KDEnlive, problemer med at lave DVD ISO. Ubuntu 9.10 (LØST)

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Spotten
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

KDEnlive, problemer med at lave DVD ISO. Ubuntu 9.10 (LØST)

Indlæg af Spotten »

Hej.

Jeg har hentet den nyeste KDEnlive, 7.6, og jeg får denne fejl når jeg prøver at lave min eget DVD ISO.

Jeg er i gang med at lave et slideshow som kan afspilles på alle DVD maskiner, men når jeg har lavet mit klip og det hele, og skal til at danne dette ISO aftryk, får jeg denne fejlmeddelelse:

Kode: Vælg alt

DVDAuthor::spumux, version 0.6.14.

Build options: gnugetopt magick iconv freetype

Send bugs to <dvdauthor-users@lists.sourceforge.net>

INFO: Locale=da_DK.UTF-8

INFO: Converting filenames to UTF-8

STAT: 0:00:00.000

INFO: Picture /tmp/kde-spot/kdenliveYn3469.png had 256 colors

spumux: subgen.c:225: findmasterpal: Assertion `s->numpal<16' failed.

Jeg har som fejlen henviser til, forsøgt at sende dem en mail, men fik denne besked pr mail fra dem:

You are not allowed to post to this mailing list, and your message has
been automatically rejected. If you think that your messages are
being rejected in error, contact the mailing list owner at
dvdauthor-users-owner@lists.sourceforge.net.

Jeg har nu prøvet at skrive til den mail i sidste tekst, og intet svar fået.

Enten så har de travlt, eller også forstår jeg ikke hvad der sker?

Beder de mig ikke sende dem en "bugreport" ?

Eller har jeg misforstået noget?

Måske man skal være tilmeldt deres "team" eller lign. for at få support?

På forhånd tak.

EDIT:

Følger denne guide fra deres egen side (KDEnlive)

http://www.kdenlive.org/tutorial/kdenlive-create-dvd
Senest rettet af Spotten 25. jan 2010, 00:34, rettet i alt 1 gang.
Artificial Intelligence
Geografisk sted: Køge

Re: KDEnlive, problemer med at lave DVD ISO. Ubuntu 9.10 64 bit.

Indlæg af Artificial Intelligence »

Bug report: http://www.kdenlive.org/mantis/view.php?id=832

Skulle være fixed i SVN release (kræver at man bygger kdenlive fra kildekoderne, kan godt hjælpe dig hvis du er intereseret).
Spotten

Indlæg af Spotten »

Artificial Intelligence skrev:Bug report: http://www.kdenlive.org/mantis/view.php?id=832

Skulle være fixed i SVN release (kræver at man bygger kdenlive fra kildekoderne, kan godt hjælpe dig hvis du er intereseret).

Nu kan det godt være jeg spørger dumt, men hvad er SVN?

Lyder kompliceret?

Hvis jeg en dag geninstallere, kan jeg ikke engang huske de ting jeg bruger nu, men det er måske en pakke man laver man kan gemme til senere brug også?

På forhånd tak.
Artificial Intelligence

Wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Subversion_%28software%29

Det er de versioner som udviklerne arbejder på som man kan hente ned.
Det er ikke så kompliceret som det lyder. Det sværeste er at hente de rigtige biblioteker der kan drille.

Hvis jeg en dag geninstallere, kan jeg ikke engang huske de ting jeg bruger nu, men det er måske en pakke man laver man kan gemme til senere brug også?

Det jeg gør, at jeg skriver ned de ting jeg bruger/installere og eventuelt link til guides og sider.
Spotten

Indlæg af Spotten »

Artificial Intelligence skrev:Wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Subversion_%28software%29

Det er de versioner som udviklerne arbejder på som man kan hente ned.
Det er ikke så kompliceret som det lyder. Det sværeste er at hente de rigtige biblioteker der kan drille.

Det jeg gør, at jeg skriver ned de ting jeg bruger/installere og eventuelt link til guides og sider.

