Hejsa
Findes der noget godt software som kan overvåge mine mapper med digital kamera billeder, så når der ligges nye fra cam til min PC så smides de også på min NAS disk ?
Back up til NAS disk
-
- Geografisk sted: Østjylland
Back up til NAS disk
Ubuntu 10.10
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Re: Back up til NAS disk
Det er vel bare rsync kommandoen tilføjet "extras". Øjeblik så skal jeg lige finde laoshi's guide.
Du kan også lige se på denne imponerende guide: viewtopic.php?f=11&t=9506&p=58473&hilit=rsync#p58473
Men han nævner også laoshi's guide som udgangspunkt og du behøver ikke meget mere: viewtopic.php?f=11&t=5881
Meget omfattende program:
Ellers er der det utroligt fancy conduit f.eks.:Den dukker op i Programmer-Tilbehør.
http://www.ubuntugeek.com/conduit-synch ... y-way.html
Du kan også lige se på denne imponerende guide: viewtopic.php?f=11&t=9506&p=58473&hilit=rsync#p58473
Men han nævner også laoshi's guide som udgangspunkt og du behøver ikke meget mere: viewtopic.php?f=11&t=5881
Meget omfattende program:
Kode: Vælg alt
man rsync
Ellers er der det utroligt fancy conduit f.eks.:
Kode: Vælg alt
sudo aptitude install conduit
http://www.ubuntugeek.com/conduit-synch ... y-way.html
-
- Geografisk sted: Østjylland
Tjaa har lige leget med Conduit og kigget på de guider !
De giver ikke det jeg søger som jeg lige ser det - jeg vil ikke bede noget om at backe op, eller time det.... Jeg vil have at når jeg ændre en bestemt mappes indhold(feks ligger cam billeder ind) så synces de automatisk til min NAS disk.....
De giver ikke det jeg søger som jeg lige ser det - jeg vil ikke bede noget om at backe op, eller time det.... Jeg vil have at når jeg ændre en bestemt mappes indhold(feks ligger cam billeder ind) så synces de automatisk til min NAS disk.....
Ubuntu 10.10
-
- Geografisk sted: Sønderborg
synes det lyder som en god og nem løsning at bruge rsync og så tilføjet en linie i cron som gør at den kører eks. med 5 min mellem rum. Hvis der ikke er lavet nogle ændring siden sidste kørsel, tager det jo ingen system resourcer.
/Brandt
/Brandt
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Brandt skrev:synes det lyder som en god og nem løsning at bruge rsync og så tilføjet en linie i cron som gør at den kører eks. med 5 min mellem rum. Hvis der ikke er lavet nogle ændring siden sidste kørsel, tager det jo ingen system resourcer.
/Brandt
5 min er godtnok hurtigt... hvordan reagerer systemet på "halve" filer altså filer der er i gang med at blive skrevet når den tjekker?
og det må give noget nettrafik samt load når den skal tjekke.
en gang eller 2 om dagen burde være rigeligt
-
- Geografisk sted: Sønderborg
godt ord igen, det var et eksempel.
personligt vil jeg nok sætte et interval på en times tid.
Årsag: Hvis man sætter faste klokkeslet i cron, så bliver handlingen jo ikke udført hvis man ikke har den tændt på det klokkeslet.
hvis man derimod har et rimeligt interval imellem sync er tabs risikoen minimal.
personligt vil jeg nok sætte et interval på en times tid.
Årsag: Hvis man sætter faste klokkeslet i cron, så bliver handlingen jo ikke udført hvis man ikke har den tændt på det klokkeslet.
hvis man derimod har et rimeligt interval imellem sync er tabs risikoen minimal.