Jeg kan ikke se film på denne side..

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
kent a
Geografisk sted: Erslev på Mors

Jeg kan ikke se film på denne side..

Indlæg af kent a »

Hvad skal jeg gøre for at kunne se film på denne side...

http://www.tv2regionerne.dk/?f=1
Lubuntu 18.04 LTS
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Re: Jeg kan ikke se film på denne side..

Indlæg af zob »

PS: læs konklusion nederst først.

Det lykkedes!
Først skal du selvfølgelig have installeret codecs og det der fra ubuntu trin for trin guiden. Men det antager jeg du har været igennem.
Herefter.
Du skal have installeret VLC (det er i hvert fald den jeg har testet med) og mediaplayer connectivity plug-in til din firefox browser. Se her (der er også et afsnit om det plugin): http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... emid=89#12
Og media player connectivity, som Christian og nævner i guiden at har gjort, skal indstilles til at bruge VLC.

Herefter er det indstillingerne på selve internetsiden der skal ændres. Lige under listen med de forskellige regioner er det et sted hvor der står teknik/indstillinger. Klik der. Nederst kan du vælge en indstilling der hedder åbn i media player eller noget i den retning. Vælg den og gem indstillingerne.
Så skulle den være OK.

EDIT: Jeg opdagede lige at det måske er nok bare at ændre sidens indstillinger. Det gjorde det i hvert fald muligt for mig at se dem i chrome-browseren selv om jeg ikke har installeret media-player-connectivity. Der åbnede bare et meget lille vidue med videoen, her kunne jeg højreklikke og vælge åbn med filmafspiller for at få lidt flere muligheder.

KONKLUSION: Det er sikkert ikke nødvendigt at have mediaplayer connectivity installeret, bare man ændrer sidens indstillinger.
kent a
Geografisk sted: Erslev på Mors

Re: Jeg kan ikke se film på denne side..

Indlæg af kent a »

Jeg kan sku ikke rigtig få det til at virke.... Men jeg kan se det når jeg går ind på regioners egen hjemme side....
Lubuntu 18.04 LTS