Hmm, lyder ærligt talt indviklet, for en gammel Windows bruger som mig selv, men det kan godt være fordi det er nyt, så kan det godt virke uoverskueligt.

Jeg er ikke så meget for at bruge ting som ikke er færdigudviklet, det har jeg meget dårlige erfaringer med i alle de tilfælde jeg har prøvet.

Lidt ærgerligt den ikke kan lave en simpel DVD, det gør jeg bliver nød til at finde et andet program der kan mere end KDEnlive kan som standard. Har endda den nyeste version, som heller ikke er tilgængelig på normal vis endnu.

Men tak for hjælpen, skifter jeg mening, så tager jeg lige fat i dig igen! :-)

P.s Er der en nemmere måde? Er ved at drukne i papir, og kan ikke finde hoved og hale på noget som helst på den måde! :-)

Er psykisk lidende, måske derfor jeg er begrænset hvad sådanne ting angår, synes virkelig det kan virke uoverskueligt.
Artificial Intelligence

Du kunne skrive/lave en lang apt-get kommando for de ting du har installeret.

Eksempel:
sudo apt-get install kubuntu-restricted-extras w64codecs kdenlive digikam googleearth wesnoth-all

Så når nu geninstallere, kører du bare den kommando.

Den SVN jeg kører med pt. har vist sig at være mere stabilt énd nogen af de stable releases af kdenlive jeg har brugt.
Spotten

Indlæg af Spotten »

Artificial Intelligence skrev:Du kunne skrive/lave en lang apt-get kommando for de ting du har installeret.

Eksempel:
sudo apt-get install kubuntu-restricted-extras w64codecs kdenlive digikam googleearth wesnoth-all

Så når nu geninstallere, kører du bare den kommando.

Den SVN jeg kører med pt. har vist sig at være mere stabilt énd nogen af de stable releases af kdenlive jeg har brugt.

Kan man evt. bruger Synaptic's funktion til dette også?

Synaptic / Fil / Gem markeringer som / "Gem fuld tilstand, ikke kun ændringer" ?

Det ville nemlig gøre det en del nemmere for mig! :-D

Ok, jamen så satser jeg! :-) Gider du forklare mig hvordan jeg gør dette med denne SVN KDEnlive? :-) Tak.
Artificial Intelligence

Problemet ved at gøre det igennem synaptic er, at det ikke dur, hvis du opgradere din Ubuntu til en nyere version. Men du kan gøre det, hvis det drejer sig om geninstallation af den samme version af (k)ubuntu.

Jeg vender tilbage med en guide til kdenlive SVN og det er den version jeg har brugt til at lave min Desktop slideshow video med.
Spotten

Indlæg af Spotten »

Artificial Intelligence skrev:Problemet ved at gøre det igennem synaptic er, at det ikke dur, hvis du opgradere din Ubuntu til en nyere version. Men du kan gøre det, hvis det drejer sig om geninstallation af den samme version af (k)ubuntu.

Jeg vender tilbage med en guide til kdenlive SVN og det er den version jeg har brugt til at lave min Desktop slideshow video med.

Ahh ok, så er det jo ikke så slemt igen, hvis det kun er fordi det tilpasser sig den enkelte kernel.

Det du mener, er hvis jeg køre en kernel update, vil min liste fra synaptic ikke virke, eller er det kun ved distro opgradering den ikke vil virke?

