Når jeg laver en forespørgsel i MySql via PHP5 på localhost får jeg hele indholdet af den tabel jeg spørger på, med det samme PHP script på min hjemmeside og database hos Surftown er der ingen problemer.
Der er installeret : PHP Version 5.2.10-2ubuntu6.4 - Apache 2.0 Handler (Apache/2.2.12 (Ubuntu)) - MySql Client API version 5.1.37 - MySql Server version: 5.1.37-1ubuntu5 (Ubuntu).
Forespørgsler direkte i MySql er OK.
Fejl ved træk fra Mysql med PHP5
-
- IRC nickname: Karlby
- Geografisk sted: Odense
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: Fejl ved træk fra Mysql med PHP5
PrebenK skrev:Når jeg laver en forespørgsel i MySql via PHP5 på localhost får jeg hele indholdet af den tabel jeg spørger på, med det samme PHP script på min hjemmeside og database hos Surftown er der ingen problemer.
Der er installeret : PHP Version 5.2.10-2ubuntu6.4 - Apache 2.0 Handler (Apache/2.2.12 (Ubuntu)) - MySql Client API version 5.1.37 - MySql Server version: 5.1.37-1ubuntu5 (Ubuntu).
Kig lidt på "Hvordan får jeg den bedste hjælp!" på https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=24&t=2279
Det indeholder ting som folk glemmer, når de beder om support.
I dit tilfælde ville jeg mene at konfigurationsfiler og kildekode - både råt SQL, og PHP script, og database SQL oprettelsesscript, samt tabel SQL oprettelsesscript - er interessante
Dertil også hvilken port MySQL lytter på, på din hjemme-host, og på dit webhotel
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- IRC nickname: jlouis
lath skrev:PrebenK skrev:Når jeg laver en forespørgsel i MySql via PHP5 på localhost får jeg hele indholdet af den tabel jeg spørger på, med det samme PHP script på min hjemmeside og database hos Surftown er der ingen problemer.
Kig lidt på "Hvordan får jeg den bedste hjælp!" på https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=24&t=2279
Det indeholder ting som folk glemmer, når de beder om support.
I dit tilfælde ville jeg mene at konfigurationsfiler og kildekode - både råt SQL, og PHP script, og database SQL oprettelsesscript, samt tabel SQL oprettelsesscript - er interessante
Dertil også hvilken port MySQL lytter på, på din hjemme-host, og på dit webhotel
/Lars
Vi vil rigtigt gerne se kode, ja vi vil.
-
- IRC nickname: Karlby
- Geografisk sted: Odense
Koden er her
<?php
//seek_db.php
include "common_db.inc";
$link_id = db_connect();
switch ($Question1)
{
Case "song_name";
$result = mysql_query("select artist.artist_name, song.song_name, cd.cd_title, right(recordlabel.record_label_name,2) medie from artist, song, cd, recordlabel where artist.artist_id = song.artist_id and song.cd_id = cd.cd_id and cd.record_label_id = recordlabel.record_label_id and Song_name like '%$Titel%'");
break;
Case "artist_name";
mysql_query("SET NAMES 'latin1_danish_ci'");
$result = mysql_query("select artist.artist_name, song.song_name, cd.cd_title, right(recordlabel.record_label_name,2) medie from artist, song, cd, recordlabel where artist.artist_id = song.artist_id and song.cd_id = cd.cd_id and cd.record_label_id = recordlabel.record_label_id and artist_name like '$Titel'");
break;
default;
$result = mysql_query("select artist.artist_name, song.song_name, cd.cd_title, right(recordlabel.record_label_name,2) medie from artist, song, cd, recordlabel where artist.artist_id = song.artist_id and song.cd_id = cd.cd_id and cd.record_label_id = recordlabel.record_label_id and cd_title like '%$Titel%'");
break;
}
for ($i = mysql_num_rows($result)-1; $i >=0; $i--)
{
mysql_data_seek($result, $i);
$query_data = mysql_fetch_array($result);
echo $query_data["artist_name"], " -- synger -- ", $query_data["song_name"], " -- på ", $query_data["medie"], " -- ", $query_data["cd_title"], "<br>";
}
?>
/PrebenK
<?php
//seek_db.php
include "common_db.inc";
$link_id = db_connect();
switch ($Question1)
{
Case "song_name";
$result = mysql_query("select artist.artist_name, song.song_name, cd.cd_title, right(recordlabel.record_label_name,2) medie from artist, song, cd, recordlabel where artist.artist_id = song.artist_id and song.cd_id = cd.cd_id and cd.record_label_id = recordlabel.record_label_id and Song_name like '%$Titel%'");
break;
Case "artist_name";
mysql_query("SET NAMES 'latin1_danish_ci'");
$result = mysql_query("select artist.artist_name, song.song_name, cd.cd_title, right(recordlabel.record_label_name,2) medie from artist, song, cd, recordlabel where artist.artist_id = song.artist_id and song.cd_id = cd.cd_id and cd.record_label_id = recordlabel.record_label_id and artist_name like '$Titel'");
break;
default;
$result = mysql_query("select artist.artist_name, song.song_name, cd.cd_title, right(recordlabel.record_label_name,2) medie from artist, song, cd, recordlabel where artist.artist_id = song.artist_id and song.cd_id = cd.cd_id and cd.record_label_id = recordlabel.record_label_id and cd_title like '%$Titel%'");
break;
}
for ($i = mysql_num_rows($result)-1; $i >=0; $i--)
{
mysql_data_seek($result, $i);
$query_data = mysql_fetch_array($result);
echo $query_data["artist_name"], " -- synger -- ", $query_data["song_name"], " -- på ", $query_data["medie"], " -- ", $query_data["cd_title"], "<br>";
}
?>
/PrebenK