opdateringer

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Nina
IRC nickname: nina

opdateringer

Indlæg af Nina »

Har lige opdateret og installeret tilgængelige opdateringer (9.04)...men er det nyeste ikke 9.10 ?
Er i den forbinelse blevet smidt godt og grundigt af mit trådløse netværk, og kan ikke finde ud af at komme på igen.
Jeg er IKKE nørd, men er ellers meget glad for ubuntu.
Hvordan kommer jeg på nettet igen?
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: opdateringer

Indlæg af lath »

Nina skrev:Har lige opdateret og installeret tilgængelige opdateringer (9.04)...men er det nyeste ikke 9.10 ?
Er i den forbinelse blevet smidt godt og grundigt af mit trådløse netværk, og kan ikke finde ud af at komme på igen.
Jeg er IKKE nørd, men er ellers meget glad for ubuntu.
Hvordan kommer jeg på nettet igen?

Hej, og velkommen til forum

Der er forskel på almindelige opdatering og opgradering, og så at lave en opgradering til en ny version af Ubuntu. (en såkaldt dist-upgrade).

Du bliver nødt at fortælle os nogle ting.

Følgende er nogle kommandoer, som skal køres i Terminal. Terminal åbnes fra Programmer > Tilbehør menuen:
Post resultatet af hver af disse kommandoer. Ved kommandoer som begynder med 'sudo' skal du indtaste din kode, der skrives ikke noget på skærmen mens du taster. Afslut indtastning af kodeord til sudo ved at trykke på retur/enter tasten.
  • 1) Ubuntu version?

Kode: Vælg alt

cat /etc/issue
  • 2) PCI hardware?

lspci -vt
  • 3) USB hardware (hvis noget)?

lsusb -v
  • 4) netværksforbindelser?

sudo ifconfig
  • 5) IP routing?

sudo route -n
  • 6) trådløs netværk konfiguration?

sudo iwconfig

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags