bech skrev:Ok, mange tak for hjælpen. Har lidt på fornemmelsen at gnome keyring .... ikke virkes som den skal. Når jeg indtaster WEP bliver jeg ikke bedt om at gemme den i keyring app. Er der noget sted hvor jeg manuelt kan gå ind og editere en fil så nøglen bliver gemt?
Kig lidt rundt på forum, jeg har set andre spørge om det samme. Brug søg funktionen.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Mange tak for hjælpen, et rigtigt fedt forum. Som det ser ud nu, virker nettet 80% af gangene jeg starter op. Jeg har ikke flere ting at prøve så jeg giver op og går tilbage til XP. Jeg prøver måske igen når jeg har fået nyt hardware og lyst til at sidde og nørkle med styresystem igen.
Jeg har installeret ubuntu 9.10 på en Acer Aspire one og det trådløse net virker ikke. Maskinen er født med windows XP, hvor det virker. Fastnet virker. Om netkortet : RX bytes:0 (0.0 B) TX bytes:0 (0.0 B) Interrupt:29
lo Link encap:Local Loopback inet addr:127.0.0.1 Mask:255.0.0.0 inet6 addr: ::1/128 Scope:Host UP LOOPBACK RUNNING MTU:16436 Metric:1 RX packets:4 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0 TX packets:4 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0 collisions:0 txqueuelen:0 RX bytes:240 (240.0 B) TX bytes:240 (240.0 B)
Håber I kan forstå informationerne, jJeg kan ikke. Når I skriver løsningen på mit problem, så gør det venligst lidt udførligt (gerne for dummies), da jeg ikke ved ret meget om terminalvinduet endnu. På forhånd tak. jj62
joergen skrev:Jeg har installeret ubuntu 9.10 på en Acer Aspire one og det trådløse net virker ikke. Maskinen er født med windows XP, hvor det virker. Fastnet virker. Om netkortet : RX bytes:0 (0.0 B) TX bytes:0 (0.0 B) Interrupt:29
lo Link encap:Local Loopback inet addr:127.0.0.1 Mask:255.0.0.0 inet6 addr: ::1/128 Scope:Host UP LOOPBACK RUNNING MTU:16436 Metric:1 RX packets:4 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0 TX packets:4 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0 collisions:0 txqueuelen:0 RX bytes:240 (240.0 B) TX bytes:240 (240.0 B)
Håber I kan forstå informationerne, jJeg kan ikke. Når I skriver løsningen på mit problem, så gør det venligst lidt udførligt (gerne for dummies), da jeg ikke ved ret meget om terminalvinduet endnu. På forhånd tak. jj62
Post resultatet af disse 2 kommandoer i et nyt indlæg i en ny tråd, da det ikke er pænt at hijacke en anden persons tråd.
Du kan sende en privat besked - ved at trykke på pb-ikonet ud for mit indlæg. Vedhæft linket til den nye tråd med dit indlæg i.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags