Ubuntu 7.10?

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Louis
Geografisk sted: Sydsjælland, Danmark

Ubuntu 7.10?

Indlæg af Louis »

Hvor stabil er Ubuntu 7.10 pt.?
Er den stabil nok, til at man kan opgradere?
Mvh. Louis
Hjemmeside: http://www.louis.dk
Mail: louis@louis.dk
MSN: louis@louis.dk
Jabber: louis@jabber.dk (ikke en mailadresse)
Registreret Linuxbruger nr.: 405248
tbresson

Ubuntu 7.10?

Indlæg af tbresson »

Det kommer an på hvor glad du er for dit system.

Som udgangspunkt skal du kun opgradere til deres beta software sålænge du ikke kan tåle at tabe dit arbejde.

Jeg har haft den installeret - og det virkede stabilt på min pc (deres 1. beta release), men alt hardware er jo forskelligt :)

Prøv det evt. i VirtualBox
Louis
Geografisk sted: Sydsjælland, Danmark

Ubuntu 7.10?

Indlæg af Louis »

tbresson skrev:Det kommer an på hvor glad du er for dit system.

Som udgangspunkt skal du kun opgradere til deres beta software sålænge du ikke kan tåle at tabe dit arbejde.

Jeg har haft den installeret - og det virkede stabilt på min pc (deres 1. beta release), men alt hardware er jo forskelligt :)

Prøv det evt. i VirtualBox

Har prøvet det i VB. Installere den i dualboot :)
Mvh. Louis
Hjemmeside: http://www.louis.dk
Mail: louis@louis.dk
MSN: louis@louis.dk
Jabber: louis@jabber.dk (ikke en mailadresse)
Registreret Linuxbruger nr.: 405248
Pihl
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Ubuntu 7.10?

Indlæg af Pihl »

Jeg læste en artikel, som mente at Tribe 4 var så stabil, at det var helt kedeligt - af en alpha at være :P

Meen, min erfaring med testversioner er nu, at én forkert lille handling kan vise sig at crashe systemet.
Hvis ens system ikke er vigtigere, end at man tør tag chancen for at den skal geninstalleres, så kan man roligt springe på Tribe 4. Men er man dødsensræd for at miste fx dokumenter, så skal man vente på at den bliver helt stabil.

I øvrigt er jeg ikke sikker på, at jeg nogensinde kommer til at anbefale Gutsy Gibbon til førstegangs-linuxbrugere. Gutsy ER en distro, hvor der bliver prøvet helt nye ting, og det er meget muligt, at det vil gå udover stabiliteten.
Det så vi faktisk med Edgy Eft, som udkom sidst efterår, og som var så forholdsvis ustabil pga de mange nyafprøvede ting, at man anbefalede nybegyndere at installer Dapper i stedet for.

Men nu får vi at se :)
eitreach
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Ubuntu 7.10?

Indlæg af eitreach »

Nu er det jo heller ikke fordi Feisty er helt forældet, bare fordi Gutsy kommer ud. Mht. det visuelle, så er Compiz jo allerede med - det skal bare slåes til via et flueben i en menu, eksempelvis.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
Pihl
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Ubuntu 7.10?

Indlæg af Pihl »

Ork nej, Feisty er selvfølgelig ikke forældet. Selv Dapper Drake (6.04), som udkom sommeren sidste år, bliver ikke forældet før om nogle år. Man skulle huske på, at Ubuntus release-cycle er væsentlig anderledes end Microsofts, som udgiver et nyt system, og temmeligt hurtigt derefter gør tidligere Windows udgaver forældet.

Se bare med Vista: Kort tid efter lanceringen bekendtgjorde man, at det ikke længere skulle være muligt at købe XP. Selvfølgelig for at gøre den hurtig forældet og tvinge folk over til Vista. Men by popular demand måtte bl.a. Dell fortsætte med at sælge XP, da folk ikke var parat til at udskifte alt (hardware og software).

Det er ikke tilfældet med Ubuntu, som qua sine halvårlige releases giver folk muligheden for løbende at opgradere sit system, og dermed altid være med i udviklingen. Ønskes stabilitet over alt, har man muligheden for at køre med LTS (Long Term Supported) versionerne i 5 år, før der ikke supporteres på den længere. Lidt á la The Windows-Way.
Volle
Geografisk sted: Odense

Gutsy Gibbon

Indlæg af Volle »

Hvis nu man installere trial 4 Gutsy Gibbon, vil den så løbbende blive opdateret og ende med at blive den færdige version ?
Mvh Volle
Hardy Heron 8.04 - Compiz Fusion på Zepto 6214
Jimmyfj
Geografisk sted: Nordjylland

Ubuntu 7.10?

Indlæg af Jimmyfj »

eitreach skrev:Nu er det jo heller ikke fordi Feisty er helt forældet, bare fordi Gutsy kommer ud. Mht. det visuelle, så er Compiz jo allerede med - det skal bare slåes til via et flueben i en menu, eksempelvis.

Det er fuldstændig korrekt at hverken Dapper, Edgy eller Feisty er forællet. Gusty er blot den distro, som virkelig er i stand til at give Vista baghjul for alvor.

Jeg sidder i skrivende stund på 7.10 Gusty Gibbon, og jeg har intet at klage over med hensyn til stabilitet. Den er eminent, næsten kedeligt stabil, hvis man kan sige det sådan. Men denne "kedelige" stabilitet er, for mig, blot et bevis på, at Ubuntu virkelig ER noget helt for sig selv. Og jeg glæder mig, i den grad til at se, hvor meget mere der når at komme med i Final Release.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"

Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
spook
Geografisk sted: Gram//Skanderborg//Århus

Ubuntu 7.10?

Indlæg af spook »

Jeg skal hjem og installere Gutsy Gibbon T4 i dag :)

Glæder mig som et lille barn! Fik hentet den i aftes, og i modsætning til tribe 3, så kan den hitte ud af mit grafikkort nu. (Intel onboard, Extreme Crap Edition).

Når I siger den er så stabil, så vil jeg nøjes med at tage backup af vores homedirs, og installere den "rigtigt", i stedet for min oprindelige plan med at smække en anden disk i den bærbare. :)
Billede
Artificial Intelligence
Geografisk sted: Køge

Ubuntu 7.10?

Indlæg af Artificial Intelligence »

Hvis man er newbie skal man ikke og ligge of rode med Development release - MEN hvis man ikke kan lade være; Dual boot imellem 7.04 og 7.10