Som regel når der kommer en ny udgave, er det hele jo ændret så meget at det bedst kan betale sig at sætte det op forfra, jeg skal nok bare vænne mig til det, er jo trods alt godt windows inkarneret, desværre! :-(

Men det er sgu meget rart man kan gøre som man vil, og ikke er underlagt alt muligt man bare må leve med! :-)

Så siger jeg i hvert fald mange tak! :-)

Den video er rigtigt godt lavet, har selv prøvet at lave en lille video, men slet ikke med effekter eller noget, det er pænt svært synes jeg, men det kræver nok bare man sætter sig ind i tingene, som med alt andet. Men tusinde tak fordi du gider hjælpe! :-)
Spotten

Indlæg af Spotten »

Fandt lige ud af hvis man springer den "DVD Menu" over, så virker det fint, så det er i menu dannelsen fejlen ligger.
Artificial Intelligence

Det du mener, er hvis jeg køre en kernel update, vil min liste fra synaptic ikke virke, eller er det kun ved distro opgradering den ikke vil virke?

Kun Distro opgradering, da der vil være nye versioner af diverse applikationer og biblioteker.
Spotten

Indlæg af Spotten »

Artificial Intelligence skrev:

Kun Distro opgradering, da der vil være nye versioner af diverse applikationer og biblioteker.

Ok, mange tak, så ved jeg da det! :-)
Artificial Intelligence

Spotten skrev:Fandt lige ud af hvis man springer den "DVD Menu" over, så virker det fint, så det er i menu dannelsen fejlen ligger.

Jeg ved du har løst problemet. Men jeg er blevet færdig med guiden, hvis du engang for lyst til at rode med det.

Build Kdenlive the latest version
Spotten

Indlæg af Spotten »

Artificial Intelligence skrev:
Spotten skrev:Fandt lige ud af hvis man springer den "DVD Menu" over, så virker det fint, så det er i menu dannelsen fejlen ligger.

Jeg ved du har løst problemet. Men jeg er blevet færdig med guiden, hvis du engang for lyst til at rode med det.

Build Kdenlive the latest version

Hej igen! :-)

Ikke helt, vil gerne kunne lave den menu med også, det var bare hvis andre kunne bruge det til noget, uden menu at jeg skrev det! :-)

Mange tak for guiden, jeg må lige se nærmere på det! :-)
Spotten

Indlæg af Spotten »

Hej igen.

Den laver fejl..

Har gjort præcist som beskrevet i guiden (Går ikke ud fra man skal være logget ind som root da det ikke stod der).

Her er fejlen:

-- Configuring incomplete, errors occurred!
spot@spot-desktop:~/Desktop/kdenlive/build$ make
make: *** Ingen angivne mål og ingen makefil fundet. Stop.
spot@spot-desktop:~/Desktop/kdenlive/build$ sudo make install
make: *** Ingen regel til at skabe mål 'install'. Stop.
spot@spot-desktop:~/Desktop/kdenlive/build$

På forhånd tak.

P.s Bruger Ubuntu 9.10 64 bit. 2.6.31.17

EDIT1: Håber ikke denne fejl betyder jeg skal gensintallere hele mit system om igen? :-(

EDIT2: Kan nu se jeg fik sprunget denne del over! :-/

cd ~/Desktop
git clone git://mltframework.org/mlt.git
cd mlt
./configure --prefix=/usr --enable-gpl --qimage-libdir=/usr/lib/ --qimage-includedir=/usr/include/qt4 --avformat-swscale
make
sudo make install

Fandt ud af det og prøvede igen, men nu laver den en anden fejl:

spot@spot-desktop:~/Desktop/kdenlive$ cmake .. -DCMAKE_INSTALL_PREFIX=/usr
CMake Error: The source directory "/home/spot/Desktop" does not appear to contain CMakeLists.txt.
Specify --help for usage, or press the help button on the CMake GUI.
spot@spot-desktop:~/Desktop/kdenlive$

Nu er mit system på dansk, så der hvor der står "Desktop", skal der da stå "Skrivebord" ?

Måske deri fejlen opstår?

Eller skal jeg ind som root, da de jo ikke har samme skrivebord?

Går ud fra jeg skal have ryddet op i alt det jeg har foretaget mig, før end jeg kan komme videre?

Eller kan jeg bare starte forfra med guiden og så erstatte alle de steder hvor der står "Desktop" med "Skrivebord"?

På forhånd mange tak! :-)