu. Opret en forbindelse til telefonen med Wammus 'Phone Wizard' menupunkt i Wammus 'Wammu' menu.
Edit:
/Lars
Hmm..
Jeg kan se via. mit bluetooth ikon at min tlf ER tilgængelig i Ubuntu 9.10 64 bit, der kommer jeg direkte i tlf samt hukommelseskort der sidder i den.
Efter hvad jeg kan se, kræver dette man installere noget på sin tlf for at wammu vil virke, der er dog så mange mulighed, alle på engelsk, som ikke er mit bedste sprog og jeg vil mene jeg har prøvet alt undtagen direkte USB forbindelse da jeg ikke har tilslutte den via. det.
Jeg ved med sikkerhed at man skal ikke installere noget på telefonen, hvis den hedder Nokia N95 (Symbian s60 r3 OS), eller Sony Ericsson 810i.
Softwaren er ifølge GSM standarden indbygget i alle telefoner, da de alle kan bruge hayes AT GSM kommandoer via en hayes AT fortolker.
/Lars
-
Hej igen.
Ved det er Symbian OS, men kan ikke huske hvilken version det er, mener det er r3 eller hvad den hedder, men jeg har en Nokia E61, ved ikke om det siger dig noget?
Kan ikke rigtigt skabe forbindelse til min tlf i Wammu selvom jeg godt kan via min bluetooth, der kan jeg både se filer og hente filer, dog ikke SMS og lign.
Ved det er Symbian OS, men kan ikke huske hvilken version det er, mener det er r3 eller hvad den hedder, men jeg har en Nokia E61, ved ikke om det siger dig noget?
Kan ikke rigtigt skabe forbindelse til min tlf i Wammu selvom jeg godt kan via min bluetooth, der kan jeg både se filer og hente filer, dog ikke SMS og lign.